• kallebakom

    BÄSTA tippsen bevara kolsyran pet ?

    hej köper ofta 1,5l pet läsk,ja jo god 1 och 2ndra öppningenmen senn då ? halvfull flska 1 dag gammal smakar piss för kolsyran borta ju,,så tipps hur gör ni hålla läsken fräsh ?

  • Svar på tråden BÄSTA tippsen bevara kolsyran pet ?
  • IsDimma

    Stäng korken ordentligt.
    Tappa den inte i golvet eller skaka den i onödan.
    Låt den stå upp.
    Sen håller den ändå inte mer än till dag två i mitt tycke. Då borde man druckit upp den.

  • nnnnnnnn

    Köp läsk i back istället. Det verkar ju som att du tycker att det räcker med mindre än 1,5 liter och då är det bättre att öppna 33 cl än 150 cl.
    Det brukar dessutom vara bra literpris på backen, om man sen räknar med att man får hälla ut läsk ibland så blir det ännu bättre ekonomi att ha små drickor.
    Även om man inte häller ut läsken, så smakar den ju inte perfekt efter några dagar = ännu ett argument för mindre läskflaskor!

    Det enda negativa är att vissa smaker inte finns i småflaskor...

  • Aniiee
    nnnnnnnn skrev 2016-03-10 19:36:20 följande:

    Köp läsk i back istället. Det verkar ju som att du tycker att det räcker med mindre än 1,5 liter och då är det bättre att öppna 33 cl än 150 cl.
    Det brukar dessutom vara bra literpris på backen, om man sen räknar med att man får hälla ut läsk ibland så blir det ännu bättre ekonomi att ha små drickor.
    Även om man inte häller ut läsken, så smakar den ju inte perfekt efter några dagar = ännu ett argument för mindre läskflaskor!

    Det enda negativa är att vissa smaker inte finns i småflaskor...


    Finns det backar nuförtiden?

    I övrigt håller jag med.....
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • flygrl

    Ja, som redan sagts köp mindre förpackningar så har du alltid nyöppnad fräsch läsk till hands. På min ICA modell större finns nog alla läsk sorter på liten flaska eller burk (ofta bådadera faktiskt). Också en del riktigt udda importerade + Vanilla Coke och sånt. Pepsi & Coke brukar förresten finnas i flerpack (6, 10 eller 24 pack burkar 33 cl) där jag handlar.
    Satsa på den varianten ffs!

Svar på tråden BÄSTA tippsen bevara kolsyran pet ?