• Melloj

    "Baka flicka/pojke 2016

    Hej!

    Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

    Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

    Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

    Någon som vill följas åt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

    Bakar flicka:

    Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

    Bakar pojke:

    vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

    Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

    Bakar pojke:

    vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

  • Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Stora My

    Det var min tanke förra gången, att vi skulle försöka få en flicka, men det hann vi inte utan det "råkade" innan jag hunnit läsa mig in på olika teorier. Fick världens finaste pojke. Nu har jag i alla fall lite koll men har svårt få med mig killen på det hela så det blir nog inget försök för oss.

    Hur har du tänkt köra nu?

  • Mightmare

    Jag har försökt mig på flicka denna gången och är i andra trimestern nu. Vill ha flicka för att jag har söner och det är ovanligt med flickor i släkten. Provade endast med att ha sex innan äl (ett par dagar innan) och gjorde nipt nyligen vilket visade sannolikt flicka. Känns lite overkligt då jag är en sån pojkmamma! Ska på rutinUL om en månad och hoppas få se om jag lyckats. Nipt är ju inte helt säkert.

  • Melloj

    Stora My: Det hade varit roligt om vi hade kunnat följas åt om du och din kille bestämmer er för att försöka ändå. Jag har läst på om många olika teorier men kommer att följa Dr.Shettles-metoden. Vi får se om det funkar

    Mightmare: Känner igen mig i det du skriver.. har två underbara killar och nu vill vi ha en tredje. Många, många pojkar i släkten så det ska bli intressant att se om en liten flicka kan "slinka" igenom denna gången (om man nu kan få ett tredje, det är juh inte säkert). Vad roligt om det är en liten flicka i din mage. Jag håller mina tummar för er och uppdatera gärna här när ni varit på RUL. Lycka till!

  • vicky91

    Hej jag har två flickor födda 14 & 15 nu planerar vi att bli gravida med pojke i juni och ska testa allt

  • Melloj

    vicky91: Åh vad skoj då kan vi kanske följas åt?! Tänkte också börja i juni.

    Kan man skapa någon privat tråd här? Är ny på familjeliv..

    Hade varit skoj om där finns fler där ute som vill vara med och följas åt och då kanske vi kan skapa en privat tråd där vi kan dela med oss av vår resa.

  • Connie07

    Jag har inte planer skaffa fler barn ,men om det händer,så ska jag ochså bestämma nån metod för att önska få det könet man vill.Lycka till ni som försöker!

  • Melloj

    Ja, det kan man juh ... såg även att man kan skapa en sluten grupp här inne så det kan jag fixa lite längre fram... vi kan först se om vi blir ngr fler. Vad roligt att följas åt!

    Connie07: Tack! Ändrar du dig så bara hojta till

  • Stora My

    Jag hade ingen aning att det här med pHvärdet där nere hade inverkan men ju mer jag läst så tror jag på det. Tex trivs pojkspermier mer i basisk och flickspermier i sur miljö (då ska pojkspermierna dö). För att göra sig mer sur ska man äta extra kalcium och ta Lactal, gärna äta mer mejeriprodukter och ej få orgasm samt tidpuknten. Det som gynnar pojkspermier är tex att äta mycket kött, få orgasm och ha sex dagen innan eller samma dag som ägglossning.

    Som sagt det här tror jag skulle kumna påverkas. Våra pojkar vet jag har kommit till prick på ägglossning med orgasm, alltså har jag varit basisk.

  • Loncelot
    Stora My skrev 2016-04-21 16:31:46 följande:

    Jag hade ingen aning att det här med pHvärdet där nere hade inverkan men ju mer jag läst så tror jag på det. Tex trivs pojkspermier mer i basisk och flickspermier i sur miljö (då ska pojkspermierna dö). För att göra sig mer sur ska man äta extra kalcium och ta Lactal, gärna äta mer mejeriprodukter och ej få orgasm samt tidpuknten. Det som gynnar pojkspermier är tex att äta mycket kött, få orgasm och ha sex dagen innan eller samma dag som ägglossning.

    Som sagt det här tror jag skulle kumna påverkas. Våra pojkar vet jag har kommit till prick på ägglossning med orgasm, alltså har jag varit basisk.


    Stämmer bara med våran son i vårat fall döttrarna har blivit till under pojkprocess haha
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016