• estflicka

    Köpa bil

    Jag fick mitt körkort för ca 2, 5 år sen. Efter ca halv år köpte jag min första bilen. Det gick helt ok med bilen, men sen krockade bilen vid parkeringen och var tvungen att sälja bilen. Efter det har inte kört bilen alls.
    Nu efter de alla år behöver jag ha bilen. Jag har börjat kolla runt nu bilar. Jag vill köpa någon under 30 000kr, småbil ska det vara, årtal från 2000. När jag körde bil då hade hela tiden problem växla. Nu tänkte att kanske är det lättare att köpa automat. Men de ta mer bensin, och är lite dyrare.
    Hur kommer jag igång med körningen? Vilken bilmärke måste jag undvika? Ska jag välja manuelle eller automat växellåda? Behöver tips och råd .

  • Svar på tråden Köpa bil
  • StevenDiese

    Räkna på att leasa en elbil. Renault Zoe tex. Ny bil för 2500kr i mån.

    Gratis parkering i vissa städer. Ingen skatt. 1 kr milen. Gratis laddning i stan.

    Tar man med driftkostnader och värdeminskning på en vanlig bil så kan kalkylen bli förmånlig.

  • Wayke Buddy sponsrat

    Hej, ett alternativ som skulle kunna vara lämpligt är privatleasing. Det är dock värt att veta att du ska ha bilen under hela leasingperioden. Ett bra sätt att köra en ny bil med hög driftsäkerhet utan att behöva lägga så mycket vid inköp.


    Det finns t.ex. bilar som 
    Skoda Fabia från ca. 1500 kr/månad. www.wayke.se/sok/skoda/fabia
    Seat Ibiza från ca 1700 kr/månad. www.wayke.se/sok/seat/ibiza
    Hyundai i30 från ca 1700 kr/månad. www.wayke.se/sok/hyundai/i30

    Här kan du se Wayke.se utbud av bilar som går att privatleasa: www.wayke.se/sok


    Vill du har mer utförlig rådgivning är du varmt välkommen att kontakta oss på www.wayke.se/buddy - Opartiskt och kostnadsfri bilrådgivning. 

    Mvh
    Wayke Buddy

Svar på tråden Köpa bil