• Anonym (me)

    Hur göra för att inte bli sur??

    Maken skulle laga middag idag och vid tre gick jag o barn ut och planerade att komma hem till middagen. Vid 17.30 kommer vi hem och då har han inte börjat med maten för att han var trött och gick och la sig. Så efter mycket om o men kommer maten igång och jag får göra annan snabbare middag till barnen. Kl 19.15 börjar jag natta barnen men strax därefter säger han att maten är ju klar nu... så tyvärr får barnen komma upp igen och sitta vid bordet... i 30 minuter tills maten VERKLIGEN är klar. Vid det här laget är jag så less att jag knappt ids äta. Trycker snabbt i mig några tuggor och återgår till nattningen av de övertrötta små.

    Nu till min fråga. Alla säger att det är meninglöt och dumt att sura. Men hur fan kan man INTE BLI SUR?!?

  • Svar på tråden Hur göra för att inte bli sur??
  • Alexi

    Va? Tar du upp barnen igen?? Du hade ju gjort snabbare mat till dem, varför skulle de upp? Helt obegripligt agerande av er båda...

  • Anonym (Hmm)

    Undrar med varför du tog upp barnen igen. Som sagt dem hade ju redan ätit?

  • Anonym (Eh?)

    Missade han att barnen åt? Och varför sa du inte att de redan ätit?

  • Teddis

    Du är för snäll mot mannen! Ni kunde gjort lunchlåda el så kunde ni ha en mysig middag s själva :).

  • Jeltzin

    Jösses vilket I-landsproblem...
    Låt barnen sova och ät maten själva..
    Slö jäkla gubbe du har tycker jag.

  • Anonym (me)
    Fiona M skrev 2016-02-12 22:48:48 följande:

    Varför fortsatte du inte bara natta barnen?


    För att de inte hade somnat och jag brukar behöva ligga i sovrummet med dem en halvtimme. Jag trodde att maten var klar så att vi skulle gå och lägga oss direkt igen.
  • nevermind
    Anonym (me) skrev 2016-02-13 08:21:10 följande:
    För att de inte hade somnat och jag brukar behöva ligga i sovrummet med dem en halvtimme. Jag trodde att maten var klar så att vi skulle gå och lägga oss direkt igen.
    Men de hade ju redan ätit??
  • smulpaj01

    Så barnen fick sitta vid bordet en halvtimme tills maten blev klar, sedan titta på medan ni åt och sedan nattas igen??? Obegripligt!

  • Anonym (men gud!)
    Anonym (me) skrev 2016-02-13 08:21:10 följande:
    För att de inte hade somnat och jag brukar behöva ligga i sovrummet med dem en halvtimme. Jag trodde att maten var klar så att vi skulle gå och lägga oss direkt igen.
    då skulle du nattat färdigt och kommit senare till din egen mat, givetvis!

    Ok att maken var sen med maten men sånt kan ske, att ta upp barnen i nästa steg är en mycket större dumhet. 
  • Anonym (***)
    Anonym (me) skrev 2016-02-13 08:21:10 följande:
    För att de inte hade somnat och jag brukar behöva ligga i sovrummet med dem en halvtimme. Jag trodde att maten var klar så att vi skulle gå och lägga oss direkt igen.
    Men du såg väl ganska omgående att maten inte var klar?
  • Anonym (Idiotkarl)

    Fan va tröga alla är. Barnen hade inte somnat och hon kanske vill äta varm och nylagad mat!? Det är TS oansvariga man som borde få en jävla uppläxning. Du har all rätt i världen att brinna av på idioten. Så otroligt nonchalant och respektlöst av honom att göra så!

  • Anonym (Loppan)
    Anonym (Idiotkarl) skrev 2016-02-14 17:17:34 följande:

    Fan va tröga alla är. Barnen hade inte somnat och hon kanske vill äta varm och nylagad mat!? Det är TS oansvariga man som borde få en jävla uppläxning. Du har all rätt i världen att brinna av på idioten. Så otroligt nonchalant och respektlöst av honom att göra så!


  • provi87

    håller med. ts du har inte gjort fel, men du vet i fortsättningen att låta barnen ligga kvar. de mår bra av mindre kaos. vad det är för tölp du har förstår jag inte, gå och lägga sig för han är trött när han lovat att laga mat?? han borde lagat mat så kan alla sova tidigt istället, så brukar det funka. är han himla trött så kan han laga nåt lättare som du gjorde. japp. du ska vara arg över idioti och egoism. 

Svar på tråden Hur göra för att inte bli sur??