• Fotbollskillen

    Längtar efter en flickvän.

    Hej tänkte att det säkert finns många tjejer här som kanske kan svara eller ge råd.

    Jag är 26 och har i cirka två år varit medlem på en dejtingsida, har en välformulerad presentation där jag beskriver vem jag är, vad jag har för intressen, vad jag söker för något. Har även tre bilder på mig.
    Har skrivit till jätte många tjejer, läser deras presentation och skriver ett personligt mejl. Vissa av tjejerna läser inte ens mina mejl medan de som läst mejlet besöker min sida men jag har bara fått ett svar tillbaka, det var från en tjej som tackade för mitt fina mejl men att jag inte var något för henne. visst tyckte att hon verkade vara en jätte trevlig tjej av det hon skrivit på sin sida men blev glad iallafall att hon tog tid att svara.
    Jag blir glad om någon tjej jag skrivit till besöker min profil, hoppas på att få ett svar men blir lite besviken när jag inte får det för förstår att det är mitt utseende det beror på eftersom min presentationstext har jag lagt ner väldigt mycket tid på! Jag tvingar ingen tjej att hon ska gilla mig men hade hoppats att det hade funnits en av alla jag skrivit till som ville ge mig en chans och lära känna mig.
    Finns det tjejer som inte går bara på utseendet? Har ingen erfarenhet av tjejer så därför jag frågar.
    Tycker det är lite ledsamt att inte få svar när jag lägger ner mycket tid på varje mejl men men.

    Jag är mycket medveten om att jag inte ser ut som till exempel någon kille som är med i Paradis hotell, förstår om de är attraktiva för tjejer, muskler, tatueringar och magrutor osv men måste väl finnas tjejer som kan tänka sig en vanlig pojkvän.

    Känner att dejtingsida är ett bra sätt för mig att komma i kontakt med en tjej, är blyg och skulle inte ha modet och självförtroendet att gå fram till en tjej på stan, mitt självförtroende är i botten,är oskuld och har en minimal liten penis. Har haft en jobbig uppväxt då jag inte har några vänner och har blivit mobbad hela min skolgång.

    Jag går till ett jobb varje dag som kock och jag trivs som fisken i vattnet, på fritiden tränar jag, bakar, läser  och går på fotboll/hockey matcher, resten av tiden sitter jag ensam i min lägenhet.

    Får en klump i magen när jag ser par som är kära, skulle också vilja känna mig älskad för första gången i mitt liv. Vakna upp med ett leende varje morgon och känna mig lycklig att just hon ligger och sover där bredvid.
    Ha någon att komma hem till, komma hem från jobbet och överraska henne med något, ta med henne på utflykter, dela roliga och tråkiga saker tillsammans med, planera saker och åka på semester tillsammans. Dela hennes intressen då jag önskar att jag hade fler intressen så jag har saker att göra.

    Skulle bli glad om någon ville ta sig tid att ge mig lite tips på hur jag kan få en flickvän? Något tips på vad jag kan skriva till en tjej?
    Vet att kärlek inte är någon garanti men jag är hoppfull trots mina motgångar i livet om att även jag en dag träffar en underbar tjej, det är vad jag brukar säga till mig själv varje kväll när jag kollar in i spegeln när jag ska borsta tänderna och jag känner mig lite nere. Någon egenskap borde jag ha som får en tjej att bli intresserad av mig.:)

  • Svar på tråden Längtar efter en flickvän.
  • Anonym (Kvinna)

    Du verkar vara en mycket trevlig ung man när jag läser hur du beskriver dig själv.
    Och nej alla kvinnor vill inte ha killar som ser ut som de i paradise hotell och liknande. Många av oss vill ha helt vanliga killar! Och du låter som ett kap!

    Det är svårt att råda hur du ska träffa någon, men ett tips är ju att titta lite där du själv har dina intressen så att du träffar någon med någon med liknande intressen, det är en bra början.
    Kanske en kvällskurs kan vara något ?
    Eller gå med i en förening ? kanske nåt träningsrelaterat ? Beroende på vad du tränar, löparklubb kanske ?

    Gällade vad du ska skriva till tjejerna, så försök att inte överdriva saker, och ge inte för sliskiga komplimanger. 
    När jag var med på en dejtingsajt så blev jag mest irriterade på supersliskiga kommentarer om mitt utseende även om de säkert var välmenande.

    Det jag menar är att skriv tex. Du ser trevlig ut och vekar ha liknande intressen.. eller liknande. Lägg märke till om hon skrivit nåt speciellt i sin profil, nån hobby eller intresse, så att du visar att du faktiskt bryr dig om hur hon är inte bara hur hon ser ut.
    skriv INTE, du är skitläcker, eller fan vad snygg du är, eller så. När jag fick såna komenatarer kände jag att de bara ville åt min kropp. Och struntade i vad jag skrivit om mig som person.

  • Anonym (Sugar)

    Jag förstår att du längtar. Själv fick jag min första pojkvän när jag var 25. Innan dess var det ingen kille som ens såg åt mitt håll. Det är svårt som tjej om man har alldagligt utseende - såvida man inte vill dejta nån som är 15 år äldre (blä).

  • Anonym (Tjej25)

    Du låter ju som en väldigt mycket bättre pojkvän än många andra killar som är i förhållande. Sorgligt att det är så.

    Jag är helt säker på att du kommer träffa någon som passar dig perfekt en vacker dag.

    Tills dess råder jag dig att försöka synas. Go out there. Var spontan när tillfälle ges. Försök att göra dig tillgänglig liksom.

    Har du provat en dejtingsida där du betalar? Jag tror de som betalar är mer seriösa och såna sidor borde innebära större chans att hitta nån.

    Lycka till.

  • Sweetii

    Du låter så rar! Vilket kap.

    Är själv 23 år gammal och har en pojkvän som knappast bryr sig, han kör liksom sitt. Jag hade själv uppskattat en kille som tackar för maten jag lagar, tackar för att jag lägger våran son varje kväll, handlar o jobbar. Men så är intr fallet. Visa dina egenskaper som du beskriver dem så faller snart en tjej pladask. Jag känner mig oerhört ensam trotts mitt förhållande.

    Gå ut en kväll, visa vem du är så kommer den rätta tjejen! lycka till.

  • Fotbollskillen
    Anonym (Tjej25) skrev 2016-04-27 17:20:08 följande:
    Du låter ju som en väldigt mycket bättre pojkvän än många andra killar som är i förhållande. Sorgligt att det är så. Jag är helt säker på att du kommer träffa någon som passar dig perfekt en vacker dag. Tills dess råder jag dig att försöka synas. Go out there. Var spontan när tillfälle ges. Försök att göra dig tillgänglig liksom. Har du provat en dejtingsida där du betalar? Jag tror de som betalar är mer seriösa och såna sidor borde innebära större chans att hitta nån. Lycka till.
    Jag är på en vad jag tror är en populär datingsida, happypancake. 
    Vet inte om jag vill betala för något när jag inte vet om jag får svar.
    Sweetii skrev 2016-04-27 18:02:16 följande:
    Du låter så rar! Vilket kap.
    Är själv 23 år gammal och har en pojkvän som knappast bryr sig, han kör liksom sitt. Jag hade själv uppskattat en kille som tackar för maten jag lagar, tackar för att jag lägger våran son varje kväll, handlar o jobbar. Men så är intr fallet. Visa dina egenskaper som du beskriver dem så faller snart en tjej pladask. Jag känner mig oerhört ensam trotts mitt förhållande.
    Gå ut en kväll, visa vem du är så kommer den rätta tjejen! smile1.gif lycka till.
    Förstår om du känner så, känns som har tar dig för givet. Han ska vara glad som har dig, hade gärna varit i hans kläder.
    Ja det är svårt att få chansen att visa mina egenskaper när tjejerna inte vill försöka lära känna mig. 

  • Fotbollskillen
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-27 14:25:48 följande:
    Du verkar vara en mycket trevlig ung man när jag läser hur du beskriver dig själv.
    Och nej alla kvinnor vill inte ha killar som ser ut som de i paradise hotell och liknande. Många av oss vill ha helt vanliga killar! Och du låter som ett kap!

    Det är svårt att råda hur du ska träffa någon, men ett tips är ju att titta lite där du själv har dina intressen så att du träffar någon med någon med liknande intressen, det är en bra början.
    Kanske en kvällskurs kan vara något ?
    Eller gå med i en förening ? kanske nåt träningsrelaterat ? Beroende på vad du tränar, löparklubb kanske ?

    Gällade vad du ska skriva till tjejerna, så försök att inte överdriva saker, och ge inte för sliskiga komplimanger. 
    När jag var med på en dejtingsajt så blev jag mest irriterade på supersliskiga kommentarer om mitt utseende även om de säkert var välmenande.

    Det jag menar är att skriv tex. Du ser trevlig ut och vekar ha liknande intressen.. eller liknande. Lägg märke till om hon skrivit nåt speciellt i sin profil, nån hobby eller intresse, så att du visar att du faktiskt bryr dig om hur hon är inte bara hur hon ser ut.
    skriv INTE, du är skitläcker, eller fan vad snygg du är, eller så. När jag fick såna komenatarer kände jag att de bara ville åt min kropp. Och struntade i vad jag skrivit om mig som person.
    Okej trodde det för vet ju att sådana killar har enkelt att få tjejer.

    Du kanske inte orkade läsa all text men där beskrev jag att jag lägger ner mycket tid på varje mejl jag skickar, läser deras presentation och sedan skriver ett personligt mejl. Har aldrig skickat ett mejl som har med hennes utseende att göra. Jag är ingen sådan kille som skriver snuskiga saker osv.
  • Anonym (M)

    Du låter som en fantastisk kille, tror det är lättare att träffa en tjej irl som lär känna dig på riktigt för på nätet så är utseendet det första man ser. 

  • Anonym (Hr)

    Vet att det kan vara svårt, men som några redan sagt så försök komma ut mer.....inte nu nödvändigtvis krogen. Försök hitta något nytt intresse som inte isolerar dig från andra, ngn ny träningsform tex......Sedan testa att avdramatisera hela grejen med kille möter tjej, är det ngn du är intresserad av så släng bara ut frågan om hon ska med och äta något eller bara ta en kaffe.....det värsta du kan få är ett nej, och det är ju bara att respektera.

  • Thotis90

    Jag har varit medlem på dejtingsiter och jag känner att det inte riktigt fungerar för mig då jag inte kan styra vilka som skriver till mig. Jag kunde få meddelanden från män som var 20-40 år äldre än mig och det uppskattades inte. Därför tänker jag registrera mig på Tinder den dagen jag känner att jag är redo att träffa någon, för då kan jag själv styra vem som skriver till mig (d.v.s. den jag har markerat att jag gillar och om denne då gillar mig). Det blir ju tyvärr ganska ytligt i dejtingvärlden, men jag tycker det är viktigt med fysiskt attraktion. Dock är det absolut inte allt. 


    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Fotbollskillen
    Anonym (Hr) skrev 2016-04-28 12:44:28 följande:
    Vet att det kan vara svårt, men som några redan sagt så försök komma ut mer.....inte nu nödvändigtvis krogen. Försök hitta något nytt intresse som inte isolerar dig från andra, ngn ny träningsform tex......Sedan testa att avdramatisera hela grejen med kille möter tjej, är det ngn du är intresserad av så släng bara ut frågan om hon ska med och äta något eller bara ta en kaffe.....det värsta du kan få är ett nej, och det är ju bara att respektera.
    Jag önskade att jag hade självförtroende att gå fram till en tjej och fråga det, visst är det värsta som kan hända att få ett nej men får man nej gång på gång så sätter det sig i huvudet.
    Ja jag får försöka hitta på saker. 


Svar på tråden Längtar efter en flickvän.