• Skola2016

    Dags att välja skola på Hisingen

    Hej!

    Hjälp oss. Var går ditt barn och vad har du för erfarenhet?

    Vi hör till Lerlyckeskolan som ligger i Lundby och det vi hört om den skolan är att den är lugn och trygg men att man inte är särskilt utvecklande för barn som har lättare för sig.

    Rätt så nära ligger friskolorna Fernestra och Fridaskolan. Har någon erfarenhet av dessa två?

    Någon annan skola ni vill rekommendera?

    Vi vill gärna ha en skola som både är vänlig och trevlig men också motiverande för barn som har lätt för sig i skolan.

  • Svar på tråden Dags att välja skola på Hisingen
  • 81 an

    Det enda jag har hört är att det skall vara lång kö till både fenestra och fridaskolan. Har ingen kännedom om hur det är på lerlycke. Har dock hört gott om vittra som ligger vid kronhusbodarna.

  • Rani
    81 an skrev 2016-02-13 16:30:20 följande:

    Det enda jag har hört är att det skall vara lång kö till både fenestra och fridaskolan. Har ingen kännedom om hur det är på lerlycke. Har dock hört gott om vittra som ligger vid kronhusbodarna.


    Vittra har skolgården på taket och det är mycket trafik runt omkring. Inget vidare.
  • Vilda Tiger

    Vittra har hemska lokaler! Dock säkerligen bra pedagoger.

    Det enda jag kan säga är att min svägerska jobbar med förskoleklass - åk 3 på Fenestra och hon är en duktig pedagog. Annars vet jag inte mycket mer.

  • Cote

    Jag har mina barn på Fenestra, vi är väldigt nöjda med pedagogerna och lärarna på skolan och förskolan.

    Är själv lärare så har kännedom och kunskap i pedagogik. Kan därför se att de har ett gott pedagogiskt arbete som är utvecklande och utmanande för barnen.

    Däremot har den pågående renoveringen av fasaden inte sköts på bästa sätt, men det är fastighetsägaren Hemsö som har huvudansvaret i det. Det påverkar inte det pedagogiska innehållet.

Svar på tråden Dags att välja skola på Hisingen