• Anonym (frustrerad)

    Inte ligga på klockan

    Jag har en enorm barnlängtan och vill gärna försöka aktivt att bli med barn. Min sambo tänker mer att händer det så händer det, och det är väl sunt i sig, att inte stressa och låta allt sköta sig självt, men det är också frustrerande. Jag har koll på min cykel och vet när det är dags för äl och att varje månad inte plussa för att vi antingen inte legat tillräckligt nära äl eller inte legat alls är rätt frustrerande. Han vill inte ligga på klockan. Han säger att det låser sig totalt för honom. Och jag kan köpa hans tänk att det ska infalla sig naturligt, men vi är ett par som inte har sex så ofta så att oddsen att det ska inträffa vid äl är ju minimala. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Han vill inte veta när jag har äl för då drar han sig snarare undan istället för att bli på. Och ofta om jag försöker närma mig honom när jag har lust så blir jag avvisad. Så det här känns rätt hopplöst. Någon annan som känner igen sig? Nåt tips kanske?

  • Svar på tråden Inte ligga på klockan
  • Anonym (Oförståelse)

    Du får nog förklara hur barn blir till tror jag. Vissa män tycks tro att vilket samlag som helst när som helst kan göra kvinnan gravid -och att man nästan alltid blir gravid på studs också- men så är det ju absolut inte. Ägget lever 12-absolut max 24 timmar. Utan samlag max 3-4 dar innan (och det är att ta i också) finns noll chans att bli gravid. Sen förstår jag inte heller hur han inte skulle kunna få till det bara för att han vet att du har äl. Maken fick till det alla äl under de 7 år vi försökte spontant. Såvida han inte haft utlösning 5 ggr på en vecka kan han inte misslyckas. Ibland undrar jag om män som påstår att de inte kan vid äl egentligen vill ha barn för varför skulle man inte kunna då om man kan annan tid? Det är ju ingen prestation att få orgasm liksom.

    Ni får ta ett snack för även om det är ovanligt händer det ju att folk inte blir gravida just p.g.a för lite sex. Missar man nån äl här och där och inte är superfertil kan det ju dröja längre än det hade behövt ta.

  • Anonym (frustrerad)

    Exakt! Jag vet inte heller varför det låser sig..han får prestationsångest...men jag skiter i hur vi gör, bara att vi gör lixom....vid äl..om man inte riktigt är svinkåt kan man väl köra lite chill i skedställningen lixom..så kan man väl köra gärnet de gånger man verkligen är på ju. Känns nästan som att han kanske inte vill ha barn eftersom han snarare drar sig undan om han vet att jag har äl o vill ligga...hmm...skitknepigt

  • Anonym (oförståelse var namnet)
    Anonym (Oförståelse) skrev 2016-02-14 18:32:01 följande:

    Du får nog förklara hur barn blir till tror jag. Vissa män tycks tro att vilket samlag som helst när som helst kan göra kvinnan gravid -och att man nästan alltid blir gravid på studs också- men så är det ju absolut inte. Ägget lever 12-absolut max 24 timmar. Utan samlag max 3-4 dar innan (och det är att ta i också) finns noll chans att bli gravid. Sen förstår jag inte heller hur han inte skulle kunna få till det bara för att han vet att du har äl. Maken fick till det alla äl under de 7 år vi försökte spontant. Såvida han inte haft utlösning 5 ggr på en vecka kan han inte misslyckas. Ibland undrar jag om män som påstår att de inte kan vid äl egentligen vill ha barn för varför skulle man inte kunna då om man kan annan tid? Det är ju ingen prestation att få orgasm liksom.

    Ni får ta ett snack för även om det är ovanligt händer det ju att folk inte blir gravida just p.g.a för lite sex. Missar man nån äl här och där och inte är superfertil kan det ju dröja längre än det hade behövt ta.


    på dig, då. du förstår uppenbarligen inte hur många män funkar. TS man har precis den prestationsångest som så många andra får när deras kvinnor håller på och nojar och kollar och testar och tvingar både sig själva och partnern. Och då står inte soldaten i givakt, tyvärr, ens om han sparat sig en månad. 

    När sex blir pliktskyldig rutin förlorar man bara på det, både som par och som hoppfulla blivande föräldrar.

    TS behöver hitta strategier för att få mer sex alla veckor, inte bara veckan runt ägglossning, för män är inte dumma. Vi fattar när vi blir behandlade som avelsdjur, och de flesta av oss blir inte direkt lyckliga av att behandlas som tjurar.
  • Anonym (Oförståelse)

    Han försöker alltså inte ens om han vet att du har äl? Hur vet han då att det inte går? Finns det nåt fysiskt skäl till låg sexlust/låg prestationsförmåga? Övervikt, rökning eller annat? Eller går det som en dans bara han inte vet om din äl? Hmm... Jag har pratat med maken om såna män som din och han fattar heller inget. Har han sex så går det utom om det är för ofta-han är definitivt ingen ungdom längre nämligen. Kanske nån rädsla för att du faktiskt ska bli gravid och han inte känner sig redo?

    Ja, jag vet inte, det är ett fenomen här på F.l i alla fall med alla dessa män som bangar ur vid äl, men aldrig annars.  Vi visste ju båda när vi träffades första gången att vi ville ha barn jättemycket så försökandet var aldrig problemet. Dock att få barn för det har tagit 10 år snart, men det är en annan femma och inget jag önskar nån.

  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (oförståelse var namnet) skrev 2016-02-14 19:11:40 följande:

    på dig, då. du förstår uppenbarligen inte hur många män funkar. TS man har precis den prestationsångest som så många andra får när deras kvinnor håller på och nojar och kollar och testar och tvingar både sig själva och partnern. Och då står inte soldaten i givakt, tyvärr, ens om han sparat sig en månad. 

    När sex blir pliktskyldig rutin förlorar man bara på det, både som par och som hoppfulla blivande föräldrar.

    TS behöver hitta strategier för att få mer sex alla veckor, inte bara veckan runt ägglossning, för män är inte dumma. Vi fattar när vi blir behandlade som avelsdjur, och de flesta av oss blir inte direkt lyckliga av att behandlas som tjurar.


    Kan kanske vara som du säger! Låter logiskt faktiskt. Jag testar gärna med älstickor och pratar om det och nämner att jag vill oxå ha en bebis om vi ser nån liten nångång..han kanske känner så som du förklarar...fast jag kan å andra sidan tycka att vill han oxå ha barn med mig så borde han inte bry sig om jag testar i min ensamhet utan bara go With The flow när jag visar att jag e sugen. Men får väl jobba på sexlivet för övrigt...att få till det oftare, även utan äl och släppa loss och njuta och försöka hålla allt flytande så kanske det tar sig till slut...min sambo menar att oxå min kropp låser sig om man ska ligga på klockan...att då blir man inte gravid för den skull, att man vill för mycket.
  • Anonym (Oförståelse)
    Anonym (oförståelse var namnet) skrev 2016-02-14 19:11:40 följande:
    på dig, då. du förstår uppenbarligen inte hur många män funkar. TS man har precis den prestationsångest som så många andra får när deras kvinnor håller på och nojar och kollar och testar och tvingar både sig själva och partnern. Och då står inte soldaten i givakt, tyvärr, ens om han sparat sig en månad. 

    När sex blir pliktskyldig rutin förlorar man bara på det, både som par och som hoppfulla blivande föräldrar.

    TS behöver hitta strategier för att få mer sex alla veckor, inte bara veckan runt ägglossning, för män är inte dumma. Vi fattar när vi blir behandlade som avelsdjur, och de flesta av oss blir inte direkt lyckliga av att behandlas som tjurar.
    Gift över 9 år,försökt få barn lika länge. Maken har vetat alla månader när äl infallit, han har själv haft koll t.o.m! Och ALDRIG bangat ur. Missat utlösning max 5 ggr på de här åren och det har varit när vi kört på för många gånger under en vecka. Tvärtom går det otroligt fort för min man. Vill mannen ha barn har han mer än gärna samlag vid äl. Jag har aldrig nånsin haft minsta antydan till tvång på min man. Trots alla år vi försökte spontant, trots att han alltid visste när äl var. Inbjudan till sex= han gjorde det mer än gärna! Spela roll om jag hade äl eller inte. Han visste ju dessutom lika mycket som jag att barn bara blir till vid äl.

    Det där med avelsdjur får stå för dig. Min man vill ha barn och då gör han vad som krävs. Numer via ED, men alla åren med äl extremt frivilligt.
  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (Oförståelse) skrev 2016-02-14 19:16:52 följande:

    Han försöker alltså inte ens om han vet att du har äl? Hur vet han då att det inte går? Finns det nåt fysiskt skäl till låg sexlust/låg prestationsförmåga? Övervikt, rökning eller annat? Eller går det som en dans bara han inte vet om din äl? Hmm... Jag har pratat med maken om såna män som din och han fattar heller inget. Har han sex så går det utom om det är för ofta-han är definitivt ingen ungdom längre nämligen. Kanske nån rädsla för att du faktiskt ska bli gravid och han inte känner sig redo?

    Ja, jag vet inte, det är ett fenomen här på F.l i alla fall med alla dessa män som bangar ur vid äl, men aldrig annars.  Vi visste ju båda när vi träffades första gången att vi ville ha barn jättemycket så försökandet var aldrig problemet. Dock att få barn för det har tagit 10 år snart, men det är en annan femma och inget jag önskar nån.


    Alltså det är inte så att han inte får upp den...men nej..vet han att jag har äl så försvinner hans lust totalt...om jag ligger bredvid och försöker så får jag ingen respons alls..till slut tröttnar jag och somnar eller gör ngt annat. Han vill lixom inte veta när jag har äl för då kan han inte köra på som vanligt...jag får väl helt enkelt inte berätta det för honom och föröka få till det ändå. Vi har fått till det på äl innan men då har det inte tagit dig och då blir jag frustraredoch försöker hitta sätt som kan främja fertiliteten...blir som en ond spiral
  • Lowika

    Men det räcker ju att du har koll ???? du får helt enkelt ta initiativ då, utan att säga varför.........

  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (Oförståelse) skrev 2016-02-14 19:29:30 följande:

    Gift över 9 år,försökt få barn lika länge. Maken har vetat alla månader när äl infallit, han har själv haft koll t.o.m! Och ALDRIG bangat ur. Missat utlösning max 5 ggr på de här åren och det har varit när vi kört på för många gånger under en vecka. Tvärtom går det otroligt fort för min man. Vill mannen ha barn har han mer än gärna samlag vid äl. Jag har aldrig nånsin haft minsta antydan till tvång på min man. Trots alla år vi försökte spontant, trots att han alltid visste när äl var. Inbjudan till sex= han gjorde det mer än gärna! Spela roll om jag hade äl eller inte. Han visste ju dessutom lika mycket som jag att barn bara blir till vid äl.

    Det där med avelsdjur får stå för dig. Min man vill ha barn och då gör han vad som krävs. Numer via ED, men alla åren med äl extremt frivilligt.


    Håller med dej oxå! Och sen om man som er försökt väldigt länge då ligger man nog mer än gärna på klockan! Vi har varit utan skydd i två år. Han tänker att båda vi är fertila och allt händer när det händer. Och är vi inte fertila så är vi inte det..Då är det naturens gång...fast jag kan tycka att vi kan föröka en tid och funkar det inte så vill jag veta vad som är fel. Och är det så att det inte funkar, nä då är det så..men jag vill inte låta allt bero..jag vill veta isf om jag inte kan göra barn...men lite svårt att få veta när man nästan aldrig ligger hahaha...Får försöka hitta sätt att förföra honom på..kravlöst, även utan äl
  • Anonym (frustrerad)
    Lowika skrev 2016-02-14 19:36:30 följande:

    Men det räcker ju att du har koll ???? du får helt enkelt ta initiativ då, utan att säga varför.........


    Ja jag har koll...Och även de få gånger vi fått till det vid äl så har jag yttrat min besvikelse när jag sedan fått mens istället. Och även om jag har koll så får jag oftast inte till det ändå. Han e inte så sexuell av sig. Försökt förklara för honom att barn blir till vid äl.. Och för att ens ha någon chans att bli gravid så måste man ligga.. Haha vilket dilemma....jaja jag får hitta nån lösning...
Svar på tråden Inte ligga på klockan