• Mussann

    supersnabbt gravid efter pstav ?? HJÄLP

    Hejsan !

    Jag tog ut min pstav i onsdags och min bm sa då att om vi vill ha störst chans att bli gravida snabbt så ska vi ha sex när vi kommer hem ( alltså i onsdags ) till och med ungefär 10 dagar framåt. Vi hade då sex i onsdags och jag känner lite stick i livmodern och i ena äggstocken. Jag kan tillägga att mina två andra gravidteter ( som slutade i abort pga att jag va för ung ) har känns i väldig väldigt tidigt skede, bara som typ hormonförändringar men visste att de va där . De känns lika dant nu.

    Min fråga till er, finns det någon här som blivit gravid liksom första dagarna efter uttag av pstav?

    Kommentarer om att man inte kan känna något så tidigt undanbedes för de är olika för var människa . Behöver ingen negativit här.

  • Svar på tråden supersnabbt gravid efter pstav ?? HJÄLP
  • Florpan10

    Hej! Tog ut pstav 14jan å är gravid nu. Redan efter typ en vecka fick jag svullna å ömmande bröst å Mollvärk. Trodde jag bara va skengravid men plussade både i fredags å igår morse så det har gått snabbt!

    Kan inte tro det själv riktigt än!

  • Mussann
    Florpan10 skrev 2016-02-14 14:41:28 följande:

    Hej! Tog ut pstav 14jan å är gravid nu. Redan efter typ en vecka fick jag svullna å ömmande bröst å Mollvärk. Trodde jag bara va skengravid men plussade både i fredags å igår morse så det har gått snabbt!

    Kan inte tro det själv riktigt än!


    Oj är det sant?! Då kanske de finns chans för mig ?? Jag tog ut den 10 och vi har haft aktivt oskyddat sen onsdags och idag så känner jag motverka som fan känns precis som mina andra gravidteter men är nervös. Måste man ha fått tillbaka sin mens ?
  • Mussann
    Florpan10 skrev 2016-02-14 14:41:28 följande:

    Hej! Tog ut pstav 14jan å är gravid nu. Redan efter typ en vecka fick jag svullna å ömmande bröst å Mollvärk. Trodde jag bara va skengravid men plussade både i fredags å igår morse så det har gått snabbt!

    Kan inte tro det själv riktigt än!


    Kan lä gag till att jag ej har haft några rejäla flytningar och äl test ger ej utslag men kan jag vara gravid ändå ?
  • Florpan10

    Jag fick inte tillbaka min mens alls men jag e livrädd att den ska komma nu även om jag plussat två ggr då jag har sån värk i nedre delen av magen!

    Mensen behöver inte komma tbx då man får ägglossning innan mens vilket innebär att man kan bli gravid.

    Kan inte svara om du e gravid eller inte ville bara berätta min historia, får hålla tummarna att du e det då det inte e omöjligt!:) vänta å se om du får någon mens. Jag väntade som sagt en månad efter uttag av pstav för å testa mig, olidlig väntan när känslan finns i kroppen haha

  • Mussann
    Florpan10 skrev 2016-02-14 18:21:11 följande:

    Jag fick inte tillbaka min mens alls men jag e livrädd att den ska komma nu även om jag plussat två ggr då jag har sån värk i nedre delen av magen!

    Mensen behöver inte komma tbx då man får ägglossning innan mens vilket innebär att man kan bli gravid.

    Kan inte svara om du e gravid eller inte ville bara berätta min historia, får hålla tummarna att du e det då det inte e omöjligt!:) vänta å se om du får någon mens. Jag väntade som sagt en månad efter uttag av pstav för å testa mig, olidlig väntan när känslan finns i kroppen haha


    ÅÅH får lite hopp i kroppen <3 ska också vänta en månad. Men hur snabbt märkte du ? Och va var dina symtom? Känns för bra för att va sant liksom. Jag har haft oskyddat sex 2 ggr innan denna gång och båda den gångerna blev jag gravid så jag har ju lätt att bli de .. men har både gått upp i vikt under pstav en och sen känns de för bra för att vara sant. Rädd att va skengravid
Svar på tråden supersnabbt gravid efter pstav ?? HJÄLP