• Anonym (Ts)

    Han väljer den där ungen framför mig!!

    Nu börjar jag tröttna rejält!!! Vet inte vilken gång i ordningen det är som sambon lovat mig saker VI ska göra tillsammans som sedan ändras eller "glöms bort" för att istället vara med den där ungen.

    Vi jobbar båda mycket och han är ofta upptagen med aktiviteter på kvällar och helger.

    Men 4-5 ggr har han lovat att vi ska gå ut och äta, bowla eller gå på bio för att VI behöver tid tillsammans. Varje gång har det ändrats pga ungen.

    En gång skulle han bjuda ut mig på lunch för att jag för en gångs skull hade en hel timmes lunch (brukar ha 15-20 min) då TAR HAN MED SIG UNGEN! Suck liksom!

    Idag skulle vi ha en heldag med både lunch, shopping, bio och middag på mysig restaurang. Men igår hade han tydligen planerat att vara med ungen idag istället.

    Han tycker vi kan umgås ikväll eller imorgon istället men jag blev så besviken så jag vill inte se karln!

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Han väljer den där ungen framför mig!!
  • silvergirl

    Skaffar en barnfri karl. Han är bra. Om det är hans barn och han är så engagerad som det låter är han ju toppen

  • Anonym (M)

    Vad är det för aktiviteter han är upptgen med på kvällar och helger?

    Är det "egna" aktiviteter så känns det ju som att det är de hn ska prioritera bort så att han har tid med både barn och partner.

    Livet är ju så för de flest att man inte kan ha allt utan får prioritera. Det verkar som att han försöker få in för mycket på för lite tid.

  • Anonym (Byt man)

    Du skaffar en ny karl utan barn eftersom du inte kan hantera det. Enkelt egentligen. Eftersom du redan verkar hysa agg mot barnet (som inte ens är ansvarig på ngt sätt i hur din karl sköter/hanterar saker/löften) så kommer det inte bli bra.

  • falukorv

    Men om ni är sambos måste du väl veta när han har sitt barn? Eller har han barnet på heltid?

    Vill du fortfarande vara med honom får du väl sätta ner foten. Har ni planerat något så ska ni göra det också, ändå ursäkten till att ställa in är sjukdom. Allt annat är enbart respektlöst från hans sida.

  • Anonym (Wildrat)

    Han prioriterar ju alltid bort dig. Han har barnet (som han ska då han är pappa), han har sin hobby och sitt jobb. Sist kommer du om det finns tid kvar. Låt den här vara och skaffa en ny karl som prioriterar att vara med dig på sin fritid istället (dvs som värderar dig högre än sin hobby).

  • Lundis

    Blir ledsen när jag läser det du skiver. Inte för din skull utan för barnet. Ens barn (om man är normal) ska alltid vara prio 1. Thats it! Finns inga men.. Dock ska man som vuxen också få tid tillsammans. Och han borde inte planera in saker som han inte verkar kunna hålla. MEN detta är inte "ungens" fel som du så rakt själv skriver. Hade min pojkvän haft barn sedan tidigare hade jag älskat att umgås som en familj. Du kanske inte klarar av att det finns någon annan i hans liv som också behöver hans tid. Släpp denna man och hitta dig en ny (barnfri?).

  • Anonym (Ts)

    Oj - hur kunde jag missa skriva det viktigaste, troligen för att jag är less och lite upprörd kanske?!

    Det är INTE HANS BARN!!!!

    Han känner inte barnets föräldrar mer än lite småprat ibland när dem ses. Han har mao inga som helst skyldigheter att ta hand om denna unge!!!!

    Hans barn, mina bonusar älskar jag av hela mitt hjärta, denna unge orkar jag inte med dock. Träffat 2-3 ggr.

  • Anonym (V)

    Det är självklart att en förälder prioriterar sitt barn, men det är dåligt stil om han lovar saker han inte kan hålla.

    Gör slut och hitta en barnlös man , det verkar inte funka för er.

  • Anonym (Ts)

    Tom på julafton hängde ungen med oss hela dagen!!

  • Anonym (V)
    Anonym (Ts) skrev 2016-02-13 10:48:34 följande:

    Oj - hur kunde jag missa skriva det viktigaste, troligen för att jag är less och lite upprörd kanske?!

    Det är INTE HANS BARN!!!!

    Han känner inte barnets föräldrar mer än lite småprat ibland när dem ses. Han har mao inga som helst skyldigheter att ta hand om denna unge!!!!

    Hans barn, mina bonusar älskar jag av hela mitt hjärta, denna unge orkar jag inte med dock. Träffat 2-3 ggr.


    Det är givetvis en annan sak. ;)
Svar på tråden Han väljer den där ungen framför mig!!