Orolig - lugnt foster vecka 32 - känner någon igen sig?
Hej,
Jag går precis in i vecka 32 och känner stor oro då min bebis i magen är otroligt lugn. Han har varit lugn större delen av graviditeten, men på sistone (de senaste två veckorna) har jag knappt känt honom. Han rör på sig lite långsamt och hickar en hel del men inte så mycket mer än så. Jag har varit inne på ett antal kontroller, CTG och ultraljud, och läkarna tycker att det ser ut som han rör på sig på ett bra sätt.
Jag är ändå orolig, jag känner inga sparkar och får inte direkt respons när jag dricker söta/kalla drycker exempelvis. Jag får trycka på magen för att känna att han lever där inne.
Jag har ganska låga blod-/järnvärden (Hb 87, S-ferritin 20, inledningsvis var S-ferritin 60 men har alltså sjunkit under graviditeten trots dubbel daglig dos järn). Jag är naturligtvis orolig över att fostret påverkas av detta. Jag känner också oro över att det kan vara något med navelsträngen eller att min moderkaka, som ligger i nederkant, kan påverka bebisen.
Är det någon som känner igen sig? Eller som varit med om något liknande men där bebisen trots allt mått bra när han/hon väl fötts? Jag grubblar naturligtvis på det här hela tiden.
/En orolig mamma
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-05 10:09
Jag kan tillägga att han hickar en hel del, och det känns..