• Sioo

    Barnlängtan tar den slut?

    Min man verkar inte förstå min barnlängtan? Hur ska jag förklara utan att verka tjatig? 

  • Svar på tråden Barnlängtan tar den slut?
  • cantarel33
    Sioo skrev 2016-03-29 13:27:29 följande:
    Min man verkar inte förstå min barnlängtan? Hur ska jag förklara utan att verka tjatig? 
    Vi män har inte samma barnlängtan som ni kvinnor. Att förklara för oss utan att verka tjatig är en svår uppgift då vi egentligen i grund och botten inte förstår er barnlängtan.
  • Sioo
    cantarel33 skrev 2016-03-29 13:30:59 följande:
    Vi män har inte samma barnlängtan som ni kvinnor. Att förklara för oss utan att verka tjatig är en svår uppgift då vi egentligen i grund och botten inte förstår er barnlängtan.
    Ja men ok hur ska man då få någon att förstå vad ett barn innebär för mig. och kanske mer vad det skulle innebära om vi inte får några barn ihop. ??
  • Ishtar
    Sioo skrev 2016-03-29 13:33:53 följande:

    Ja men ok hur ska man då få någon att förstå vad ett barn innebär för mig. och kanske mer vad det skulle innebära om vi inte får några barn ihop. ??


    Ibland kan det hjälpa att vända på steken och försöka förstå varför han INTE vill ha barn. Då blir det lite lättare för dig att plocka isär och resonera runt. Män tänker ofta mer praktiskt än med hjärtat i sådana här lägen.

    Hur gamla är ni? Hur är ert förhållande? Hur är boendet? Ekonomin? Arbetsförhållandet? Har han och eller du barn sedan innan? Hur fungerar det?

    Sådana saker kan vara värda att fundera över och kan hjälpa dig att hitta hans konkreta orsaker att resonera omkring. Försök få honom att förstå hur viktigt det är för dig att ni verkligen pratar ut om det.

    Vill han sen inte så är det upp till dig att välja om du kan tänka dig att stanna i ett förhållande utan gemensamt barn eller om du ska gå vidare.
  • Jw83
    cantarel33 skrev 2016-03-29 13:30:59 följande:

    Vi män har inte samma barnlängtan som ni kvinnor. Att förklara för oss utan att verka tjatig är en svår uppgift då vi egentligen i grund och botten inte förstår er barnlängtan.


    Skitsnack. Hos oss var det mannen som hade barnlängtan och jag ville vänta. Jag tror att många män visst får barnlängtan men att deras fruar ofta har mer bråttom och inte vill vänta in sin partner.
  • Sioo
    Jw83 skrev 2016-03-29 15:31:17 följande:
    Skitsnack. Hos oss var det mannen som hade barnlängtan och jag ville vänta. Jag tror att många män visst får barnlängtan men att deras fruar ofta har mer bråttom och inte vill vänta in sin partner.
    Jo det stämmer! Han hade jättestor barnlängtan när vi träffades. Han har barn sedan tidigare som idag är i stort sett vuxna. Men var inte delaktig i deras uppväxt på ett sätt som han hade velat av olika anledningar. Så nu längtade han verkligen efter att få ett barn med mig och få vara med från början.... Det är just det här som är så tråkigt. Vad har ändrats? 
    Vi har båda jobb och en OK ekonomi. Vi har precis flyttat in i ett hus och trivs jättebra. Men jag tycker huset är för stort för bara två vuxna. Varför flytta till hus om vi inte ska bli mer än oss?? 
    Jag förstår inte och tror väl inte det finns några svar ute bland er. Det är ju bara han som vet.
  • Sioo
    Ishtar skrev 2016-03-29 15:00:37 följande:
    Ibland kan det hjälpa att vända på steken och försöka förstå varför han INTE vill ha barn. Då blir det lite lättare för dig att plocka isär och resonera runt. Män tänker ofta mer praktiskt än med hjärtat i sådana här lägen.

    Hur gamla är ni? Hur är ert förhållande? Hur är boendet? Ekonomin? Arbetsförhållandet? Har han och eller du barn sedan innan? Hur fungerar det?

    Sådana saker kan vara värda att fundera över och kan hjälpa dig att hitta hans konkreta orsaker att resonera omkring. Försök få honom att förstå hur viktigt det är för dig att ni verkligen pratar ut om det.

    Vill han sen inte så är det upp till dig att välja om du kan tänka dig att stanna i ett förhållande utan gemensamt barn eller om du ska gå vidare.
    Ja du har rätt... Ska sätta det i ett annat perspektiv så får vi se... 
    Det är bara irriterande att han ändrat sig. Från att ha varit väldigt sugen till att inte alls vara det. Det var han som tog initiativet till att att göra en utredning då det gick lång tid när vi försökte skaffa barn. Men sen efter missfallet så har han helt ändrat inställning. Inte ens sex är något han vill längre....:(
  • Ishtar
    Sioo skrev 2016-04-04 10:20:28 följande:

    Ja du har rätt... Ska sätta det i ett annat perspektiv så får vi se... 

    Det är bara irriterande att han ändrat sig. Från att ha varit väldigt sugen till att inte alls vara det. Det var han som tog initiativet till att att göra en utredning då det gick lång tid när vi försökte skaffa barn. Men sen efter missfallet så har han helt ändrat inställning. Inte ens sex är något han vill längre....:(


    Har du funderat något över om det kan vara så att han tog missfall hårt och helt enkelt inte vågar försöka igen? Eller om du gjorde det och han inte vill riskera dig?
  • Sioo
    Ishtar skrev 2016-04-04 17:59:33 följande:
    Har du funderat något över om det kan vara så att han tog missfall hårt och helt enkelt inte vågar försöka igen? Eller om du gjorde det och han inte vill riskera dig?
    Ja så kan det myckt väl vara. Har faktiskt inte tänkt det på det sättet. MEn hur ska man veta om han inte vill prata om det?

    me

  • Ishtar
    Sioo skrev 2016-04-18 10:21:38 följande:

    Ja så kan det myckt väl vara. Har faktiskt inte tänkt det på det sättet. MEn hur ska man veta om han inte vill prata om det?me


    Det är däremot knepigare. Finns det ngt läge där han slappnar av och är mer öppen? Typ en middag på tu man hand eller så?

    Min man kan ha svårt att öppna sig o ibland är det rena gissningsleken här men jag har kommit på att det är lättare att prata m honom när vi lagt oss för kvällen. Han slappnar av mer då och vi kan ofta ha vettiga diskussioner.
Svar på tråden Barnlängtan tar den slut?