• Anonym (22-årig man)

    Minskad sexlust

    Min flickvän och jag hade förspel och när jag knäpper upp skjortan säger hon "ikväll orkar jag inte med långt sex så du vet, men vi SKA ha sex".

    Jag tyckte detta var otroligt avtändande och berättade det för henne i samband med att det inte skulle bli av.. allt stannade till. Hon blev jätteledsen och började gråta och brast ut "detta var anledningen till att du ville dumpa mig tidigare".

    Jag förklarade att hon inte skulle behöva oroa sig och att allting var bra, vi fortsatte kolla på film och somnade ihop men det känns konstigt i nuläget.

    Det har tidigare varit problem under 2-3 månader där hon verkat ha minskad sexlust, jag har försökt prata om henne med detta men det slutar oftast med att det är jag som får ta initiativ ändå - och bli nekad ibland.

    Detta är otroligt frustrerande, jag vill ju ha sex med min partner och vill inte att vi ska separera på grund av detta, vad kan vara orsaken till hennes minskade sexlust?

    Hon är inte otrogen och jag är väldigt vältränad så det går inte ihopa för mig.. hjälp uppskattas!

  • Svar på tråden Minskad sexlust
  • Celines Essence
    Anonym (22-årig man) skrev 2016-02-14 13:36:04 följande:

    Min flickvän och jag hade förspel och när jag knäpper upp skjortan säger hon "ikväll orkar jag inte med långt sex så du vet, men vi SKA ha sex".

    Jag tyckte detta var otroligt avtändande och berättade det för henne i samband med att det inte skulle bli av.. allt stannade till. Hon blev jätteledsen och började gråta och brast ut "detta var anledningen till att du ville dumpa mig tidigare".

    Jag förklarade att hon inte skulle behöva oroa sig och att allting var bra, vi fortsatte kolla på film och somnade ihop men det känns konstigt i nuläget.

    Det har tidigare varit problem under 2-3 månader där hon verkat ha minskad sexlust, jag har försökt prata om henne med detta men det slutar oftast med att det är jag som får ta initiativ ändå - och bli nekad ibland.

    Detta är otroligt frustrerande, jag vill ju ha sex med min partner och vill inte att vi ska separera på grund av detta, vad kan vara orsaken till hennes minskade sexlust?

    Hon är inte otrogen och jag är väldigt vältränad så det går inte ihopa för mig.. hjälp uppskattas!


    Eftersom att hon började gråta och uttryckte rädsla för att bli dumpad, samt att hon sa "vi SKA ha sex" tror jag att prestationsångest och känsla av diffus press, stress och krav minskar hennes lust (även även om du inte menar det)

    Både jag och min partner säger då och då att vi inte känner oss i form för sex... För att vi känner så just då. Att säga så hjälper oss att ta emot njutning från den andre. Vi tycker inte det är ett dugg avtändande.

    Det är bra att veta att partner känner så, så att man kan anpassa sig. Ibland slutar det med sex och ibland inte och det är lika bra ändå.

    Det kan ju finnas andra orsaker till minskad lust som tex att hon inte njuter tillräckligt mycket av sex eller effekter av preventivmedel.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Haha)

    Låter som jag! Sex är tråkigt, det känns inte så mycket. Men man har sex ändå ????

Svar på tråden Minskad sexlust