• Anonym (Orolig)

    Någon som haft b12 brist med neurologiska symtom?

    Som rubriken lyder? Hur kändes detta? Minns ni vilket värde ni hade? Upptäcktes det via blodprov? Fick ni injektioner eller tabletter och hjälpte detta?

  • Svar på tråden Någon som haft b12 brist med neurologiska symtom?
  • Anonym (Ms)

    Jag hade låga värden på b12 som upptäcktes via blodprov.

    Hade känselbortfall och var extremt trött, som läkaren trodde var för mitt låga b12 värde. Fick sprutor i 10 dagar. Värdet blev bra. Men inte jag. Så de gjorde en röntgen och jag hade en inflammation i ryggmärgen samt rygg provet på vätskan i ryggmärgen visade på kraftig inflammation. Nu misstänker de starkt att jag har ms.

  • B12bristen

    Jag tror att jag hade 120-130 när min brist upptäcktes. Mina symptom var trötthet, yrsel, minnesproblem, stickningar under fötterna och i händerna, ont i handlederna mm. Fick ta 4 behepan om dagen i början, och nu 1 om dagen livet ut. Får snabbt tillbaka symptomen om jag slarvar med tabletterna tyvärr.

  • Anonym (Ms)

    Jag hade värden under 100, men mina neurologiska symtom, trötthet osv blev ej bättre med medicin.

    Hade värden på 249 nu sist det kollades. Verkar inte behöva mer medicin som det ser ut nu, var ca 6 mån sen sista sprutan.

    Är det vanligt att så låga värden bara behöver en behandling?

Svar på tråden Någon som haft b12 brist med neurologiska symtom?