• ajsngggh

    Vad gymmar andra killar i ?

    Halkade in på en tråd för några dagar sedan som väckte några tankar. 

    Den handlade om huruvida tjejer gillar att bli uttittade på gymmet eller inte. 
    Vissa gillade det, andra inte. 

    Vad alla hade gemensamt är att alla använder sig av dessa tighta träningsbyxorna som ger ett ordentligt rumplyft. 
    Många påpekade då att dom får sätta på sig något annat som inte framhäver kroppen så mycket om man inte gillar blickar. 
    Svaret blev då att det är mer eller mindre omöjligt att träna utan dessa byxor. Det är liksom det enda plagget som går att träna i, allt annat är obekvämt och tungt mm. 
    Av mina egna erfarenheter och iaktagelser på gymmet är att minst 95% av tjejerna använder sig av dessa byxor, medan jag aldrig sätt (vad jag lagt märke till) en kille i dessa tighta byxor, givetvis har man sett en och annan man vara ute och springa med dessa, men aldrig just på gym. 

    Så jag undrar helt enkelt om killar faktiskt använder sig av dessa byxor och jag totalt missat detta och varit fokuserad på annat.
    Nu tänker jag främst på uttalandet om att det "absolut inte går att träna i något annat, då allt annat är obekvämt" 

    Själv tränar jag alltid i mjukis+linne. Visst får jag några blickar på mig ibland vilket jag antar är pga linnet. Men skulle det vara något jag stör mig på så hade jag givetvis använt en t-shirt, som kanske inte är lika bekväm men ändå funkar. 

  • Svar på tråden Vad gymmar andra killar i ?
  • Anonym (gymmare)

    Jag går på gym några gånger i veckan och har inte sett killar i tajta träningsbyxor. De brukar ha shorts av en längre modell. 

    De tajta träningsbyxorna (compression pants) är väl för jogging utomhus. 

  • Let it Rain
    Let it Rain skrev 2016-02-19 19:50:22 följande:

    Vilket gym går du på? Jag flera killar i tights senast idag på mitt gym.


    såg flera*
  • Margaux

    Jag tränar på flera gym; på crossfit har killarna längre shorts och linne, på Sats gärna mjukisbyxor. Till crossfit fattar jag att man inte vill ha långbyxor, man blir ju rätt varm av högintensiv träning. I salträning på sats är det en och annan kille i tights, säkert av samma anledning. Tjocka joggingbyxor utgår till svettig träning.

  • cosinus

    Sett några killar träna i tights, de är inte jättemånga. De flesta har någon form av träningsbyxor/shorts + t-shirt/linne

    Själv tränar jag alltid i tight, jag gillar min egen uppenbarelse i dessa. Komfortmässigt finns helt klar annat som funkar lika bra.

    Finns väl ingen som inte kollar på andras kroppar i ett gym :) är ju intressant om man är träningsintresserad att se vad andra tränar och resultatet. Däremot stirrar man inte och man kommenterar ju absolut ingen. Men tittar, absolut.

    Hade jag absolut inte velat ha blickar på min rumpa hade jag valt andra byxor. Det betyder inte att jag köper den mest genomskinliga modellen och kör marklyft framför folk bara för att, men man får vara realist :)

Svar på tråden Vad gymmar andra killar i ?