• Anonym (Ts)

    Han har känslor för en annan

    Har ikväll fått reda på att min man under 6 mån tid varit förälskad i en annan. Vi har haft det kämpigt under ett par år men jag trodde inte det här skulle hända. Han lovar han inte har varit fysisk med henne på något sätt och har för ett tag sedan sagt till henne att han inte vill att de ska träffas mera (hon var student på hans kurs där hsn var lärare, mycket yngre än honom) och han säger till mig att han vill vara med mig och ber mig ge honom en chans. Men just nu känns det omöjligt för mig att komma över det, känner mig sviken och ser inte hur jag kan lita på honom och känna mig nära honom igen. Vill att han flyttar ut i alla fall tillfälligt, orkar inte dela hus och familjeliv med en man som ännu har känslor för en annan kvinna. Tacksam för tankar från er...

  • Svar på tråden Han har känslor för en annan
  • Anonym (Gå vidare.)

    Jag förstår dig. Hon är den som kommer uppta hans tankar och du kommer vara nr två. När ni har sex kommer han fantisera om henne. Han vill inte lämna dig av bekvämlighet men vill du leva så? Jag hade inte velat göra det i alla fall.

  • Anonym (Nej)

    Nej jag hade aldrig stannat! Han erkänner mer eller mindre att du är hans andrahandsval och allt för bekväm att leva med, men att hans tankar och känslor uppfylls av någon annan.

    Jag hade aldrig kunnat kyssa eller krama min make om hans känslor fanns någon annanstans.

    Hade den unga tjejen velat ha honom så hade han nog sprungit till henne direkt. Då hade han inte haft en tanke på dig. Så varför ska du kämpa, lida och må dåligt för hans skull??

  • Anonym (C)

    Fast känslorna kan man ju inte styra över, däremot verkar han visat i handling att det är dig han vill ha. Personligen hade jag inte tyckt det var någon katastrof, det är lätt att tro att gräset är grönare, det är vad man gör åt det som räknas

  • Anonym (Gå vidare.)
    Anonym (C) skrev 2016-04-28 07:24:25 följande:

    Fast känslorna kan man ju inte styra över, däremot verkar han visat i handling att det är dig han vill ha. Personligen hade jag inte tyckt det var någon katastrof, det är lätt att tro att gräset är grönare, det är vad man gör åt det som räknas


    Du hade alltså tyckt det var helt okej att vara nr två? Att hans tankar och fantasier finns hos någon annan? Haha
  • Anonym (Det är väl inte så konstigt egentligen)

    Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag har haft känslor för andra män flera gånger. Jag kan bli plötsligt attraherad av någon annan, lite småkär i en period, fantisera om oss två... Men jag skulle aldrig leva ut det, för jag älskar mannen jag lever med och skulle inte vilja leva utan honom. Han är min bästa vän och vi känner varandra för väl för att jag skulle slänga bort allt vi har på en tillfällig känsla. 
    Nu är ju inte jag så dum att jag berättar för min partner när jag plötsligt får känslor för någon annan heller. Jag vet att känslorna svalnar av förr eller senare och intresset avtar helt. 

    Sånt händer liksom. 

  • Hnnm

    Att han väljer att inte agera på sina känslor betyder att han ser Ts som nummer 1! Och ni har ju ingen aning om vad han fantiserar om!

    Det är normalt att ha småförälskelser! Förstår att det känns jobbigt Ts men Istället för att slänga bort ert förhållande så se till att ni pratar ordentligt om problemet och försök att göra saker tillsammans! Hotta upp vardagen, gå på picknick, åk på minisemester!

  • Anonym (C)
    Anonym (Gå vidare.) skrev 2016-04-28 07:29:04 följande:

    Du hade alltså tyckt det var helt okej att vara nr två? Att hans tankar och fantasier finns hos någon annan? Haha


    Jag hade inte tyckt att jag var nummer två. För mig trumfar ett medvetet val en tillfällig förälskelse. Jag tror inte att det är många som kan gå genom ett helt liv tillsammans utan att det ibland flammar upp känslor för andra, för mig är det hur man agerar på känslorna som visar vad som är viktigt.
  • Jagheterelly

    Ts vad säger din magkänsla? Tror du ärligt att du är hans nr 1? Om ja, visa självförtroende och se inte hans elev som ett hot. Tycker du ska vara glad att han tog upp det med dig istället för att dölja det för det, vilket många av oss hade gjort.

    Känns som att han älskar dig för mycket för att kunna dölja nåt. Men å andra sidan ska du inte agera naivt ( han ska inte tro att det han gjort är okej ).

    Att han ska flytta ut tillfälligt är kanske ingen bra idé för sen när du lugnat ner dig får han grönt ljus av dig, flyttar tillbaka och ja sen?

    Låt honom bo kvar, fräscha upp dig o vad lite ovän ändå. Låt honom göra allt för att bygga ett förtroende hos dig igen. Lek inte offet, upp med hakan!

  • Anonym (Ts)

    Det var inte så att han sade det här självmant till mig. Jag upptäckte när jag satt vid hans dator att han hade mailat för en vecka sedan från en mailadress jag inte kände till (han hade skapat mailadressen bara för att kontakta henne). Jag konfronterade honom igår och då sade han förhoppningsvis allt. Jag har inte läst hans mailar men han säger att han har kontaktat henne för tre månader sedan för att förklara att han hade känslor för henne och säga hejdå när hon skulle åka bort och så kontaktade han henne för en vecka sedan för att säga att han inte ville att det skulle bli något mellan dem. Han säger att  hon aldrig svarat på hans mailar men han märkt att hon varit intresserad. Så han har varit den aktiva parten att ta kontakt mellan dom. Det känns som om han inte säger allt men kanske han gör det. Svårt att leva med honom och den osäkerheten. 

Svar på tråden Han har känslor för en annan