amandawic skrev 2016-05-16 07:15:09 följande:
Ruvningen går bra, har varit i vår lägenhet som vi renoverar hela helgen och hållt på så har inte tänkt så mkt på den faktiskt. Eller det klart att den alltid finns i bakhuvudet på en, men har liksom kunnat fokusera på annat också, vilket är skönt :)
Känner mig förövrigt lugnare vid denna ruvning än de tidigare.
Ja alltså det där är ju något som är helt upp till dig och vad din klinik säger att du ska/ska inte göra. Min klinik sa ingenting annat än att "lev som vanligt" och det är också det enda som står på det papper jag fick hem.
Det enda jag har är att jag tror att jag ska förstöra ngt om vi har sex under ruvningen, så helt "som vanligt" lever man ju inte.
Men som sagt, det där är ngt som du får känna av själv, gör det som känns bäst för dig, och gå efter vad kliniken säger, inte vad folk här på familjeliv eller ngn annan sida säger, för det har jag märkt är väldigt olika från klinik till klinik. Frågar du runt här om hur du ska göra med en viss sak kommer du fä massor med olika svar och kommer inte direkt ge ngn klarhet :)
Tack för bra svar! Är numera också ruvare! Känner mig rätt lugn nu faktiskt men blir väl värre kan jag tro! Försöker leva rätt vanligt men kanske lite mindre stress! Det är planen! Hur går.det för dig? Några symtom?