• LeiaBus2010

    Vårtan försvinner inte på dottern Den blir värre! Hjälp

    Någon som kan det här med vårtor?

    Min dotter har en i handen och vi har kört lika medel och även ättiksprit men den försvinner inte!

    Den blir bara värre och nu har hon haft den i flera månader! Ska vi kanske åka till doktorn? Den ser inte alls "kul" ut alltså.

    Råd tas tacksamt emot. Jag har aldrig varit med om vårtor förr och vet inte hur lång tid dom brukar vara kvar trots behandling?


    Leia 2010-09-19
  • Svar på tråden Vårtan försvinner inte på dottern Den blir värre! Hjälp
  • Pentra
    Mollan79 skrev 2016-03-13 15:06:22 följande:
    Frys den. Det finns frysbehandling för hemmabruk. Då är det borta om ett par veckor

    Precis. Jag säger samma sak. De få gånger barnen har fått någon vårta så har det funkat finfint att frysa bort den. Och resultatet märks ganska snabbt. Annars så besök en vårdcentral. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Solstråle0001

    Vårtor kan man ha länge! Min dotter hade också en i flera månader. När vi skaffade vårtmedel man fryser med försvann den snabbt! Ångrar att vi inte testade det med en gång!

  • LeiaBus2010

    Jag var i kontakt med vårdcentralen idag, men fick svaret att dom inte gör någonting åt vårtor, även dom som är svårbehandlade... Dom sa även att vårtor dör av sig själv efter "ett tag" upp mot 1-2 år så ramlar den bort av sig självt "Fantastiskt" :-P

    Idag "klippte" och petade jag bort allt runtomkring och rengjorde, fick även bort en rot, men dottern skrek med riktig smärta, så jag fick bara bort en... av typ 10 svarta rötter som dök upp efter att jag tagit bort överhuden.,,, suck...

    Ska köpa sånt som fryser den. Räcker det med en frysning då? Kanske behövs föer nu när den spridit sig?  Tack!


    Leia 2010-09-19
  • Thotis90

    Jag hade en likadan i tummen för många år sedan. Jag fick den när jag var 12 år och vi provade verkligen allt för att bli av med den! Ingenting fungerade. Det slutade med att vi opererade bort den efter 2 år och det visade sig då att det var en godartad tumör. 


    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Fia 28

    Dedär svarta är inte rötter utan torkat blod. Eftersom den är rätt stor så behöver den frysas flera gånger, men eftersom du ser svarta prickar så är den inte alltför tjock heller. Det är bra att skära bort död hud mellan frysningar, men fila inte för det kan göra att den sprider sej istället.

  • hondendärtjejen

    Min son hade en på insidan av stortån som var stor och gjorde ont när han gick, klippte ner den och hade mig.

    Googlade också fram att man kan ta nagellack på för att "kväva" den. Det funkade hur bra som helst! Efter några veckor så var den borta!

  • LeiaBus2010
    hondendärtjejen skrev 2016-03-14 13:42:23 följande:

    Min son hade en på insidan av stortån som var stor och gjorde ont när han gick, klippte ner den och hade mig.

    Googlade också fram att man kan ta nagellack på för att "kväva" den. Det funkade hur bra som helst! Efter några veckor så var den borta!


    Jag har testat nagellack också. Funkar inte :-/
    Fia 28 skrev 2016-03-14 13:30:12 följande:

    Dedär svarta är inte rötter utan torkat blod. Eftersom den är rätt stor så behöver den frysas flera gånger, men eftersom du ser svarta prickar så är den inte alltför tjock heller. Det är bra att skära bort död hud mellan frysningar, men fila inte för det kan göra att den sprider sej istället.


    Jo. För jag drog ut en svarting och det såg ut som någon slags "rot"
    Leia 2010-09-19
Svar på tråden Vårtan försvinner inte på dottern Den blir värre! Hjälp