Inlägg från: fiskenova |Visa alla inlägg
  • fiskenova

    Mammor 40+ i Stockholmsområdet

    Hej, är gravid i vecka 26 och 40 år, fyller 41 en månad innan bebis kommer. Har bonusar i tonåren och en sexåring sen innan. Gjorde mkp i december och det gick bra, men var väldigt stressande..

  • fiskenova

    Ingen har sagt något om min ålder, utom min mamma (som själv alltid skämtar om att hon var äldst på BB när hon fick mig, 1975. 30 var hon då:). Jag har nojat lite om det, men nästan alla mina vänner har fått barn runt 35 eller strax efter...så eg är det inte alls någon stor skillnad med 40. Det bara låter mycket värre tycker jag :) !

  • fiskenova

    Jag gjorde mkp för att min barnmorska sa att kub bara är en sannolikhet och att missfallsrisken i själva verket inte alls är så hög - eftersom alla "naturliga missfall" är inkluderade. Men ångrade mig lite under tiden - började blöda efter några dagar och var otroligt stressad! Men allt gick fint. BF är 19 juni så börjar närma sig! Vi bor i Bredäng, när är din BF?

  • fiskenova

    Och jag tänkte förresten precis som du, även om vårt är planerat - att om det blir något naturligt är det ju ett bevis för att vi inte är för gamla :). Gick på femte försöket.

  • fiskenova

    För oss gick det på femte försöket, då tog jag rosenrot och munkpeppar för att få en tydligare ägglossning.

  • fiskenova
    Bell13 skrev 2016-03-29 19:45:59 följande:
    Hej, tack för ditt svar. Jag tempar och har naturalcycles och körde med ägglossstickor nu sen januari. Hoppas på att bli gravid snabbt igen.
    Vad exakt gör rosenrot och munkpeppar?
    Jag tog dem för att jag inte kände av ägglossning, fick inte heller tydliga utslag på stickorna. Första gången efter jag börjat fick jag mensvärk på ägglossningsdagen och ett tydligt utslag på stickorna - då hade vi sex några ggr och jag blev gravid! Är i vecka 29 nu :).
  • fiskenova
    Bell13 skrev 2016-03-30 08:59:22 följande:
    Jag ska också testa dessa verkar ju inte som det kan bli sämre. Tack för tipset. Grattis btw till din graviditet och det är ju inte så långt kvar även om 14 v kan kännas som en evighet för den som är gravid.
    Tack, ja helt kort känns det inte...men slutar jobba om två månader i alla fall, skönt! Idag vabbar pga lindrigt förkyld sexåring, tyckte att vi förtjänade lite vila :). Jag hade ingen koll alls på ägglossning mm, förra gången tog det direkt. Men eftersom man nu inte har all tid i världen ville jag hjälpa naturen på traven lite. Håller tummarna för dig också!
  • fiskenova
    Bell13 skrev 2016-04-06 12:34:25 följande:

    Hej mammor, jag började med rosenrot på cykeldag 9 och är idag på cykeldag 15 så det var lite sent. Har sådan hemsk värk i höger äggstock så jag nästan gråter. Har inte haft så här ont sen jag var i 25 års åldern tempar också med natural cycles som indikerar ägglossning imorgon. Är det någon mer som fått väldigt ont i äggstocken?


    Ja jag fick också ont av rosenrot, men inte så farligt. Tog en Ipren bara och då gick det över, var bara precis på ägglossningsdagen.
  • fiskenova
    Bell13 skrev 2016-04-07 08:52:24 följande:
    Mitt har också gått över idag men verkar som min ägglossningsdag är idag för har inte gått temperaturhöjning ännu, håller tummarna för att det tog sig och vill stanna den här gången
    Oj förlåt hade inte sett. Hoppas att det var det och tog sig!
Svar på tråden Mammor 40+ i Stockholmsområdet