• Mobbarens mamma

    Mitt barn mobbar.

    Hej!

    Jag är en tjej på 30 år. Jag har 1 barn hon är 8 år hon Skall börja trean till hösten. Mitt problem är att hon och två andra av hennes kompisar mobbar en flicka i hennes klass.

    När jag fick ett samtal av rektorn blev jag paff.

    Hon har alltid varit den snälla i alla fall hemma.

    Hon erkände att hon gjort det. Jag har pratat med henne om att det är fel. Jag har även pratat med hennes bästa kompisars mamma och även den mobbades mamma. Bara det att det blir värre. Det blir grovt mobbning. Jag har hört att det är mobbning för hur hon ser ut och hennes dialekt. hat på kik. Hon sparkar den stackars lilla flickan och det är den tystamassan i skolan eller vad det heter. Vad ska jag göra jag hade tänkt byta skola.

    Är det rätt att hon får byta skola.

    Nu den senaste tiden har jag varit med i skolan men både jag och min man jobbar. Så det är svårt.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Mitt barn mobbar.
  • Tecum

    Förbud att använda dator och mobil på obestämd tid. Hon ska inte få umgås med de andra mobbarna på fritiden. Kontinuerlig uppföljning tsm med övriga föräldrar om hur det går för den mobbade, har det inte blivit bättre måste påföljden bli än hårdare. Och är det någon som ska byta skola är det mobbarna, inte den mobbade. 

  • Oktober23

    Missförstå mig rätt. Absolut ingen dask men en ordentlig uppläxning som jag redan tror att du har gjort. Hejja dig!!

  • anooooym

    Bra att hon erkänt men jag tror att du måste prata lite allvar med henne. Att mobba är bland det värsta man kan göra, hota eller dra in veckopeng/mobil/dator om det krävs. Din dotter måste förstå allvaret!

  • Gladhannapanna

    Så skönt med en förälder som förstår att deras barn kan göra dumma saker!!!

    Det är viktigt att visa att ni inte accepterar hennes beteende, ha en öppen dialog med den mobbade flickans föräldrar, gärna flera gånger i veckan så att ni alltid får reda på om er dotter betett sig illa.

    Håller med om att hon inte ska få vara med sina kompisar under en period, inte heller på sociala medier mm.

    Samtidigt är det viktigt att hon förstår att ni älskar henne även om ni inte accepterar hennes beteende!

    Skulle det inte bli bättre håller jag med om att det är mobbaren som ska byta klass. Skola etc. Inte den mobbade

  • Bestemor

    Vill bara säga att du är en fantastisk mamma som inte tar din dotters parti när mobbar.

    Verkligen bra föräldraskap

Svar på tråden Mitt barn mobbar.