• Anonym (ts)

    Bonusmamman elak...

    Det känns inte okej för mig som mamma att en annan kvinna TVINGAR mina barn att kalla henne mamma eller mamma NN.

    Sen hon flyttade ihop med mitt ex har det blivit så att det alltid är hon som kör barnen till och från skolan. Hon är dessutom med på alla mina barns matcher vilket stör mig för jag vill inte se människan där. 

    Hon har färgat håret på min fina dotter så dottern inte ser klok ut nu.

    Hon har dessutom stulit en sak från skolan som mitt barn hade tillverkat alldeles själv till MIG. Kan jag polisanmäla henne?

    Hon är ENSAM hemma med mina barn när mitt ex jobbar eller är ute med vänner.

    Hon förbjuder exet att ringa eller ens maila till mig så han måste sköta all kontakt med mig när från jobbet. Något som är svårt då han har ett krävande arbete och inte riktigt tid att prata länge i telefon.

    Hon ordnade födelsedags kalas till min son trots att jag och pappan redan hade firat sonen med vår släkt/familj och sonens vänner. De som kom på hennes kalas var enbart vänner till henne.

    Hon låter inte barnen sova i sina egna sängar utan de måste sova på madrass på golvet i hennes sovrum. Hon vill inte att dom sätter på tv på kvällen.

    Hur kan jag bli av med denna människa i mina barns liv?

    Hon går ut och dricker mycket när barnen är där och kommer hem jättefull.

    Finns självklart mycket mycket mer att berätta - detta är bara en bråkdel.

  • Svar på tråden Bonusmamman elak...
  • Anonym (ts)
    Farfallos skrev 2016-02-12 13:30:12 följande:

    Vad är din fråga?


    Läs igen så kanske du ser mina frågor!
  • sextiotalist

    Du kan inte bli av med denna människa, eftersom du inte kan styra vilka ditt ex träffar och väljer att leva med. Däremot tycker jag att du ska ta ett samtal på familjerätten med ditt ex och se om ni kan enas om det som är viktigt.

    Hon verkar uppenbarligen gränslös, rejält gränslös skulle jag säga. Jag förstår att du känner obehag inför en sådan person.

  • Anonym (G)

    Hur gamla är barnen? Det är tyvärr inte så mycket att göra , det enda lösningen är att barnen vägrar umgås med henne när de blir större.

  • Anonym (n)

    vad gör pappan? Vad som sker i deras hushåll kan du tyvärr inte göra mycket åt om pappan är med på det. Är han en mes?

  • Anonym (M)

    Tycker barnen samma som du?

    Om inte, lägg inte din irritation över den här människan på dem. Fattar att det är irriterande att få in en sån i ens barns liv som domderar och styr och ställer som hon verkar göra. Men.... Om dina barn verkar må bra, så lägg inte över något på dem.

    Om de vet att DU stör dig och ogillar henne så kommer de hamna emellan.

    Var den bästa mamman du kan vara och om du på något sätt får till dig att barnen mår dåligt pga henne så kan du agera utifrån det då.

    Ofta är det VI vuxna som blir uppförda över saker som barnen inte ens reflekterat över.

    Lycka till m allt!! Fattar att det är tufft men...

  • Felizia

    Det märkliga är, ts, att det jag reagerar på kommer sist i din uppräkning: att hon kommer hem och är full inför barnen. Om det stämmer, d v s att hon uppträder på ett obehagligt och skrämmande sätt, är det något jag skulle reagera på. Men att hon går på barnens aktiviteter, skjutsar, ordnar kalas etc är helt i sin ordning. Ditt x väljer hur de vill leva...

  • Anonym (jag)

    Du och pappan måste ju kunna få prata med varandra om saker som gäller barnen. Vad säger pappan om detta?

    Det hon gör är inte ok. Att hon kommer hem stupfull ger dig anledning att anmäla till soc om att barnen inte verkar må bra i deras hem. Prata med pappan och säg att du tänker ta hjälp och anmäl till soc om inte hon skärper till sig. Det får kanske fart på karln! Väldigt egoistiskt av pappan att inte sätta ned foten och låta barnen komma före detta fruntimmer. 

    Idioter rent ut sagt! Stackars barn!

  • Anonym (Jaaaa...)

    Det största problemet här är ditt ex som står och tittar på och fogar sig...

    Han har rätt att sätta gränser runt sina barn men vågar uppenbarligen inte göra det.

    Ville dottern färga sitt hår? I så fall är det ju inte så mycket att haka upp sig på.

    Tv eller inte tv, det måste ju var och en få bestämma i sitt eget hem.

    Blev barnet ledset över att hon stal det som var avsett för dig?

    Har barnen egna rum och vill de sova där?

    Hennes kontrollbehov är ju absolut inte sunt och kommer förmodligen att bli ett rejält problem ju längre hon får hållas.

  • Anonym (ts)
    sextiotalist skrev 2016-02-12 13:41:39 följande:

    Du kan inte bli av med denna människa, eftersom du inte kan styra vilka ditt ex träffar och väljer att leva med. Däremot tycker jag att du ska ta ett samtal på familjerätten med ditt ex och se om ni kan enas om det som är viktigt.

    Hon verkar uppenbarligen gränslös, rejält gränslös skulle jag säga. Jag förstår att du känner obehag inför en sådan person.


    Mitt ex kommer inte att gå till familjerätten igen då han redan har varit där 2 gånger med sina tidigare extjejer. Han tyckte det var jobbigt eftersom det blev värre på hemmafronten då har han förklarat för mig.

    Jag funderar på om jag ska ha 6 med honom någon kväll och hoppas på att otrohet är en dealbreaker för henne så hon flyttar. Men det kanske är larvigt? Jag vet att hon är sjukligt svartsjuk gällande mig så det kanske räcker med att han får sova över ibland?
Svar på tråden Bonusmamman elak...