• Ponken867

    Resa världen runt med småbarn

    Jag möter så många föräldrar som säger att det skulle följt sina drömmar om att resa runt jorden och se världen om de inte hade parter, barn, hus, bil osv.

    Men det är nog bara en själv som sätter stopp...

    Den här kvinnan är så sjukt inspirerande. Annika, 35 år, reser med tre småbarn runtom i hela världen. Taiwan, roadtrip i USA, långvistelse i Thailand med mera. När de inte är hemma hyr de ut sitt hus.

    Så sjukt peppigt! Skulle du kunna göra detsamma?

    www.ettannatliv.se/annika-reser-varlden-runt-med-tre-sma-barn/

  • Svar på tråden Resa världen runt med småbarn
  • Drottningen70

    Tycker de känns mer ansvarslöst än inspirerande..

  • Cliin

    Fantastisk!!
    Själv har jag inte ekonomisk möjlighet men reser mer än gärna när vi kan. Har gjort sen våra tvillingar bara var månader gamla.
    Kommer aldrig förstå mig på alla charter-familjer som blir ruinerade på Lollo och Berni hotell med halvtaskig buffé och 99% svenskar.

    Ut och se världen och gör det tillsammans. Barn och resa är absolut inget som varken är jobbigt eller ett hinder.

  • Pkb

    Ooh. Om jag hade mer pengar skulle jag resa ännu mer. Älskade "familjer på äventyr" eller vad den där serien nu hette igen.

  • Alexi

    Jag är totaltvosugen. Mina barn är väldigt resvana men vi älskar charter med Lollo och Bernie eller andra trygga kortare resor.

  • Humlan87

    Tycker det är jättejobbigt att vara ute och resa, bästa med resan är att komma hem igen :- ) Saknar helt det kringvandrande draget och känner mig helt nöjd med det :- )

  • Natulcien

    Nej, jag skulle inte göra detsamma. Men det beror inte på att jag har barn, utan på att jag aldrig har varit någon globetrotter. Jag älskar att vara hemma, och gör helst kortare turer runt om i Sverige och Europa, någon gång då och då. Inte för ofta.

    Alla är olika, oavsett om de har barn eller inte. Vissa älskar att resa, andra inte. Det spelar väl ingen roll? Det viktiga är att man är närvarande för sitt barn och är en nära och trygg förälder, och det kan man vara både hemma, i Thailand och i Gambia. Viktigt också att man är lyhörd för barnets behov och inte bara kör sitt race bara för att "visa dem att man kan" som kvinnan i artikeln uttryckte det. Visar barnet att flängandet är jobbigt så får man ju ta det lugnare.

Svar på tråden Resa världen runt med småbarn