• Mamma till två gullegrisar

    Är det normalt?

    Födde min son i söndags.. är mitt tredje barn och har haft eftervärkar precis som mensvärk på BB.

    Har nu i två dagar haft konstiga eftervärkar. Har haft förvärkar nu senaste två dagarna som varit annorlunda. Inte ofta men igår på fm och igårkväll och alltid i samband med amning.

    Som igår, ammade på höger sida och började känna smärta på vänster sida längre ner i magen.

    Kändes nästan som när jag har ägglossning. Det drog o slet i äggstocken kändes det som och området runt om och ut i ryggen. Och det kom i intervaller. Precis som eftervärk fast på vänster sida av magen och just att det ilade och drog i äggstocken med. Känns det som iallafall.

    Gjorde väldigt ont. De ggr det har hänt har jag ammat på ex höger och fått ont på vänster o tvärtom.

    Idag är jag öm på vänster sida. Gör lite ont när jag reser mig från soffan där jag hade ont igår. Men är inte öm om jag trycker lite lätt på magen och ingen feber o sv. .

    Någon som känner igen sådan efter värk eller sån smärta.

    Mår bra i övrigt. Känns som att jag ska avvakta o se över helgen om det blir bättre annars får jag ringa förlossningen. Eller ska jag ringa mvc? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Är det normalt?
Svar på tråden Är det normalt?