• GrönaDruvan

    BF början av December-16

    Tänkte om vi är fler med bf i början av December som kan följas åt? Hade varit kul att prata, jämföra och diskutera!
    Vill gärna ha en tråd det är mycket fart i, de andra jag är med i är det knappt inga som skriver.
    Jag tror min bf är 7 December. Är i vecka 8 nu.

  • Svar på tråden BF början av December-16
  • NicsFlicka2014

    Bf 3 dec. Är i vecka 7+5. :) Femte barnet. Har fyra flickor sedan innan o hoppas på en kille nu.

  • GrönaDruvan
    NicsFlicka2014 skrev 2016-04-23 20:49:41 följande:

    Bf 3 dec. Är i vecka 7+5. :) Femte barnet. Har fyra flickor sedan innan o hoppas på en kille nu.


    Kul! Hur mår du?
    Jag har två killar sen innan som är födda 09 och 10... Hade varit super kul med en tjej nu, men jag tror nog allt att det är en pojke till! Det spelar ingen roll.
    Jag mår bra faktiskt. Lite små grejer som kommer och går.... Idag har det känts som hela magen är full av magsyra som åker runt... Sen blir jag lite illamående om jag blir hungrig och har hela tiden sug efter att äta nåt!
  • NicsFlicka2014
    GrönaDruvan skrev 2016-04-23 22:11:06 följande:
    Kul! Hur mår du?
    Jag har två killar sen innan som är födda 09 och 10... Hade varit super kul med en tjej nu, men jag tror nog allt att det är en pojke till! Det spelar ingen roll.
    Jag mår bra faktiskt. Lite små grejer som kommer och går.... Idag har det känts som hela magen är full av magsyra som åker runt... Sen blir jag lite illamående om jag blir hungrig och har hela tiden sug efter att äta nåt!
    Jag har en och annan dag då jag mår så illa att jag är oförmögen att göra något, än mindre äta haha. Detta är ett nytt fenomen, har inte haft det så tidigare. I övrigt mår jag superbra. Glad och lycklig. Har inte fått några speciella cravings ännu, men det har jag inte haft förut heller. Har du?
  • Tess1990

    Jag har bf 4e dec nu men tror jag kommer bli framflyttad till typ 10-11e sen då min menscykel är längre än 28 dagar.

    Andra barnet, har en 2åring :)

    Mår hemskt nästan hela tiden, kräkts 5 gånger än så länge (kräktes hela graviditeten förra gången)

    Måste småäta hela tiden, otroligt osugen på protein och fett men äter gärna bröd, frukt och grönsaker

  • GrönaDruvan

    Nä, inga speciella cravings... Känner mig väldigt icke gravid över lag..längtar verkligen till 24 maj då jag ska få göra ultraljud, så jag vet om det finns nåt där inne...

  • GrönaDruvan
    Tess1990 skrev 2016-04-24 08:18:53 följande:

    Jag har bf 4e dec nu men tror jag kommer bli framflyttad till typ 10-11e sen då min menscykel är längre än 28 dagar.

    Andra barnet, har en 2åring :)

    Mår hemskt nästan hela tiden, kräkts 5 gånger än så länge (kräktes hela graviditeten förra gången)

    Måste småäta hela tiden, otroligt osugen på protein och fett men äter gärna bröd, frukt och grönsaker


    Välkommen!
    Hemskt att må illa..gjorde det med första barnet mellan vecka 6-9... Inte så jag spydde, men mådde verkligen illa över alla lukter och smaker. Det var hemskt.
    Med andra barnet spydde jag 2 ggr..mådde jättebra annars och just när jag spydde kom det bara över mig ett illamående som sen försvann lika fort...lite skumt, men samtidigt så härligt att slippa må illa mycket!
  • vhn

    Hej
    Jag hoppar gärna in här! Har bf 7-9 dec. Ska på vul imorgon och hoppas verkligen allt ser bra ut! Har en dotter sen innan som snart fyller två. Är jättetrött mår illa till och från o har ömma bröst till o från.

  • GrönaDruvan
    vhn skrev 2016-04-24 08:49:45 följande:

    Hej
    Jag hoppar gärna in här! Har bf 7-9 dec. Ska på vul imorgon och hoppas verkligen allt ser bra ut! Har en dotter sen innan som snart fyller två. Är jättetrött mår illa till och från o har ömma bröst till o från.


    Välkommen! Spännande, då får du berätta vad resultatet blir på vul!
    Här ingår ul i vecka 12, så jag hoppar faktiskt vul denna gång, fastän jag är extremt nojjig att nåt är fel. Tänker att jag sparar de 500:- det kostar...
  • vhn
    GrönaDruvan skrev 2016-04-24 10:50:29 följande:
    Välkommen! Spännande, då får du berätta vad resultatet blir på vul!
    Här ingår ul i vecka 12, så jag hoppar faktiskt vul denna gång, fastän jag är extremt nojjig att nåt är fel. Tänker att jag sparar de 500:- det kostar...
    Tack!
    Allt såg bra ut idag! Tickande hjärta o mättes till v 7+3 helt enligt mens. Fick en ny tid om två veckor då man ser lite mer.
    Jag får dessa för att jag haft flera MF o har gjort utredning. Så dom följer upp lite extra vilket vi tycker känns väldigt skönt! Har just nu frikort oxå efter att ha tagit bort flera födelsemärken så kostar oss inget.
    Hur mår ni andra idag?!
  • frkvilljunu

    Hej! får jag va med här fast jag har bf 28nov?!?

    9+0 idag. tycker tiden går rätt sakta nu.mår fruktansvärt illa och har kräkts ett par veckor nu.

Svar på tråden BF början av December-16