• JennaL

    Magsår// bakterie hp

    Hej! Vill bara se om det är fler som har det lika jobbigt som mig. Har en bakterie i magen som heter Helicobacter pylori fick ta 3 olika sorters antibiotika tabletter som lågt tillsammans i Ett paket som heter nexium HP skulle ta tabletterna i 7 dagar en gång kväll o en gång dag. Nu är behandlingen klar, och då trodde jag att jah skulle bli helt smärtfri men så blev det tyvärr inte har fortfarande ont i magen på sidorna mest på vänster sida nedre delen av magen ont i magsäcken och runt naveln och mkt illamående, någon mer som har varit med om det, är det en biverkning av antibiotikan eller tar det bara tid för såret i magen att läka? Tacksam för all hjälp och svar

  • Svar på tråden Magsår// bakterie hp
  • jenjenfig

    Jag hade det i sex år innan jag fick hjälp. Det kan ta lite tid, har du haft det länge innan behandling? Om inte så ska du göra en gastro (fick jag) för det kan vara "gamla" skador kvar. Trippelkuren tar bort bakterien men kan fortfarande vara skador i magsäcken, tolvfingertarmen. Jag gick tex aldrig upp i vilt pga av det .

  • JennaL

    Jag fick smärtorna precis innan jul och fick ingen behandling förens förra veckan, nej dem har ej kollat med kamera eller liknande. Blodproverna visade att jag hade HP bakterie i magen, men nu är behandlingen slut men har fortfarande lite ont i magsäcken och illamående kvar samt likadana smärtor som innan behandlingen, allt är kvar, fast under antibiotika behandlingen hade jag inga smärtor i magen bara illamående.. Har en jätte dålig vårdcentral måste verkligen tjata tills dem tar mig på allvar, går runt o tänker på det hela tiden att det kanske är nånting allvarligt????

  • JennaL

    Ett tag hade jag en normal vikt för min ålder.. Idag är jag 29 år snart 30 väger 50 kilo men har aldrig haft några magsmärtor förens nu precis innan jul började smärtorna då sökte jag vård direkt och visade sig vara bakterier i magen

  • jenjenfig

    Hör av dig till läkare som skrev ut tabletterna och berätta att du fortfarande har samma symptom. Min läkare sa till mig "blir det inte bättre så får vi gå in med kamera för då kan det vara ngn skada" tabletterna hjälper ju bara för bakterien. Förstår dig med att man måste tjata, när jag bodde i sverige (bor i norge nu) så fick jag ingen hjälp alls, men här gick det fort! Var på dem för det är inte roligt o må som man gör med den skiten!!

  • JennaL

    Men hjälpte tabletterna dig på en gång eller tog det några veckor innan du blev helt smärtfri? Tack så mkt för svaren ?? jätte tacksam

  • Mib37

    Hej ,

    Hoppas att ni som haft helicobacter är friska efter behandlingen!

    Efter att jag hade svullen mage gick till Vårdcentralen och blodprovet vissade att jag har Helicobacter; jag har börjat äta medicin antibiotika och det ska göra i 7 dagar , jag ont i magen, illamående , ont på sidan av magen och ryggen ,

    Är det för tidigt att börja med behandlingen pga jag haft aldrig ont i magen eller magsäcken?

    Blir man bra efter behandlingen eller ska man äta medicin hela livet ?

    Är det farligt med svart diarre ? Eftersom idag är andra dagen som jag äter medicin och avföringen är svart .

Svar på tråden Magsår// bakterie hp