Inlägg från: Anonym (Gaby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gaby)

    Han kan inte hantera min sexuella historia

    Vad trist, och som du säger är det han som äger problemet. Han gillar ju att du är sexuell men han kan inte hantera historien som kommer med en kvinna som varit just sexuell... Han borde syna sig själv och vilka värderingar han egentligen har, vad tycker han innerst inne om kvinnor som lever ut sexuellt? Och kan du vara med någon som hyser en underliggande motvilja mot kvinnor som levt ut sexuellt? Kanske borde han gå och snacka med någon och reda ut sina känslor, för han kan inte lasta dig och det blir inget bra samtal er emellan om han frågar dig och samtidigt blir sur över svaret. Du kommer säkert få svar från riktigt bittra kvinnohatande snubbar här som kallar dig det ena och det andra, de brukar poppa upp så fort en kvinna vågar nämna att hon har en sexuell historia. Skit i dem!

  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-02-24 16:47:07 följande:

    Inte så trevligt om ens partner är otrogen.


    Självklart inte trevligt om ens partner är otrogen, men vad har det med det här att göra?
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-02-24 17:02:05 följande:

    Är det fel att inte vilja ha en polyamorös swinger som har sex med 5 andra män dagligen?


    Nej.
  • Anonym (Gaby)

    Fan vad äckligt att referera till en kvinna som legat mycket som "en annan mans rester", vad är det för slags människa som uttrycker sig så?! MN, hur kan du tycka det är ok att uttrycka dig på det viset, vad har du för människosyn? Du behöver inte själv välja en partner som haft mycket sex men hur jävla svårt är det att ha lite grundläggande respekt för folk trots att du skriver anonymt på nätet?

  • Anonym (Gaby)
    johanlajohanla skrev 2016-02-24 22:11:24 följande:

    Håller med. Speciellt om man är "stolt", tycker det är "gott" och inte ångrar sig vad det gäller andra män man har särat på benen för, då är skillnaden mellan detta och otrohet en formalitet i bästa fall.


    Hur menar du att relationer man haft INNAN förhållandet är att likställa med otrohet?
  • Anonym (Gaby)
    johanlajohanla skrev 2016-02-24 22:56:11 följande:

    Om du läser igen så ser du att det är det nuvarande förhållningssättet ("stolt", tycker det är "gott", inte ångrar sig) jag likställer med otrohet. Med ett sånt förhållnigssätt så är det bara en formalitetsfråga om när det har skett. 


    Vad är det som är så illa med en kvinna som har hög sexdrift, som levt ut detta och som inte ångrar sig? Jag förstår genuint inte? Vad finns det ens att ångra om man haft sex som man gillar?
  • Anonym (Gaby)
    johanlajohanla skrev 2016-02-24 23:09:33 följande:

    Jag säger inte att det nödvändigtvis är dåligt, samhället lever vidare. Men om man fortfarande känner att man "gillar" sex med andra män när man är i en relation, då är skillnaden till otrohet en formalitet.

    Sen kan man ju också tänka på att om man planerar att hitta en man att dela livet med, så är det kanske inte bästa idén att sära på benen för vem som helt innan, eftersom det får alla normala män att känna aversion av flera olika anledningar. Om man inte planerar eller inser det innan så finns det en del att ångra sen.


    Men TS har ju inte sagt nåt om att hon gillar sex med andra män när hon är i en relation så varför anta det? Personligen kan jag snarare ångra att jag träffade min man när jag var så ung att jag inte hann leva ut en del saker jag är nyfiken på. Kommer sannolikt aldrig få chans att prova en del saker jag fantiserar om, det är något att ångra! Men att man vågat leva ut och testat sånt man är nyfiken på är snarare nåt att hylla, alltför många går genom livet utan att våga ta för sig av det de önskar uppleva.
  • Anonym (Gaby)
    johanlajohanla skrev 2016-02-24 23:23:58 följande:

    Ganska tydligt att hon gillar sex med andra män. Även om av formalitetsskäl hon inte gör det under relationen. "problemet här är inte att jag sexat som en nymfoman (det är bara gott)". Hennes definition av gott är sex med andra män. Det går i princip bara att ta det som otrohet.

    Varför är det något att hylla? Finns ingen anledning alls.

    Då kanske du inte ska ha en man. Du kan lika gärna "ta för dig" nu om det bara är en formalitet som är hindret. Eller för att du inte "vågar".


    Absolut är det något att hylla att folk vågar leva ut, särskilt när det finns så många inskränkta människor som skambelägger kvinnors sexualitet och krampaktigt håller fast vid idén om att det enda bra sex en kvinna kan ha i sitt liv är med sin äkta make och bara honom, amen. Att en kvinna ändå lyckats behålla glädje för sex och vågar leva ut det är nåt att hylla alla dagar i veckan!
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (som man bäddar) skrev 2016-02-26 06:44:50 följande:

    Jag trodde att den som tidigt i tråden varnade TS för att det skulle komma idiotinlägg var överdramatisk men där ser man.

    Först vill de inte ha en relation med en kvinna som har haft mycket sex innan. Och sedan gnälls det om de blir ihop med någon som inte vill ha sex tillräckligt ofta. Ni kan inte se att sannolikheten för det senare ökar om ni väljer någon som inte är så förtjust i sex?

    Hur som helst är det nog bäst att ni fortsätter att uttrycka era åsikter anonymt för de minskar er attraktionsförmåga oerhört oavsett hur mycket sex en kvinna har haft innan. Vem vill ha någon osäker typ som inte tror på sin egen förmåga utan blir avskräckt av tanken på att bli jämförd? Det är ju som att skrika ut att man är dålig i sängen.

    Dett säger jag alltså som en kvinna som inte legat med så många (men ångrar sig och är lite avis på TS).


    Det var jag som varnade TS för jag visste att den sortens vidriga åsikter dyker upp, det gör de alltid här när en kvinna säger att hon haft mycket sex. Det sorgliga är att dessa män verkligen känner ett behov av att trycka ner och förolämpa kvinnor som haft mkt sex, det räcker inte att säga "jag föredrar en partner som inte haft sex innan mig, det är inget för mig" nä de måste klämma i med att hon är en hora, att hon särar på benen för alla, att hon är skräp och dessutom känner de behov av att styrka sig med "ALLA män tycker minsann så här". Ett sådant misogynt och avhumaniserade språk känner de att de måste använda, det är verkligen sorgligt och patetiskt.
  • Anonym (Gaby)
    Fjäril Vingad skrev 2016-02-26 11:03:54 följande:

    Det handlar om en sekt som har miljontals medlemmar i hela världen. Men skitsamma, det är inte det tråden handlar om.

    Jag tror att frågan i slutändan handlar om att våga vara stark i sig själv. "Jag är den jag är, och om en man inte kan ta mig för den jag är och med mitt bagage - ja då är det definitivt HANS förlust. Jag går vidare, och hittar någon som passar mig bättre." Så måste en ju tänka! 

    Och framförallt: vi måste SLUTA döma andra för deras val. Vill vi inte ha en sexuellt erfaren partner, fine! Men sluta döma människor som HAR sexuell erfarenhet. Behöver du inte vara inblandad - sluta döma. Punkt! 

    Att slutshamea, kalla andra för horor, att de "särar benen för kreti och pleti", är spermahinkar (oja, ofta hörd kommentar i trådar på FL) mm. Det. Är. Fan. Inte. Okej.


    Håller med dig helt! Och den där spermahink-kommentaren, fan vad vidrig den är... Måste vara en och samma person som fått en hang-up på det ordet. Säger ju hundra gånger mer om avsändaren än mottagaren!
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-21 13:59:17 följande:

    Jag tycker det låter bra. Det var också vad det stod i mitt sista inlägg.

    En del kvinnor mår helt enkelt bättre av att bli knullade av olika män och bör välja det framför att ha en relation med en man. På det sättet blir alla glada.


    Du missar uppenbarligen att hennes ex vill ha tillbaka henne och att han ångrar sig, men nu är det försent. Tragiskt att hans komplex leder till det men hans eget fel. Tragiskt också att du är så desperat att få TS att framstå som "dålig" kvinna.
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 08:25:37 följande:

    Det är väl alls inte ointressant eftersom det är temat för i princip hela tråden.

    Eftersom du gillar att vara singel och att ha sex med massor av olika män så är det ett bra val för dig. Att göra män olyckliga och dig själv olycklig genom tätare relationer är ju bara dumt.


    Men det är ju det här som är kärnan i din bullshit: tron på att en kvinna som haft mycket sex inte kan ha en fast relation. Det är helt falskt och fel, naturligtvis kan man stadga sig och vara trogen även om man haft många partners innan. Man är inte dömd till evigt singelskap. Det är rätt äckligt hur du men sån frenesi försöker banka in den ståndpunkten.
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 09:07:37 följande:

    Det är inte min ståndpunkt. 

    Hennes relation kollapsade på grund av hennes historia, vilken hon försöker skriva av som ointressant. Det är den kanske för henne, men inte för hennes partner, vilket hennes egen upplevelse nyligen visar.

    Att hävda att det är ointressant är i princip en politisk åsikt, den har väldigt lite med praktiskt verklighet att göra.


    Den HÄR specifika relationen ja, pga mannens komplex. Men varför säger du att det är bäst för henne att bara vara singel och knulla runt? Du uttrycker dig som att det är omöjligt för en kvinna som TS att ha en långvarig relation. Det är vad jag vänder mig mot. "Att göra män olyckliga... genom tätare relationer är bara dumt", skriver du. Män, i plural. Du insinuerar att TS aldrig kan ha en långvarig relation, oavsett man. Känns det bra att försöka banka in den åsikten?
  • Anonym (Gaby)
    Högerradikal skrev 2016-12-22 10:02:00 följande:

    Den som är sorglig här är du din anonyma skojare.

    Har du en förkärlek till kvinnor som säljer sin kropp eller vad gör dig så upprörd?


    Ditt kvinnohat och din vilja att trycka ner människor är upprörande. Känns det bra att kalla okända kvinnor på nätet för slampor? Får du en varm, mysig känsla i bröstet när du spyr ur dig ditt hat? Känner du dig som en bra människa då?
  • Anonym (Gaby)
    Högerradikal skrev 2016-12-22 10:13:04 följande:

    Jag uttrycker inget kvinnohat och angriper ingen enskild människa.

    Det jag menar är att det är helt naturligt att män inte vill ha en kvinna som har bjudit ut sin kropp som en prostituerad.

    Det är naturligt att en fin flicka alltid kommer värderas högre än slampan.


    Jo du uttrycker kvinnohat. Du värderar kvinnor som fina respektive dåliga utifrån hur mycket sex de valt att ha. Du kallar kvinnor slampor - menar du att det är ett neutralt ord?
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 10:07:46 följande:

    Jag har inte använt ordet omöjligt eller bankat på det sättet du menar. Men som du skriver nu visar att du har samma verklighetsproblem som TS och i hennes fall är det det, i kombination med hur hon är, som gjorde att jag skrev som jag gjorde.

    Ja, TS riskerar göra män olyckliga genom att agera som hon gör. I en tät relation kan man inte göra någon olycklig utan att man själv tillslut blir olycklig också. Hennes problem är att hon visar noll insikt i vad hon gör och vilka konsekvenser det har, därför är det bättre för henne och män att hon håller sig borta från täta relationer och istället har fler partners baserat på sex. På så sätt blir alla glada.

    Det du skriver, att det här är en fråga om en mans komplex är helt fel, och det är där TS gör fel också. Det här är mycket mer generellt än bara en man, och det är mycket mer komplext än bara en grej man löser med några rationella argument, hurtfriska råd, KBT eller parterapi. Den enkla sanningen som du och hon väljer att vara helt blinda för, även om den är helt uppenbar, är att väldigt många män reagerar starkt negativt på att kvinnan de blir kära i har en viss typ av historia.

    TS man har uppenbart hamnat sittande i olika rum med terapeuter för att diskutera hur han känner inför det faktum att kvinnan han blev kär i haft massa kinky sex med en stor grupp män. TS riskerar göra män hon har täta relationer med olyckliga helt enkelt. Och eftersom hon visar noll insikt om varför så är det bättre att hon gör saker som gör både män och henne själv glada istället.

    TS hela tråd är ett sätt söka stöd hos systerskapet för sitt sätt att leva ut sin sexualitet, om hur rätt hon har och hur fel, svag och moraliskt tveksam mannen är. Och systerskapet gör ingen kvinna besviken i såna frågor, och du själv är också en ivrig tillskyndare av hur rätt hon gör. Sanningen är att mannen reagerar rätt normalt för en man och vad som spelar ut är helt förutsägbart. Innan TS inser det, bör hon fortsätta att knulla runt och hålla sig borta från tätare relationer med män så att alla blir blir lyckligare.


    Du har visst bankat in det, gång på gång har du uttryckt att en kvinna som TS gör bäst i att hålla sig ifrån relationer. Så sympatiskt av dig. En kvinna som har haft mycket sex är helt enkelt skadat gods och kan inte ha en långvarig relation. Du lägger fram detta som fakta. Men din beskrivning av män är inget som gäller män i allmänhet. Jag har tex. haft mer sexpartners än min man, vi har levt lyckliga ihop i tio år. Ingen otrohet, inga utbrott över att jag har mer erfarenhet än honom. Han är en trygg, självsäker man som inte tycker att sex är något som besudlar en kvinna. Han är långt ifrån ensam om den åsikten.
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 10:52:39 följande:

    Då har vi olika åsikt här och kommer inte längre. Eftersom det där handlar om du sa, jag sa, så blir det bara trist.

    Jag säger att TS bör låta bli. Du generaliserar det till en massa kvinnor och på ett sätt jag aldrig ens snuddat vid.

    Jag säger att det här problemet går långt djupare än bara en enskild man som är TS ex. Du generaliserar det på ett sätt där det gäller en massa män på ett sätt jag aldrig snuddat vid.

    Vi får lämna den diskussionen helt enkelt.


    Du säger att TS bör låta bli relationer eftersom hon har den historia hon har, och jag tycker att det är helt oacceptabelt att säga så till en annan människa när det inte alls är ett faktum. Därför reagerar jag. Du kan inte motivera det med att vidrigheter mot kvinnor begåtts genom historien för att förtrycka deras sexualitet - det är ju sånt vi måste kämpa mot! Inte acceptera som om det vore en naturlag att en kvinnas sexualitet måste begränsas och kontrolleras. Att dela upp kvinnor i madonnor och horor, fina flickor och dåliga, flickvänsmaterial och madrasser osv är destruktivt och föråldrat. Vi kan och bör förändra dessa strukturer.
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Kärlek) skrev 2016-12-22 11:35:45 följande:

    Gaby du är bara bäst <3

    Att du orkar argumentera sakligt med dessa kvinnohatande nättroll är beundransvärt!


    Tack! :-*
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 11:53:07 följande:

    Du blandar ihop orsak och verkan. Jag har inte motiverat någonting med något.

    Att säga att en kvinnas sexualitet är ointressant för män och att TS man är unik med unika issues är helt enkelt fel. Vilket exemplen visar.

    Att du tycker det inte borde vara så är en helt annan sak, och ja, jag vet redan att orsaken till att du blunder för verkligheten här är att du inte gillar den. Det är tydligt för ingen kan vara så blind utan att själv vilja vara det.

    Och jag har nu nämnt till dig specifikt vad jag anser runt TS och eftersom det inte är vad du skriver här så drar jag slutsatsen att du inte kan läsa eller också inte vill läsa det och förstå det heller av samma skäl så jag väljer att avstå från att kommentera det mer.

    Som generell kommentar kan nämnas att vad som är mänsklig natur kommer att vara gammalt som människan själv, i likhet med många saker så är en egenskap nog mer rotad i vårt inre ju äldre det är, inte tvärtom.

    Andning är gammalt som bara den, den som tror att det är föråldrat att andas kan prov att hålla andan i några minuter och se hur personens känsloliv påverkas snabbt. Att säga att saker man inte gillar är föråldrade är en politisk ide och har ingen grund i verkligheten, det heller.


    Vi måste leva i helt olika verkligheter eftersom jag vet massor av män som inte har problem med att kvinnan haft mkt sex. Att jämföra förtryck av en kvinnas sexualitet med andning är ju helt befängt. Du måste andas för att överleva, du måste inte kontrollera och skambelägga en kvinnas sexualitet för att överleva. Men barnaga tex, det har varit vanligt förekommande under mänsklighetens historia och anses helt ok i många länder. Att barnaga är förbjudet och att det ses som helt självklart i Sverige att vi inte slår barn är resultatet av sociala förändringar och sedermera lagstiftning. På samma sätt kan attityder gällande kvinnlig sexualitet omdanas, och någonstans måste man börja. En bra ände att börja i är att nysta ut denna onödiga härva av skam och skuld som drabbar kvinnor som haft mycket sex.
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 12:28:43 följande:

    Jodå, det är en relevant jämförelse i sammanhanget, eftersom begreppet föråldrat annars låter en ledas in på tanken att saker som funnits länge skulle vara mindre relevanta, trots att motsatsen oftast gäller.

    Barnaga är ett dåligt exempel eftersom det inte finns något i den mänskliga naturen som med nödvändighet driver fram barnaga. Dessutom vet vi inte hur vanligt det varit historiskt, du spekulerar mest. Vi vet att det inte alls är generellt förekommande i olika kulturer i vår samtid.

    Andning däremot, som du mycket riktigt pekar på, har varit viktigt och är mycket viktigt för vår överlevnad, och därmed är det kopplat till otroligt starka emotioner. Att skendränka någon är effektivt som tortyrmetod.

    Kvinnlig sexualitet, i likhet med andning, men just i motsats till barnaga, är kopplat till överlevnad, och inte bara överlevnad, men något faktiskt starkare än så, nämligen genetisk överlevnad, så nära vi kommer evigt liv. Den är därför kopplad till enormt starka emotioner i människan också, dock olika emotioner för män och kvinnor. Eftersom kvinnor vet att barnen är deras så har de ingen nytta av sexuell svartsjuka och upplever det på ett helt annat sätt än män.

    För män kodar kvinnans sexualitet med liv och död, för evigt. Alltså om kvinnan ligger med andra män så dödar hon inte honom nu, vilket vore bättre, men hon dödar honom genetiskt för evigt. Det är klart som korvspad att det kommer att medföra extremt starka grundemotioner i mannens psyke. Vilket ger de kulturella uttryck som jag listade. Och i den här kulturen tar det sig uttryck som i TS fall. Exakt alla inblandade vet att det vore enklare om TS ex inte känt så här, men han gör det ändå. Det är alltså inget man ändrar på som man vill.


    Nej det är klart man inte ändrar på sina komplex osv bara för att man vill, då hade världen varit lättare. Men för den saken skull har inte TS gjort FEL, och hennes historia hindrar inte att hon kan ha en lycklig relation med en man som inte har komplex över att hon haft andra män innan. Det finns ju flera teorier om hur människan levt med tanke på monogami, sexuell svartsjuka osv. Det är inte skrivet i sten att en enda man måste vaka som en svartsjuk hök över sin kvinna för att säkra sin genetiska överlevnad. Vi har helt olika syn på detta. TS, jag tycker du verkar smart och ser inga hinder för att du kan hitta en lycklig relation med en annan man som inte har dena hora/madonna-inställning, om det är vad du vill. Nu ska jag på julbord, tjing!
Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia