• Anonym (Tid)

    Kvinna lever med en man och en kvinna

    Skulle du,kvinna, kunna tänka dig att leva tillsammans med en man och en kvinna? Ni är alltså tre stycken. Ni är precis som ett "vanligt" par, trogna mot varandra, lever tillsammans,reser tillsammans, har sex tillsammans...lever helt enkelt ett härligt liv ihop.

    Hur ser du på detta? Existerar det ens? Min flickvän säger att hon hade haft svårt se att jag älskade en annan människa lika mycket. Att det är där det tar emot mest. Hon vill vara nummer 1 men kan tänka sig att den andra tjejen får leva som nummer 2

  • Svar på tråden Kvinna lever med en man och en kvinna
  • Anonym (nix)

    Mormornerna lever ju så. De är ofta uppväxta sen barnsben med det och ser det som helt naturligt. Handlar ju ofta om ens kultur och vidsynthet.

    Nej, jag hade inte kunnat det. Jag är monogam och kräver att min man också är det.

  • Anonym (Tid)
    Anonym (nix) skrev 2016-04-26 14:47:43 följande:

    Mormornerna lever ju så. De är ofta uppväxta sen barnsben med det och ser det som helt naturligt. Handlar ju ofta om ens kultur och vidsynthet.

    Nej, jag hade inte kunnat det. Jag är monogam och kräver att min man också är det.


    Ja det har du ju såklart rätt i.

    Jag förstår dig. Så tänker nog det flesta. Jag skulle inte vilja "dela" min tjej med en annan man. Jag vill vara mannen i huset om man säger så. Med risk att låta gammaldags,icke pk osv osv...

    Men jag skulle absolut kunna se henne med en annan tjej. Att dom blev kära i varandra dom också. Hittar på roliga saker tillsammans. Att dom håller om varandra på nätterna, är ute och dricker ett glas vin eller går på bio tillsammans under tiden jag kanske är hemma och lagar lite mat...

    Ju mer jag tänker på detta så känner jag att jag verkligen skulle vilja leva så.
  • Anonym (nix)
    Anonym (Tid) skrev 2016-04-26 14:54:09 följande:
    Ja det har du ju såklart rätt i.

    Jag förstår dig. Så tänker nog det flesta. Jag skulle inte vilja "dela" min tjej med en annan man. Jag vill vara mannen i huset om man säger så. Med risk att låta gammaldags,icke pk osv osv...

    Men jag skulle absolut kunna se henne med en annan tjej. Att dom blev kära i varandra dom också. Hittar på roliga saker tillsammans. Att dom håller om varandra på nätterna, är ute och dricker ett glas vin eller går på bio tillsammans under tiden jag kanske är hemma och lagar lite mat...
    Ju mer jag tänker på detta så känner jag att jag verkligen skulle vilja leva så.
    Du vill leva med två tjejer. Men har svårt att tro att tjejerna vill konkurrera om dig.
    Du vill ju inte dela din tjej med en annan man. Du har en fantasi - och fantasier skall man nog inte förverkliga utan låta det vara just en fantasi.
  • Anders 386
    Anonym (nix) skrev 2016-04-26 14:47:43 följande:

    Mormornerna lever ju så. De är ofta uppväxta sen barnsben med det och ser det som helt naturligt. Handlar ju ofta om ens kultur och vidsynthet.

    Nej, jag hade inte kunnat det. Jag är monogam och kräver att min man också är det.


    Jag tror inte det handlar om vidsynthet. Jag tror det handlar om att mannen i de aktuella kulturerna betraktas som familjens ledare och "överhuvud". Jag tror inte det skulle fungera i ett könsjämlikt samhälle.
  • Anonym (Tid)
    Anonym (nix) skrev 2016-04-26 14:55:56 följande:

    Du vill leva med två tjejer. Men har svårt att tro att tjejerna vill konkurrera om dig.

    Du vill ju inte dela din tjej med en annan man. Du har en fantasi - och fantasier skall man nog inte förverkliga utan låta det vara just en fantasi.


    Jag förstår hur du ser på min syn på det. Men måste man vilja båda delarna? Alltså måste jag som man vilja dela med mig av min kvinna till en annan man bara för att jag vill dela med mig av min kvinna tillsammans med en annan kvinna?

    Jag vill verkligen poängtera att detta inte är ur ett enbart sexuellt syfte. Det började nog så. Men nu blir det mindre och mindre sex i tankarna utan helt andra saker som t.ex att alla tre åker iväg på en spa-helg. En utlandsresa. Upplever världen på tre. Jag ser dom där skrattandes vid matbordet. Borstar tänderna tillsammans. Ligger bredvid varandra i soffan och tittar på en film. Myser liksom. Upptäcker nya städer i Europa och världen....
  • Anonym (nix)
    Anonym (Tid) skrev 2016-04-26 15:03:51 följande:
    Jag förstår hur du ser på min syn på det. Men måste man vilja båda delarna? Alltså måste jag som man vilja dela med mig av min kvinna till en annan man bara för att jag vill dela med mig av min kvinna tillsammans med en annan kvinna?

    Jag vill verkligen poängtera att detta inte är ur ett enbart sexuellt syfte. Det började nog så. Men nu blir det mindre och mindre sex i tankarna utan helt andra saker som t.ex att alla tre åker iväg på en spa-helg. En utlandsresa. Upplever världen på tre. Jag ser dom där skrattandes vid matbordet. Borstar tänderna tillsammans. Ligger bredvid varandra i soffan och tittar på en film. Myser liksom. Upptäcker nya städer i Europa och världen....
    Fungerar säkert om det inte är någon som är kär. Att man är himla bra kompisar med benefits. Men blir någon kär så går det åt helvete
  • Anonym (Aldrig)

    Nej aldrig. Vill inte att min sambo har sex och kysser och älskar någon annan. Vi är väldigt trogna. Och ingen av oss skulle gilla att leva i en trekant.

  • Anonym (BrittaBerit)

    Kolla in tv serien "en man och hans fruar" på tv kanalen TLC. Han har fyra fruar och typ en miljon barn. Självklart finns det vissa som vill ha det så, men tror inte att det är särskilt många. Isf är det nog lättare att hitta en tjej som går med på att ha ett öppet förhållande.

Svar på tråden Kvinna lever med en man och en kvinna