• Saba66

    Mindre symptom

    När jag var i v 9 tyckte jag att brösten blev mindre onda över en natt. Jag tjatade till mig ett vul och såg ett tickande hjärna 8+4. I vecka 10 ännu mindre från brösten och nu v 11 är dom helt slappa. Känner mig inte spänd över magen längre. Har inte mycket molvärk, lite stick uppe i livmodertappen ibland. Har varit lite illamående runt v 7-8. Och ibland på morgonen. Kan det vara en MA även om jag sett tickande hjärna 8+4.

  • Svar på tråden Mindre symptom
  • Carambolan

    Det är helt normalt att symptomen går över efter ett par veckor.

  • sasaj

    Jag hade bara ont i brösten i början inte haft det efter det alls, är nu v 28. Förstår oron har fått ma men oftast handlar st om att hjärtat inte startar. Så risken är mycket mindre nu när dom sätt det

  • Decibel84

    Jag är i v 11 och har "bara" ömma bröst, vid inskrivningen sa läkaren att jag ska vara glad att jag mår så bra, så det försöker jag vara:)

  • Pimpinellan

    Risken för m.f när man sett hjärtat v.9 är oerhört liten. Bara några få procent. Vid de allra flesta MA dör barnet före v.9.

  • Saba66

    Tack för lugnande ord, man blir tokig av alla Mf,Ma trådar här. Hade lite molvärk idag så jag får tänka positivt i fortsättningen

  • Decibel84

    Jag tror verkligen man måste ge sig själv google förbud.
    Detta har iaf hjälptmig:

    Jag kan inte påverka ALLS om detta foster ska vara kvar i min kropp.
    OM jag får MA så är det kroppens tecken på att det inte står rätt till, kroppen gör mig alltså en tjänst.

    Sen barnmorskans ord.
    Man får inte glömma att de allra flesta graviditeter går faktiskt bra.

  • Pimpinellan
    Decibel84 skrev 2016-04-04 20:19:49 följande:
    Jag tror verkligen man måste ge sig själv google förbud.
    Detta har iaf hjälptmig:

    Jag kan inte påverka ALLS om detta foster ska vara kvar i min kropp.
    OM jag får MA så är det kroppens tecken på att det inte står rätt till, kroppen gör mig alltså en tjänst.

    Sen barnmorskans ord.
    Man får inte glömma att de allra flesta graviditeter går faktiskt bra.
    Undantag såna som jag och andra med upprepade missfall för då är nåt fel som i regel går åtgärda med mediciner. Men då pratar vi 3 eller fler m.f.
  • Decibel84
    Pimpinellan skrev 2016-04-04 20:45:14 följande:
    Undantag såna som jag och andra med upprepade missfall för då är nåt fel som i regel går åtgärda med mediciner. Men då pratar vi 3 eller fler m.f.
    ja absolut!
    nu menade jag om man får ett enstaka missfall/MA..
    får man fler på raken så ska man som du skriver få hjälp
  • Pimpinellan
    Decibel84 skrev 2016-04-04 20:52:14 följande:
    ja absolut!
    nu menade jag om man får ett enstaka missfall/MA..
    får man fler på raken så ska man som du skriver få hjälp
    Precis. 1-2 beror ju oftast på fel på fostret, men fler på kvinnan. Jag hoppas själv på ny medicinering just nu!
  • Decibel84
    Pimpinellan skrev 2016-04-04 20:58:28 följande:
    Precis. 1-2 beror ju oftast på fel på fostret, men fler på kvinnan. Jag hoppas själv på ny medicinering just nu!
    <3
Svar på tråden Mindre symptom