• Räddochdum

    Han gör mig illa och jag vet att det är mitt fel

    Jag har levt tillsammans med min sambo i 4 år nu och våldet blir bara värre. I början var det som värst muntliga bråk som kunde hålla på i timmar. Idag ger hans knytnävsslag mig blåmärken och jag är röd i ansiktet efter hans öppna handflata, jag har fortfarande en bula i huvudet efter flaskan han slängde och jag drömmer mardrömmar om de gånger han strypt mig och sparkat på mig. Jag försöker anpassa vardagen efter hans humör. jag lämnar inte längre salt och ketchup framme eftersom han kastar dem på mig under bråken. jag har gömt undan skohorn och baseballträn och jag har gömt undan sådant som är av värde för mig. Jag hade lämnat honom om det inte vore för hoten om att slå ihjäl mig eller någon i min familj.

    Men här kommer twisten: jag har satt mig i situationen själv. Jag varken kan eller orkar gå igenom 4 år av konstant bråk här men det är illa. Det är bråk som växt till sådana enorma proportioner att det är sjukt. Jag har hamnat i en sådan mörk, ond cirkel att jag inte hittar ut och jag är övertygad om att jag en dag kommer mista livet på grund av den. Jag har låtit enorma problem gå olösta och de har vuxit till något jag känner att jag inte längre kan lösa och det gör min sambo rasande. Han hotar mig om jag inte löser problem men jag står handfallen och jag är orolig att hans militära bakgrund till slut kommer hjälpa honom över kanten - han säger ofta att han inte längre har något att förlora och att han kommer ta ut det över mig och att han har vapen för IPSC påväg gör mig inte mindre orolig.

    Jag vågar inte lämna honom (och ofta vill jag inte, då han stundtals behandlar mig väl) men om jag inte lyckas lösa våra problem, som grundar sig i mig, så är mitt liv förstört på ett eller annat sätt. Jag har ingen att prata med om det här, för jag är rädd att jag riskerar både mitt och dennes liv om jag gör det. Jag har tänkt prata med kvinnofridslinjer flera gånger men vill inte att han ska råka illa ut då jag känner skuld för det här - det är ju jag som väckt den här sidan av honom. Jag vet inte vad jag ska göra och känner mig så fruktansvärt ensam, därför skriver jag här - för chansen att NÅGON vet vad som egentligen pågår i mitt liv.


    26 år och det känns som om livet är över.
  • Svar på tråden Han gör mig illa och jag vet att det är mitt fel
  • Anonym (Sjuk kille!)
    Räddochdum skrev 2016-04-14 14:03:36 följande:

    Jag har levt tillsammans med min sambo i 4 år nu och våldet blir bara värre. I början var det som värst muntliga bråk som kunde hålla på i timmar. Idag ger hans knytnävsslag mig blåmärken och jag är röd i ansiktet efter hans öppna handflata, jag har fortfarande en bula i huvudet efter flaskan han slängde och jag drömmer mardrömmar om de gånger han strypt mig och sparkat på mig. Jag försöker anpassa vardagen efter hans humör. jag lämnar inte längre salt och ketchup framme eftersom han kastar dem på mig under bråken. jag har gömt undan skohorn och baseballträn och jag har gömt undan sådant som är av värde för mig. Jag hade lämnat honom om det inte vore för hoten om att slå ihjäl mig eller någon i min familj.

    Men här kommer twisten: jag har satt mig i situationen själv. Jag varken kan eller orkar gå igenom 4 år av konstant bråk här men det är illa. Det är bråk som växt till sådana enorma proportioner att det är sjukt. Jag har hamnat i en sådan mörk, ond cirkel att jag inte hittar ut och jag är övertygad om att jag en dag kommer mista livet på grund av den. Jag har låtit enorma problem gå olösta och de har vuxit till något jag känner att jag inte längre kan lösa och det gör min sambo rasande. Han hotar mig om jag inte löser problem men jag står handfallen och jag är orolig att hans militära bakgrund till slut kommer hjälpa honom över kanten - han säger ofta att han inte längre har något att förlora och att han kommer ta ut det över mig och att han har vapen för IPSC påväg gör mig inte mindre orolig.

    Jag vågar inte lämna honom (och ofta vill jag inte, då han stundtals behandlar mig väl) men om jag inte lyckas lösa våra problem, som grundar sig i mig, så är mitt liv förstört på ett eller annat sätt. Jag har ingen att prata med om det här, för jag är rädd att jag riskerar både mitt och dennes liv om jag gör det. Jag har tänkt prata med kvinnofridslinjer flera gånger men vill inte att han ska råka illa ut då jag känner skuld för det här - det är ju jag som väckt den här sidan av honom. Jag vet inte vad jag ska göra och känner mig så fruktansvärt ensam, därför skriver jag här - för chansen att NÅGON vet vad som egentligen pågår i mitt liv.


    VAD exakt är det för problem som du måste lösa som beror på dig??? Låter som du lever tillsammans med största idioten på jorden!!! Rädda dig själv!
  • Lena

    Kopiera den här texten och skicka till din familj och alla dina vänner så hjälper de dig.

  • Birgitta02

    DU har väckt den sidan hos honom, säger du? Nej, det är faktiskt så att han gör ett aktivt val när han behandlar dig som en dörrmatta och dessutom misshandlar dig.

    Packa och dra. Nu!

  • Anonym (vanligt)

    Anledningen till att du tror att allt är ditt fel är för att HAN brutit ner dig så passt att du på allvar tror att det stämmer. Det gör det inte, du kan inte se det nu, men på sikt när du börjat läka och återfå din självkänsla så kommer du se det. Men för att du öht ska kunna börja läka så krävs det att du kommer ifrån honom, annars kommer han fortsätta bryta ner dig och du kommer aldrig läka.

    Att du måste lämna den sjuka jävlen förstår du nog själv och har säkert hört det många ggr förut, du behöver bara hitta styrkan att göra det och det är det som brukar vara svårt när man är så nedbruten som du är just nu, för att göra det krävs det styrka, och för att få styrka krävs det att man får tid att läka och återfå sin självkänsla, en ond cirkel.

    Som tur är så finns det hjälp att få, vanligtvis från familj och vänner men även från kvinnojouren och samhället. Se till att göra det, och gör det NU.

    Du skriver att du inte har någon att prata med, men stämmer det verkligen eller är det du själv som inte vågar / vill prata med andra om det?

    Du skriver att du inte vill att han ska råka illa ut, men varför i hela välden skulle du vara lojal mot någon som misshandlar dig och bryter ner dig. Tänker han på ditt välmående när han slår dig? Försök förstå TS, din sambo är sjuk, på riktigt, ingen normal man beter sig så. Du har ingen som helst anledning att vara lojal mot någon som bara vill dig illa.

  • Someday

    Gå till IFO i din kommun och begär omedelbart skydd. Omgående.

    Detta är inte ditt fel. Den sidan har han väckt hos sig själv. Den har funnits där och han har låtit den komma fram. Det är aldrig ens fel att två bråkar (oftast), men hur man väljer att bråka är ens ansvar. Att slå och bruka våld är bara han eget ansvar. Inte ditt. Ta dig därifrån innan han slår ihjäl dig.

  • Fru Anna

    Det är misshandel han håller på med och oavsett vad du har gjort så är det han gör olagligt. 


    Det här är inte ditt fel! Lämna innan han slår ihjäl dig.

  • TRImmortal

    Ring (eller maila) kvinnofridslinjen! Du behöver hjälp, på ett eller anat sätt. Här kan du få prata med någon, om precis vad du vill, utan att bli dömd och du har rätt att vara anonym. Ta hand om dig, du är värd bättre! <3

    www.kvinnofridslinjen.se/

    Telefonnummer: 020-505050

  • Anonym (ps)

    Du måste därifrån. Ta dig till ett säkert ställe. Kvinnojour eller någon annanstans där du vet att han inte hittar dig,
    Polisanmäl också vad du har blivit utsatt för och passa på att tala om att han har vapenlicens. Den lär polisen dra in fort som faen och med all rätta.

  • Anonym (Illa)
    Lena skrev 2016-04-14 14:16:06 följande:

    Kopiera den här texten och skicka till din familj och alla dina vänner så hjälper de dig.


    Ja, gör så. Nu är du helt i hans våld och dina egna känslor är obefintliga. Du behöver hjälp att ta dig därifrån. Det går och du måste kämpa för det med hjälp av släkt, familj, vänner, polis och kvinnojour.
  • bullen1984

    Om du är så dum i huvudet så borde han väl gå istället? 


    Nä, han väljer att stanna och slå.. Av kärlek???

Svar på tråden Han gör mig illa och jag vet att det är mitt fel