• Anonym (Hur orka??)

    orka?!

    Jag har två barn med min 11 år äldre sambo!! Vi skaffade först våran första dotter som nu fyller tio år i mars och våran andra som som fyller 2 år i juni..
    Enligt honom tog jag aldrig hand om barnen på nätterna som var vaken ofta, ändå fast när han "väl" vaknade så bad jag honom att gå ner och lägga sej på soffan eftersom han skulle jobba.. Nu får jag höra att han OFTA fick ta hand om barnen, än fast det var jag som gjorde det!! Känner mej kränk,besviken och ledsen! Han menar att han också tog hand om dem på nätterna, och att jag ofta sovde tio på helgerna!
    Men efter att ha snittat tre timmar per natt på veckorna, så passar jag självklart på att sova till 9-10 på helgen! Men enligt honom är detta fel!!!!!! Jag gör ju inget!! Känner mej så otroligt kränkt och manupaliterad!!!! Han säger att jag INTE är vaken 85% av natten, och att jag bör kunna sova emellan vaken tiderna.. Han förstår inte att han är och jag är vaken ofta, och att jag har svårt att somna för rädslan om att inte vakna så HAN får ta hand om honom !!!!vet inte vad jag vill av detta!! Men är så otroligt ledsen över vad ha. Säger, skriker och har för sej!! Känner mej värdelös mm!! Han vill absolut inte skaffa ett barn till, och vill "kastrera " sej så fort som möjligt!
    Ledsen,besviken över icke tjat om ett till barn från min sida över att skaffa ett till barn.. Har ju gått med på hand "kastrering"'som gjöt jävligt ont i mitt hjärta!! Jag har gjort allt!! Men detta duger tydligen inte!!! Nu vill han separera pga att han tycker som han gör, men att jag inte håller med!! Inte första ggr, och troligtvis inte sista !!
    Jag orkar inge mer!!???? r jag verkligen så dålig mamma?? Äldsta sonen råkade tyvärr höra detta, och han menade att pappan hade fel!!!!!!!

    Vad ska jag göra??

  • Svar på tråden orka?!
  • Anonym (Hur orka??)

    Ursäkta stavfelen, !!! Skrev med mobilen!!!

  • Anonym (L)

    Förlåt jag har jättesvårt att förstå sammanhang och att hänga med i en text.

    Bråkar ni om vem som oftast tar hand om barnet nattetid, att du känner dig värdelös samt att sonen råkade höra erat skrik och tycker det är pappas fel, har jag fattat någorlunda rätt då?

  • Tow2Mater

    ..Och TS tjatar om ett tredje barn mitt i allt.... ?

    Ofta har man ju olika minnen av allt som hänt, som skiljer sig ifrån varann. Sanningen brukar ju ligga nånstans mittemellan.

    Hittills kan vi iallafall säga en sak ganska säkert - skaffa inte ett tredje barn.

Svar på tråden orka?!