• JessieLund

    Maginfluensa inne på 2a omgången på mindre än 1 vecka, TIPS ngn???

    Känner mig ärligt lite uppgiven och desperat nu tyvärr.

    I onsdags em började vår minsta 1.5 att kräkas. Höll på sex timmar ganska intensivt. Sen dess har hon varit svår med mat och humör, förstårligt såklart. Hon har aldrig varit magsjuk tidigare.

    I fredags mo i cirka 4 h intensivt, kräktes jag mamma..

    Fredags kv började vår mellandotter på 5.5 år och kräktes i 12 h till lö morgonen.

    Jag själv fick tillbaks en släng av kräkningar i fredags kväll och är fortsatt illamående men har ätit lite under lördagen.

    Vår äldsta son 9 år har kräkts tre gånger sen igår kväll.

    Nu natt mellan lördag-söndag så börjar vår yngsta igen. Diarré och kräkningar. ..

    Börjar bli duktigt trött på detta och undrar därför om någon har något tips på mat och dryck eller annat vi kan få i oss för att göra detta lidande så kort som möjligt.

  • Svar på tråden Maginfluensa inne på 2a omgången på mindre än 1 vecka, TIPS ngn???
  • Eleonor01

    Städa städa städa! Mekaniskt arbete för att bli av m bakterierna är det enda som hjälper. Inte sprit utan rengöring å torka av å tvätta alla ytor. Bakterierna lägger sig å väntar i damm

  • amalie79

    Städa. Glöm inte mjukdjur och strömbrytare osv.

    Sen har vi regeln sjuka håller sig på rummet. Sambons barn brukar ligga på en madrass på golvet med en filt. Inga sjuka är tillåtna i kök eller kylskåp,får inte ta något själva. En separat magsjuketoalett hade vi alltid när jag bodde hemma men vi har bara en tyvärr. P

  • pigglet

    Jag skulle säga att det är bara att gilla läget. Har läst att det är mycket ovanligt att bli återsmittad av samma bakterie när man just haft den, jag tror inte riktigt på det där med att städa för att inte bli sjuk igen. Däremot hjälper det naturligtvis för att inte alla ska bli smittade, men det är ni ju redan...

    Att magsjukan börjar om igen är inte så ovanligt, eller rättare sagt har man aldrig blivit frisk. Vanligt bland små barn. Fruktansvärt jobbigt. Vårt äldsta barn har haft magsjuka 2 veckor ett par gånger...

  • pigglet

    Håll koll på den yngsta, hon har ju ett sämre utgångsläge nu än förra gången hon blev sjuk eftersom hon inte fått tillbaks aptiten mellan. Mat spelar ingen roll, men vätska! Hon ska kissa minst ett par gånger/dygn.

  • Lyn1

    Handhygien och rengör toaletten efter varje besök. När ni tvättat händerna måste dom torkas HELT torra. Tar man med fuktig hand på t ex handtaget så sprider sig bakteriens som sitter på handtaget vidare tillbaka på din hand igen. Vitt bröd, majsvälling, blåbärssoppa, coca Cola, är tips på vad ni kan stoppa i er. Krya på er.

  • Ingrediensen

    Att det ska spridas till er som redan haft det pga tex bristande hygien tror jag inte riktigt på. Har man blivit frisk så tar immunförsvaret det. Istället tror jag ni börjat äta för tidigt. Ge ingen mat förrän barnet (eller du) ber om det. Viruset ska svältas ut i magen. Viktigt att dricka givetvis! Så mitt svar på frågan om vad ni kan äta är ingenting förrän kroppen vill!

Svar på tråden Maginfluensa inne på 2a omgången på mindre än 1 vecka, TIPS ngn???