• dona1992

    Tips på nån bra protein pulver !

    Hej, har börjat gymma och jag vill som sagt också gå upp i vikt lite, nån där ute som kan tipsa om nån bra protein pulver jag tränar då mest lite överkropp men mest rumpa ben lår så skulle va snällt nån som vet nåt som skulle passa mig ????

  • Svar på tråden Tips på nån bra protein pulver !
  • dramaqueen

    Det mest effektiva är ju att äta mat. Nyttig och tillräckligt. För att bygga muskler och gå upp vikt måste man ligga på ett överskott, dvs äta mer än man förbrukar. Dock kan ju proteinpulver vara ett billigt/smidigt komplement till mat. 

    Jag gillar MM sports Body science proteinpulver. Billigt och gott, men kanske inte det bästa innehållet. 
    www.mmsports.se/Kosttillskott/Protein/Vassleprotein-Whey/Body-Science-Whey-100.html
    Whey passar bra efter träning. 

    Scitec nutrition har annars riktigt schyst protein. Säljs lite här och var. 

  • dona1992

    Jag gymmar ju vid lunch jag äter frukos sen mellanmål innan gymmet nåt litet sen efter också nån frukt eller macka sen hem äter middag sen efter de mellanmål Igen men när är de man ska stoppa i sig protein pulver är så dålig på de, jag äter ju också mer och bättre

  • dramaqueen
    dona1992 skrev 2016-02-13 14:20:42 följande:

    Jag gymmar ju vid lunch jag äter frukos sen mellanmål innan gymmet nåt litet sen efter också nån frukt eller macka sen hem äter middag sen efter de mellanmål Igen men när är de man ska stoppa i sig protein pulver är så dålig på de, jag äter ju också mer och bättre


    Proteinshake (gärna whey, då vassle snabbt tas upp av kroppen) direkt efter träningen! Alltid bra att få i sig något relativt snabbt efter träningen. En protein shake och en banan eller något annat kolhydratsrikt direkt efter träning för bästa återhämtning. 
  • ella84ella
    dramaqueen skrev 2016-02-17 13:46:36 följande:

    Proteinshake (gärna whey, då vassle snabbt tas upp av kroppen) direkt efter träningen! Alltid bra att få i sig något relativt snabbt efter träningen. En protein shake och en banan eller något annat kolhydratsrikt direkt efter träning för bästa återhämtning. 


    Fast whey är ju vassle...
Svar på tråden Tips på nån bra protein pulver !