• wildflowers

    Ni som känner er ensamma, hur hanterar ni den?

    Hej.

    Jag har inte kvar några vänner från min gamla hemstad och gymnasietiden. Flyttade till en ny stad för att studera och fick aldrig riktigt bra kontakter utan mest ytliga. Jag har egentligen inga riktiga vänner kvar i livet. Bara en som har fullt upp med sitt och vi ses inte alls så ofta.

    (Har stor familj och en man/barn som ger mig mkt. Men vänner. Ja det saknar jag innerligt)

    Livet skulle inte bli såhär? Hur jag än gör så har jag jättesvårt att träffa rätt...å att kontakterna alltid rinner ut i sanden. Jag försöker verkligen men det blir liksom inte nåt mer... Folk har redan sitt nu man är närmare 30. Så less på att aldrig ha någon att ringa för tex fika eller promenad. Jag har försökt via olika sätt, internet familjecentralen men de har aldrig blivit något riktigt.

    Jag är social och trevlig ser bra ut osv. Känner mig så instängd i detta.

    Vissa perioder är jobbigare än andra. Försöker sysselsätta mig med träning och lite annat som ändå ger mening i vardagen.

    Känner ni igen er? Berätta hur det är för er?

  • Svar på tråden Ni som känner er ensamma, hur hanterar ni den?
  • Sannaelinore

    Jag har haft samma problem, fast i mitt fall handlar det nog mer om att jag har svårt att få en bra kontakt med någon och behålla den.

    Jag tycker att det känns lättare när man får ett socialt utbyte på jobbet. Mina främsta vänner är där och det tillsammans med man/barn känns ändå ok. Hur har du det med dina arbetskollegor?

    Visserligen har jag träffat folk senaste åren också av varierande resultat. Finns flera forum där man kan söka efter vänner! Du kan ju testa?

  • tv11

    Hej!v Ja g känner så väl igen mig. Har du försökt med arbetskamrater eller någon förälder från barnens klasser??

  • wildflowers

    Var otydlig i mitt inlägg, menade att jag har stor familj som systrar å bröder. Däremot har jag precis fått mitt första barn och är föräldrarledig. Sambon jobbar långa kvällsskift varannan vecka.

    Mitt Jobb är väl ett litet arbetslag på 4 personer. Där de varit äldre men när jag jobbat ändå mått bra av deras vardagliga sällskap.

    Vad finns de för sidor?

Svar på tråden Ni som känner er ensamma, hur hanterar ni den?