• Anonym (Längtan*)

    Längtar efter ett tredje barn, några fler?

    Hejsan,

    Jag har två barn som är 5 och 3 år. Jag pluggar just nu och är klar till januari 2017. Jag är så sugen på att skaffa ett till barn, att jag nästan spricker av längtan! Vi har dock bestämt oss för att vänta lite till innan vi försöker oss på att skaffa ett till barn, då sambon är sjukskriven och jag pluggar. Det är inte så roligt att leva på existens minimum när man blir gravid och sedan är föräldraledig... SÅ, jag måste vänta. Men jag längtar så mycket!! 

    Finns det några fler därute? <3

  • Svar på tråden Längtar efter ett tredje barn, några fler?
  • Anonym (2-barnsmamma)

    Jodå! Här växer längtan allt mer. Har en som fyller 5 i år och en som fyller 2 och ny ropar kroppen efter en till. Läget är inte riktigt rätt än då jag just nu kämpar för att få en fast tjänst men sen så. Jag vill ha lite mer trygghet först bara innan vi förhoppningsvis kör :) Kanske kan sätta igång någon gång i höst eller vinter.

  • IamtheRose

    Ja!

    Har en skrutt född -13 och en -15 och även om vi eg ska vara klara nu så...ja, är jag inte det känner jag.

    Vi har åldern emot oss så ska det bli så får det bli ganska snart. Meeen! Allt talar ju egentligen emot. Rent praktiskt så är det att vi gjort oss av med alla bebisgrejer vi kunnat. Vi skulle troligtvis behöva köpa minst en ny bil och ekonomin är redan lite ansträngd efter 2 täta föräldraledigheter och Vad mer...jo, alla resor anpassade efter 4-personfamiljer, lättare med barnvakt och kanske vi kan få sova igen inom en överskådlig framtid om vi håller oss till 2.

    Det tyngst vägande argumentet emot är dock ff att vi båda redan känner att vi inte ens räcker till som vi vill till de 2 vi redan har. Ska vi då ta in ytterligare ett barn i detta??

    Fast alla dessa argument, hur tunga och logiska de än är känns ändå inte tunga nog att väga upp min längtan efter en liten skrutt till, en sista bebis...