• h81

    resa till solen med familjen och boka själv!

    Vill ha tips på bra smidiga fina ställen att åka till om man som föräldraledig vill komma billigare undan än charter/all inclusive!

    Drömmer om en resa i höst med lagom flygresa, värme, solsäkert.

    Att man kan ta en taxi från flygplatsen till boendet och där ska man sedan kunna hålla sig under semestern och bara slappa o njuta!

    (Alltså har man kanske pool i anslutning, havet ganska nära, och en liten supermarket.. inga hyrbilar!!)

    Våra barn kommer i höst att vara 9,11 och 1 år gamla.

    Har du varit på någon sådan resa?

    Alla tips mottages tacksamt!

    Både på sidor att boka hotell/flyg (och hur du gjort bösta kapen på flygresor!) samt platser/hotell och bästa tiden att resa..

    Tack!!

  • Svar på tråden resa till solen med familjen och boka själv!
  • plusplus82

    lågsäsong brukar vara ngt billigare o resa de flest resebolag har ju paketpriser på apartments m självhushåll eller all inclusive men sjklart e de olika så man får kolla på hemsidan typ ving el fritidsreser finns ju apartments där man har tillgång till pool o havet i närheten . har du möjligheten o gå in på ving/fritidsresors resebyrå o fråga kanske ringa o kolla ??? 

  • Duckan

    Nu är det charter, men off season och med kort varsel kan Langley (tänker på deras anläggning på Kreta nu) ha bra priser på sina resor. Om jag inte minns fel är det halvpension också.

  • chadde

    Resa till solen låter skitfarligt. Yttemperaturen är över 5000 grader celsius! 

  • ABC73

    Problemet är att ni har barn i skolåldern. Om ni vill resa under något lov blir det ofta dyrt, oavsett hur  man ordnar resan. Satt själv och kollade lite, och alla flygpriser går upp väldigt mycket vid lov.

    Ett alternativ som kan vara intressant om ni skulle vilja vara borta längre är att undvika lov och lägga lite mer pengar på boende och skolavgift för en svensk skola.

    Vi var iväg i 5 veckor i Los Cristianos på Teneriffa när jag var föräldraledig med vår dotter, men då var vår äldsta bara 3,5 år. Var på ett hotel som heter Mar y Sol. Fördelen där var en varm pool (30-32 C) där båda barnen stortrivdes. Vi hade halvpension, och en kokvrå i lägenheten som var perfekt för snacks, luncher och mellanmål. 
    Dock inte ett "barnhotell" med barnklubb etc. 
    Finns en svensk skola i Los Cristianos också om ni skulle vilja vara borta längre och kan få till en överenskommelse med skolan hemma.

  • ernstina

    Jag åker till Rhodos två veckor med mina barn, 9 och 10 år gamla. har mest varit i Spanien så vi ville prova Grekland som dessutom är solsäkert och ligger på lagom flygtid.

    Jag bokade flyg via Norwegian och fick genom dem en rabatterad vistelse på trestjärnigt hotell i Rhodos stad.
    Jag betalar 14.000 kr för flyg och boende för oss tre, kanske inte jättebilligt men med tanke på att det är högsäsong känns det som ett klipp. (Ving skulle ha 39.025 kr för samma rum på samma hotell för dessa veckor)

    Jag reser normalt sett charter och alltid Ving, men under sommarsäsongen är det för dyrt. Jag vågar inte heller hoppas på billiga sista-minuten om sommaren blir dålig.

    Så, mitt tips är att boka flyg och boende för sig, det kan bli riktigt bra!
    Hoppas att ni får en härlig resa!


    Assumption is the mother of all Fuck ups
  • h81
    chadde skrev 2016-04-26 05:07:55 följande:

    Resa till solen låter skitfarligt. Yttemperaturen är över 5000 grader celsius! 


    ????????????????
  • chadde
    h81 skrev 2016-04-28 08:30:25 följande:
    ????????????????
    Humor, kompis. Sura inte :)
  • h81
    chadde skrev 2016-04-29 01:25:08 följande:

    Humor, kompis. Sura inte :)


    Haha jag gjorde hysteriskt skrattande smileys för jag gillar humorn! ..Men konstaterar att familjeliv gör om det till frågetecken! ..Spanien känns mer lämpligt än solen kanske med barnen?
  • chadde
    h81 skrev 2016-05-21 23:02:23 följande:
    Haha jag gjorde hysteriskt skrattande smileys för jag gillar humorn! ..Men konstaterar att familjeliv gör om det till frågetecken! ..Spanien känns mer lämpligt än solen kanske med barnen?
    Haha okej, då är jag med
Svar på tråden resa till solen med familjen och boka själv!