• wildflowers

    Du som har älvsbyhus er HÖNER eller TYR- är du nöjd?

    Hej

    Tänkte göra med er som har älvsbyhus er TYR eller HÖNER,

    Vad tycker ni? Hur är kvalitén? Är ni nöjda? Är det prisvärda hus?

  • Svar på tråden Du som har älvsbyhus er HÖNER eller TYR- är du nöjd?
  • NästanSvensson

    Vi bor i ett Höner sen 6 år tillbaka. Vi har precis byggt klart övervåningen nu. När vi byggde ville jag gärna ha två våningar, men nu ångrar vi att vi inte tog ett vinkelhus istället. Vi trivs här, men

    jag tycker det är trångt och dåligt med förvaring

    En klädkammare på nedervåningen hade varit jättebra, men finns inte i Höner. Vi planerar att bygga ett stort uterum nu till sommaren i anslutning till vardagsrummet, vilket kanske får huset att kännas mindre trångt?

    Annars har vi rivit ut köket och byggt nytt och det blev fint. Vi valde extra fönster i köket vilket blev mycket bättre. Vi valde också bort deras garderober. I badrummet köpte vi egen inredning eftersom vi inte tyckte att Älvsbyhus hade något att erbjuda.

  • wildflowers

    Men jag blev lite avskräckt når jag hörde att de varit med i kalla fakta! Att de har läckt in från taket å att de inte reklamerat/hjälpt kunderna!

    Har ni några sådanna erfarenheter?

    Upplever du deras standardutbud som väldigt basic?

  • Nyckelpiga564

    Vi har bott i vårt höner i ett år ungefär. Vi är nöjda. Hade ett bekymmer med ett avlopp som lossnat men älvsbyhus stod för alla kostnader. Annars har det flutit på bra. Saknar förvaring på nedre plan, som vi funderar på att bygga själva. Det är väldigt skönt med en nybyggt hus istället för ett begagnat från 60-talet exempelvis.

    Sen kalla fakta har dom väl bytt vd och så? Dom kämpar hårt för att få tillbaka sitt goda rykte och det märks.

  • Fredde83

    Jag och min sambo ska bygga ett tyr.

    Blir nog till våren då bygglov tar sån tid.

    Då blir det det senaste i tillvals väg för 2016/2017

Svar på tråden Du som har älvsbyhus er HÖNER eller TYR- är du nöjd?