• Tove W

    Bra mat-app för gravida?

    Någon som har tips på bra (gärna svensk) app för oss som har lite svårt att hålla koll på vad som är okej att äta och vad man ska undvika när man är gravid?

    Där man kan se vilka fiskar och ostar man ska undvika etc. och där man kanske får tips på sådant som är extra bra att äta. 

    Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Bra mat-app för gravida?
  • Linnis92

    Tror inte det finns någon. Jag själv har haft Livsmedelverkets hemsida i öppen flik i 23 veckor nu x)

  • Tove W

    Det är så konstigt! Det måste ju finnas ett så stort behov av en sådan app och därmed en bra marknad? Det finns ju appar för allt men inte just detta. Skumt...

  • NELJ

    Varför behöver du en app när all info finns på Livsmedelsverkets hemsida?

  • elsapelsa

    Hittar inte den appen du pratar om Estor? Den där Gravidmat - ät eller undvik fungerade bra. Tack

  • Estor
    elsapelsa skrev 2017-10-01 23:20:04 följande:

    Hittar inte den appen du pratar om Estor? Den där Gravidmat - ät eller undvik fungerade bra. Tack


    Märkligt.. Jag sökte på både livsmedelsverket (fick rulla ner lite) och kostråd för gravida.

    Jag har Samsung vet inte om de kanske är olila för tex iPhone.
  • mikas92

    Tror det är skillnad på iphone och samsung appstores... provade den där GravidMat - ät eller undvik (har iphone), bra!!

  • Estor
    stilpoang skrev 2017-10-08 22:16:55 följande:

    Synd att den bara fanns till iphone... någon som vet en liknande app till android?


    "Kost råd för gravida" - livsmedelaverkets app.

    Vet dock inte om den är liknande eftersom ja inte har iPhone ;)
  • gilder

    Har tidigare använt någon som hette gravid-mat (värdelös) men provade gravidmat - ät eller undvik, bra!! vet inte hur det ser ut med andra märken men jag har iphone 6 

  • gilder
    hestinges skrev 2017-10-19 19:28:37 följande:

    Stämmer, är olika affärer, hittar inte Gravidmat (har också Samsung) :(


    Skaffa en iphone haha! Flört på tal om iphone, någon som vet hur man köper en ny iphone utan att förlora alla bilder och sms?
  • Anonym (uldy)
    Elin8989 skrev 2017-09-30 17:40:08 följande:

    Hittade en sådan app igår på iphone! Heter GravidMat - Ät eller undvik! Rekommenderas!


    Tack! Var trött på att använda bilder på livsmedelsverkets hemsida..
  • garnieren
    Elin8989 skrev 2017-09-30 17:40:08 följande:

    Hittade en sådan app igår på iphone! Heter GravidMat - Ät eller undvik! Rekommenderas!


    Min fru har letat efter en sådan, ska tipsa, tack! Glad
Svar på tråden Bra mat-app för gravida?