• JohnSmith

    Skulle du betala? Ja eller nej?

    Hej,

    Pite havsbad ska under vintermånaderna göra om sin lyxanläggning med hotell och spa till ett flyktingboende.
    Under sommarmånaderna ska flyktingarna flyttas iväg till ett närliggande hotell, för att sedan återvända när semestersäsongen är slut.

    Fråga: Skulle du, som sommarturist, betala ur din semesterkassa för att bo på en lyxanläggning som just använts som asylboende?

    Motivera gärna ditt svar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du betala? Ja eller nej?
  • Griseknoen35

    Varför skulle jag inte göra det? Skulle tom vilka betala mer så att de kunde fortsätta vara flyktingförläggning med en bra standard under vinterhalvåret.

  • Tecum

    Varför inte, under förutsättning att anläggningen är i det skick som utlovas? Motivera gärna svaret.

  • Aniiee

    Princip: Ja, självklart. De får väl göra vad fan de vill med sin anläggning när den inte är öppen för turister?

    Verklighet: Nej, jag skulle aldrig betala för att bo på Pite Havsbad, vad de än gör med sin anläggning när fan de vill, eftersom jag har släkt ett stenkast därifrån, som jag kan bo hos.... (och, nej, de har inget emot att ta emot flyktingar....)


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Johan75

    Tycker trådstarten är dålig. Information och länkar saknas. Försöker du vinkla det hela TS?


    Behold, i come as a thief.
  • Flash Gordon
    JohnSmith skrev 2016-02-13 13:16:40 följande:
    Hej,

    Pite havsbad ska under vintermånaderna göra om sin lyxanläggning med hotell och spa till ett flyktingboende.
    Under sommarmånaderna ska flyktingarna flyttas iväg till ett närliggande hotell, för att sedan återvända när semestersäsongen är slut.

    Fråga: Skulle du, som sommarturist, betala ur din semesterkassa för att bo på en lyxanläggning som just använts som asylboende?

    Motivera gärna ditt svar.
    Beror ju på hur slitet det blivit. Risken är ju att det blir en del slitage. Men jag bor på hotell idag utan att veta vem som varit gäst i rummet kvällen innan.

    http://www.pt.se/nyheter/pitea/pite-havsbad-blir-flyktingboende-9805345.aspx

    Och för saken skull: nä jag har inga som helst planer att åka till Pite Havsbad oavsett.
  • Mandel

    Hur kan migrationsverket ha råd att ha dem på lyxspa i 6-8 månader och sedan flytta dem till ett enklare hotell i närheten sommarmånaderna? 
    Varför inte bo på det enklare hotellet hela året?


    Vad anser flyktingarna om att flyttas runt och hipp som happ få ett sämre boende? Det klagas ju redan på många håll i landet på både själva boendena, aktivitetsbristen och maten. 
    Jag själv skulle ha svårt för att acceptera att först komma till ett lyxparadis för att sedan knuffas undan till något enklare för att svennar ska ha lyxstället ett tag.

    Personligen så struntar jag i vem som bott på stället innan mig så länge jag får det jag förväntar mig och betalar för.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Johan75
    Mandel skrev 2016-02-13 16:37:56 följande:

    Hur kan migrationsverket ha råd att ha dem på lyxspa i 6-8 månader och sedan flytta dem till ett enklare hotell i närheten sommarmånaderna? 
    Varför inte bo på det enklare hotellet hela året?


    Vad anser flyktingarna om att flyttas runt och hipp som happ få ett sämre boende? Det klagas ju redan på många håll i landet på både själva boendena, aktivitetsbristen och maten. 
    Jag själv skulle ha svårt för att acceptera att först komma till ett lyxparadis för att sedan knuffas undan till något enklare för att svennar ska ha lyxstället ett tag.

    Personligen så struntar jag i vem som bott på stället innan mig så länge jag får det jag förväntar mig och betalar för.


    Ska de bo på "lyxspa"? Eller är det så att de kanske ska bo på den del av hotellet som kallas "ungdomshotellet"? 
    Behold, i come as a thief.
  • Mandel
    Johan75 skrev 2016-02-13 16:41:36 följande:
    Ska de bo på "lyxspa"? Eller är det så att de kanske ska bo på den del av hotellet som kallas "ungdomshotellet"? 

    Inte en aning, men jag förstår inte hur man kan ha dem på ett ställe och sedan flytta dem till ett annat hipp som happ. 


    Det ger ju ingen trygg fast punkt för någon.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Skulle du betala? Ja eller nej?