• davvetheking123

    Kär

    Hej! Nu är det så att jag har blivit kär tror jag. Kanske inte kär men det känns som att jag skulle kunna ha ett förhållande. Men jag vet inte hur jag ska börja ta kontakt liksom. Just nu så känner vi knappt varandra. Vi pratar ibland men det är liksom ingenting.  Jag har haft tjej förut, men när jag och den personen blev tilsammans så gick det lite konstigt till. Det var upp och ner liksom. Men denna tjej som jag är intresserad av nu är en helt annan "kaliber" liksom. Så jag vill ha eran hjälp. Hur ska jag börja ta kontakt utan att vara läskig? Hur ska jag få reda på om jag ens har en chans... För det är det jag vill. För om jag har en chans så lär det gå bra. Jag vill ha tips som är lite simpla. Liksom inte "Gå fram och fråga hur hennes dag har varit"utan något "bättre"? Liksom hur jag kan ta kontakt med henne face to face och sen byta till chattande utan att vara för på. Jag vill inte verka desperat liksom...
  • Svar på tråden Kär
  • Anonym (M)

    Min man var rätt på, såg till att visa sitt intresse även om jag inte var så intresserad där i början.. Jag hade en dålig dag en gång och han skickade blommor till dörren .. Eeeh jag vet inte men det var Något med just honom.. Kör Din grej, är det rätt så är det rätt!

    Men att våga är sexigt!

  • davvetheking123

    Hmm. Jag vet inte hur jag ska göra det är grejen. Jag vill inte vara för läskig men ändå ta mig framåt liksom. Inte bara sitta här och fundera på hur bra det skulle kunna bli...

  • Anonym (M)

    Beskriv er situation lite.., jag är bra på sånt här=)

    Varför tror du du skulle uppfattas som läskig?

    Iofs, min nuvarande uppfattade jag som ljuvligt på och lite läskig men som sagt där fanns ju nåt..

  • davvetheking123

    Men liksom. Jag vill inte att hon ska tro att jag är på henne. Jag vill bli kompis först. Men jag vill liksom inte att hon är desperat. Vår situation... hmmm. Vi kollar på varandra i klassrummet ibland, vi pratar sällan. Om vi gör så är det ingen större konversation utan bara frågor om hur det går med skolarbete osv. 

  • lostinspace
    davvetheking123 skrev 2016-02-12 19:11:57 följande:

    Men liksom. Jag vill inte att hon ska tro att jag är på henne. Jag vill bli kompis först. Men jag vill liksom inte att hon är desperat. Vår situation... hmmm. Vi kollar på varandra i klassrummet ibland, vi pratar sällan. Om vi gör så är det ingen större konversation utan bara frågor om hur det går med skolarbete osv. 


    Men käre vän. Går ni i samma klass? Då har du ju all möjlighet i världen ju. Prata om lite annat än bara skolabete. Nått du vet hon är intresserad av? Sen är det ju inte värre än att du helt enkelt frågar henne om hon vill hitta på nått, typ se på fotboll, fika, gå på bio, virka tumvantar eller nått annat som nu skulle kunna tänkas tycka är kul att göra ihop...
  • davvetheking123

    Ja men att fråga om hon vill gå ut skulle ju vara konstigt. Föreställ dig att en person som du knappt pratat med försöker bjuda ut dig. Skulle du inte tänka: Eeeeh, va?. Eller något liknande?

    Hmm. Hon är intresserad av hästar, hon rider. Men jag kan ingenting om hästar så jag kan inte prata om henne om det.

  • Anonym (Våga satsa)

    Jag tycker du ska satsa! Börja häng med henne? Typ var med henne på rasterna, sitt med henne i matsalen och var bara social och trevlig. Är inget konstigt med det. Sen när du känner dig redo kan du gå ett steg längre. Så alltså försök bli vän med henne och sen bjud ut. :)

  • Anonym (M)

    Om ni nu redan tar er tid att spana in varandra så är där nog redan underförstått att ni har ett intresse för varandra.. Man utbyter ju inte sånna blickar med vem som helst!

    Så ja, om du kan ta dig modet så tycker jag lätt du ska vid bra tillfälle gå fram till henne och snacka... Jag tycker lite rak på sak är bättre för du Vill ju ha henne som mer en kompis så lila bra.. Säg, jag skulle vilja bjuda ut dig på en utflykt, något speciellt du gillar? Innan du sagt typ hej och jag har lagt märke till dig....

  • lostinspace
    davvetheking123 skrev 2016-02-13 13:22:54 följande:

    Ja men att fråga om hon vill gå ut skulle ju vara konstigt. Föreställ dig att en person som du knappt pratat med försöker bjuda ut dig. Skulle du inte tänka: Eeeeh, va?. Eller något liknande?

    Hmm. Hon är intresserad av hästar, hon rider. Men jag kan ingenting om hästar så jag kan inte prata om henne om det.


    Perfekt. Då kan du fråga en mssa om hästar och lära dig. Finns massor att prata om isåfall. Du kan ju fråga om hon gillar hopp eller dressyr, vad hästkraken hon rider mest på heter osv osv. Sen kan du ju kolla om du kan få följa med och titta när hon rider någon gång efter ni pratat eller vad som helst. Prata med henne mycket hela tiden och när det känns naturligt så frågar du om hon vill hitta på något. Inget krångel. Kör bara!
Svar på tråden Kär