• mli01

    7 missfall

    Har ett barn sen innan . Sen har jag fått sju missfall på rad . Har någon nå. Tips ? Jag orkar inte med detta snart.. Så ledsen .. Jag har tagit alla tester men dom visar bra

  • Svar på tråden 7 missfall
  • Pimpinellan

    Ja, det finns många mediciner att prova. TSH ska ligga på max 1,0 så Levaxin är en av dom. Progesteron, Fragmin, Trombyl, Prednisolon också. Eftersom du kan gå barn borde det gå igen med lite hjälp.

  • mli01
    Pimpinellan skrev 2016-03-31 19:31:44 följande:

    Ja, det finns många mediciner att prova. TSH ska ligga på max 1,0 så Levaxin är en av dom. Progesteron, Fragmin, Trombyl, Prednisolon också. Eftersom du kan gå barn borde det gå igen med lite hjälp.


    Trombyl har jag ätit . Frågade läkaren om progesteron men han tyckte inte de . Varför ver jag ej.
  • Pimpinellan
    mli01 skrev 2016-03-31 19:45:04 följande:
    Trombyl har jag ätit . Frågade läkaren om progesteron men han tyckte inte de . Varför ver jag ej.
    Det är ju helt ofarligt att testa! De andra också utom Fragmin ifall man är lättblödande. Kan du gå till nån annan läkare?
  • mli01
    Pimpinellan skrev 2016-04-01 14:57:26 följande:
    Det är ju helt ofarligt att testa! De andra också utom Fragmin ifall man är lättblödande. Kan du gå till nån annan läkare?
    Ja de borde jag .. Fragmin är de inte bra som lättblödande?
  • Pimpinellan
    mli01 skrev 2016-04-01 15:30:31 följande:
    Ja de borde jag .. Fragmin är de inte bra som lättblödande?
    Nej,Fragmin och Innohep är blodförtunnande så har man t.e.c låga trombocyter eller annat som kan ställa till det ska man inte ta det. Men få har såna fel.
  • nnnnnnnn

    vi fick utskrivet zink + magnesium för att öka chanserna till ett livsdugligt foster. Funkade för oss och för 3 andra par vi tipsade efter vår lyckade kur.


    Det var överläkaren på KK som skrev ut till oss, men till kompisarna och deras vänner så var det husläkaren (som muttrade något om att "det skadar ju inte iallafall, även om jag inte tror det hjälper heller")

    såhär fick vi:
    1 st solvezink (45 mg brustablett) 1 per dag (per person, både mannen och kvinnan) varje dag i 30 dagar. Därefter 0,5 tablett per dag. Kvinnan tar hela grav. Mannen tar tills livsdugligt foster påvisats (tex vid RUL)
    1 st Emgesan (250 mg tablett) 1 per dag (per person). Dela gärna och ta en halv tablett på morgonen och en halv på kvällen.Kvinnan tar t.o.m. v. 36, mannen till livsdugligt foster påvisats.

    helst ska båda ta 3 mån före man försöker, men bättre att ta så fort man kan om man redan försöker.

    Och GIVETVIS ska man ändå ta folsyra!!!

    lycka till!

  • mli01
    nnnnnnnn skrev 2016-04-01 18:14:23 följande:

    vi fick utskrivet zink + magnesium för att öka chanserna till ett livsdugligt foster. Funkade för oss och för 3 andra par vi tipsade efter vår lyckade kur.


    Det var överläkaren på KK som skrev ut till oss, men till kompisarna och deras vänner så var det husläkaren (som muttrade något om att "det skadar ju inte iallafall, även om jag inte tror det hjälper heller")

    såhär fick vi:
    1 st solvezink (45 mg brustablett) 1 per dag (per person, både mannen och kvinnan) varje dag i 30 dagar. Därefter 0,5 tablett per dag. Kvinnan tar hela grav. Mannen tar tills livsdugligt foster påvisats (tex vid RUL)
    1 st Emgesan (250 mg tablett) 1 per dag (per person). Dela gärna och ta en halv tablett på morgonen och en halv på kvällen.Kvinnan tar t.o.m. v. 36, mannen till livsdugligt foster påvisats.

    helst ska båda ta 3 mån före man försöker, men bättre att ta så fort man kan om man redan försöker.

    Och GIVETVIS ska man ändå ta folsyra!!!

    lycka till!


    Fick ni missfall ? Eller blev ni aldrig gravida . Jag får så hjärtat slår men sen i vecka 7-8 händer de något
  • nnnnnnnn
    mli01 skrev 2016-04-01 19:00:12 följande:
    Fick ni missfall ? Eller blev ni aldrig gravida . Jag får så hjärtat slår men sen i vecka 7-8 händer de något
    Liknande för oss.
    4 mf/ma på raken, sen körde vi denna kuren. (= fick ett barn!!!)

    Jag klippte ut den ur en annan gammal tråd, borde kanske ändrat lite för nu är det ytterligare 1 som är på väg mot bebis med denna kuren. De hade 5 mf, men har nu gått nästan halva grav. efter att de körde denna kuren i höstas.

    Så vi är många som nästan gett upp hoppet. Blir lätt gravid, men sen växer inte fostret som det ska och till slut slutar hjärtat att slå...

    När hon var inlagd pga komplikationer efter sista mf, så frågade en av undersköterskorna om de testat "Mirakelkuren", men hon (min väninna) orkade inte skriva ner det hela. Men när jag berättade att det var det som vi kört, så kände hon igen "receptet", så tydligen kallar sjukvårdspersonalen denna blandning för "Mirakelkuren"...

    All lycka till er!
  • nnnnnnnn

    Och vi hade 1 barn, sen 4 mf/ma. Väninnan hade 1 barn, sen 5 mf.


    De andra var lite blandat, några som ej fått barn alls (bara fått mf/ma) och andra som fått 1 barn och sedan får de mf/ma.

    Så det är väldigt likt er situation.

Svar på tråden 7 missfall