• aash

    Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!

    Hej!
    Vi är nu redo för syskon till vår 2 åring och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi blir gravida! Vi satsar på att börja nu i maj, är det fler som är i startgroparna?;)

  • Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!
  • Bäbiiiis
    aash skrev 2016-04-17 08:15:54 följande:

    Hej!

    Vi är nu redo för syskon till vår 2 åring och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi blir gravida! Vi satsar på att börja nu i maj, är det fler som är i startgroparna?;)


    Vi är också i startgroparna och vill ha ett syskon till vår 1,5 åring. Vi börjar redan nu i april och jag har troligtvis ägglossning tor/fre nästa vecka :D

    Det känns fantastiskt kul och spännande att köra igång denna process igen. Sist gick det ganska snabbt att bli gravid. (Grav 1 på första försöket --> missfall i v 12, grav 2 på 4 försöket --> vår fina son)

    Hur snabbt gick det för dig?

    Ska ni använda ägglossningstest eller någon annan metod för att pricka äl eller har du koll på cykeln ändå?
  • Emmask

    Men jag följer även denna såklart. Har en född hösten -14 och nojar lite över hur länge det ska ta denna gång. Förra var ett hoppsan.

  • aash
    Bäbiiiis skrev 2016-04-17 10:53:10 följande:
    Vi är också i startgroparna och vill ha ett syskon till vår 1,5 åring. Vi börjar redan nu i april och jag har troligtvis ägglossning tor/fre nästa vecka :D

    Det känns fantastiskt kul och spännande att köra igång denna process igen. Sist gick det ganska snabbt att bli gravid. (Grav 1 på första försöket --> missfall i v 12, grav 2 på 4 försöket --> vår fina son)

    Hur snabbt gick det för dig?

    Ska ni använda ägglossningstest eller någon annan metod för att pricka äl eller har du koll på cykeln ändå?
    Det gick snabbt för oss också, andra försöket;)
    Oj, så hemskt med missfall så pass "sent", hade ni hunnit berätta för folk?

    Jo har beställt några äl-test, körde på såna förra gången också och det
    gick ju bra. Har rätt bra koll på cykeln också!
  • aash
    Emmask skrev 2016-04-17 12:46:01 följande:

    Men jag följer även denna såklart. Har en född hösten -14 och nojar lite över hur länge det ska ta denna gång. Förra var ett hoppsan.


    Oj, ja jag såg det nu! Var så längesen jag använde denna sida så tyckte de kändes enkelt att bara skapa en egen tråd????
    Okej, sätter ni igång redan nu? Ja man vet ju aldrig hur lång tid det kan ta. Speciellt med ett "hoppsan" i bagaget!
  • Bäbiiiis
    aash skrev 2016-04-17 13:17:26 följande:

    Det gick snabbt för oss också, andra försöket;)

    Oj, så hemskt med missfall så pass "sent", hade ni hunnit berätta för folk?

    Jo har beställt några äl-test, körde på såna förra gången också och det

    gick ju bra. Har rätt bra koll på cykeln också!


    Ja vi berättade redan i v 8 för några vänner och familj vilket jag inte ångrar. Skönt att kunna prata om det. Fostret hade slutat växa i v 6 men missfallet kom v 12. Vi blev såklart ledsna men såhär i efterhand känns det inte så farligt att ha varit med om. Hade det inte blivit missfall hade vi ju nte haft vår son idag. Berättade även tidigt nästa gång jag blev gravid.

    Jag kör med äl-test och tempning för att se när jag har äl.
  • aash
    Bäbiiiis skrev 2016-04-17 18:40:03 följande:
    Ja vi berättade redan i v 8 för några vänner och familj vilket jag inte ångrar. Skönt att kunna prata om det. Fostret hade slutat växa i v 6 men missfallet kom v 12. Vi blev såklart ledsna men såhär i efterhand känns det inte så farligt att ha varit med om. Hade det inte blivit missfall hade vi ju nte haft vår son idag. Berättade även tidigt nästa gång jag blev gravid.

    Jag kör med äl-test och tempning för att se när jag har äl.
    Vi berättade också tidigt för familj och nära vänner, blev nästan tvungna då jag mådde så otroligt dåligt! Det är nästan värst inför denna gång, oron över graviditetsillamåendet... Var sjukskriven fram till v.14 ungefär.

    Ja just ja, tempning kan man ju också använda sig av!
  • Bäbiiiis
    aash skrev 2016-04-18 06:49:22 följande:

    Vi berättade också tidigt för familj och nära vänner, blev nästan tvungna då jag mådde så otroligt dåligt! Det är nästan värst inför denna gång, oron över graviditetsillamåendet... Var sjukskriven fram till v.14 ungefär.

    Ja just ja, tempning kan man ju också använda sig av!


    Usch så jobbigt att må så illa. Det slapp jah helt. Jag är mest orolig för foglossning (förutom missfall såklart). Hade foglossning mellan v 10 och v 20.
  • aash
    Bäbiiiis skrev 2016-04-18 07:31:40 följande:
    Usch så jobbigt att må så illa. Det slapp jah helt. Jag är mest orolig för foglossning (förutom missfall såklart). Hade foglossning mellan v 10 och v 20.
    Ja då slapp jag ju besvär med foglossning istället då! Måste ju vara otroligt jobbigt att ha de så länge! Hoppas de bli bättre denna gång iaf.
    Man blir väl begränsad då, jobbigt att ha en liten som fortf behöver lyftas osv.
  • Bäbiiiis
    aash skrev 2016-04-18 12:04:02 följande:

    Ja då slapp jag ju besvär med foglossning istället då! Måste ju vara otroligt jobbigt att ha de så länge! Hoppas de bli bättre denna gång iaf.

    Man blir väl begränsad då, jobbigt att ha en liten som fortf behöver lyftas osv.


    Jo jag kunde inte gå långa sträckor. Fick cykla överallt. Och hade lite svårt att sova. Hoppas jag slipper denna gång.
Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!