• Arthur2010

    Ivf-omgång 5. Ledsen och tappar hoppet!

    Jag och min sambo har precis fått ett negativt besked efter 5e omgången.

    Den fjärde gången fick jag tidigt missfall och efter det har jag haft svårt att hitta hopp och tro.

    Finns det någon där ute som känner igen sig? Någon som kanske har något positivt att dela med sig av? Hur klarar ni att gå genom detta? Var hittar ni tron och hoppet?

    Jag har precis fyllt 36 och min man är snart 40. Vi har en son på 5 år som kom till på naturlig väg. Det är den manliga faktorn som spökar men med hjälp av icsi så ska det egentligen inte vara något större problem. Vi började med ivf för ganska precis ett år sedan och trodde aldrig att det skulle bli såhär utdragit. Vi har kännt oss starka men efter missfallet så känner jag att hoppet börjar försvinna. Jag börjar bli ledsen och börjar tro att vi aldrig får fler bebisar och heller inget syskon till vår son. Jag blir olycklig av tanke.

  • Svar på tråden Ivf-omgång 5. Ledsen och tappar hoppet!
  • Sälma Riit

    Jag är gravid nu efter sex fulla ivf:er (v 26). Ivf 4 ledde till ett missfall i v 7, annars bara minus. Det enda som är positivt med missfall är att det visar att du kan bli gravid så se det som något positivt. Jag vet att det är skitjobbigt, men tänk på det barn ni har. (Vi har också en son sedan tidigare som kom till på första ivf-försöket.) Det är skittufft, men det finns ändå hopp!

  • tulip79

    Vi fick vår son efter hela 9 icsi-återföringar (3 behandlingar). Sambon har för få spermier så isci var vår bästa chans. Lillasyster fastnade på första syskonförsöket och är tvillingbror med storebror då de kommer från samma äggplock (dock födda med två års mellanrum). Håller tummarna för er!

  • tulip79
    tulip79 skrev 2016-02-13 22:40:54 följande:

    Vi fick vår son efter hela 9 icsi-återföringar (3 behandlingar). Sambon har för få spermier så isci var vår bästa chans. Lillasyster fastnade på första syskonförsöket och är tvillingbror med storebror då de kommer från samma äggplock (dock födda med två års mellanrum). Håller tummarna för er!


    *inte tvillingbror, hon är tvilling med honom
Svar på tråden Ivf-omgång 5. Ledsen och tappar hoppet!