• Anonym (36 år GAMMAL)

    Är ALLA män över 25 gubbsjuka?

    Är alla män som passerat 25 äckligt gubbsjuka?

    Jag är kanske en nia eller en tia på den skalan män använder för att bedöma utseendet på kvinnor. Trots detta så verkar det som om män, nästan oavsett ålder föredrar småtjejer. Är hon bara någorlunda söt, en sexa-sjua och kanske 23 år eller yngre så känner jag mig helt chanslös, trots att jag är mycket snyggare än henne.

    Män runt min egen ålder skulle hellre vända sig efter henne än efter mig. Det verkar som ung ålder tydligt trumfar skönhet.

    Unga killar, under 25 verkar fatta vad som är snyggt, men gubbar verkar bli förblindade av en ung ålder. Blir det något fel på äldre mäns hjärnor eller är det ålderskris?

    Skulle man visa foton på Jennifer Lopez eller Beyonce eller någon annan erkänt snygg tjej över 30 bredvid en småsöt alldaglig liten fjortis och fråga en gubbe vad han föredrar så vinner fjortisen. Det är jag övertygad om och jag tycker att det är fruktansvärt äckligt och orättvist.

  • Svar på tråden Är ALLA män över 25 gubbsjuka?
  • Anonym (Kille ej gubbsjuk)

    Tror att du kan ha en felaktig syn på dig själv. Jag tror inte att du är en 9 eller 10:a.
    Du får nog ha bildbevis... :)

    Det finns massor med tjejer som är klart äldre än mig som jag vänder mig om för att se. 

    Personligen har jag svårt att se vad som lockar med yngre kvinnor, i alla fall om man är ute efter ett intellektuellt utbyte. 

  • Bestemor

    Du verkar inte veta vad gubbsjuka är.

    Det är inte förrän män närmar sig 50 år man säger gubbsjuka.

    Det är troligtvis bara så enkelt att de andra tjejerna är finare än dig.

  • Anonym (36 år GAMMAL)
    Bestemor skrev 2016-04-30 00:06:11 följande:

    Du verkar inte veta vad gubbsjuka är.

    Det är inte förrän män närmar sig 50 år man säger gubbsjuka.

    Det är troligtvis bara så enkelt att de andra tjejerna är finare än dig.


    Jag visste inte att det fanns en fasställd åldersgräns för gubbsjuka? Men c:a30 årig snubbe som spanar efter tjejer i övre tonåren/undre 20=gubbsjuk. Där har du min definition.
  • Bestemor
    Anonym (36 år GAMMAL) skrev 2016-04-30 00:20:03 följande:

    Jag visste inte att det fanns en fasställd åldersgräns för gubbsjuka? Men c:a30 årig snubbe som spanar efter tjejer i övre tonåren/undre 20=gubbsjuk. Där har du min definition.


    Nä, det är en man i början på 50 ungefär.

    Som får panik och inte vill bli gammal, börjar klä och bete sig som 20 år. Väldigt patetiskt.
  • Anonym (Lina)

    Jag har tänkt samma sak TS! Nu är jag visserligen inte någon 10 eller ens en 8 på skalan tror jag, men har tydligt märkt att ålder trumfar skönhet, precis som du säger.

    Har flera manliga vänner/bekanta där jag sett att ungdom spelar större roll än utseendet i sig. Ganska tydligt dessutom, även om de inte alltid vill kännas vid det (medan vissa nästan skryter om det).. Tycker det är läskigt. Jag är själv inte så, har riktigt svårt att tycka att en mycket yngre man är attraktiv. Det blir för mycket pojke. Men säkert har det väl sin förklaring, typ att män "ska" attraheras av ungdom pga hög fertilitet eller nåt, kanske? Tycker ändå det är trist..

  • Anonym ((M))

    Eller......äldre killar är mer erfaren och märker när en tjej tror sig vara mer än någon annan (tjej) vilket kan vara lite intrig varning över

  • Anonym (q)

    det är inte bara utseende som spelar in, du kanske inte är så trevlig i din personlighet?

    Jag är 40+ och har aldrig haft problem med att hitta en partner oavsett vilken ålder jag själv varit i. Om vi nu ska snacka siffror enligt någon tabell (vilket jag tycker är oerhört barnsligt vid TS ålder) kanske jag skulle säga jag är en 7-8:a (dvs "fulare" än dig då, enligt ditt uttalande) men jag är charmig, mysig och social. 

    Antingen försöker du bara hitta på en lustig tråd för att slå ihjäl lite tid eller så har du nog lite problem i ditt liv, tyvärr. 

  • annananonym

    Håller med dig ts. Ett gammalt ex till mig träffade en ny tjej för något år sedan. Till mig skriver han såhär ordagrant "ja hon är ju inte lika snygg som Du men hon är ung".

    Min nuvarande man var 49 när vi träffades, jag var 38.

    En ung tjej var galet kär i honom, hon var 23. Men min sambo tyckte att min skönhet trumfade hennes ålder med hästlängder.

    Så visst finns det män som kan se vad som är vackert.

    Som ung var jag garanterat en 10:a, i nuläget är jag inte mindre än 8:a

  • Anonym (Nicke)

    Vore intressant att se alla vackra kvinnor här i tråden, alla vackrare än medel som ligger på 5. In med bild vetja!

  • Anonym (D)

    En man under trettio är knappast gubbsjuk för att han föredrar en 23-åring framför en 36-åring. Om en man i den åldern är ute efter något seriöst vill han nog hellre ha en tjej han kan lära känna i lugn och ro innan familjebildning, än en vars biologiska klocka tickar väldigt ljudligt.

Svar på tråden Är ALLA män över 25 gubbsjuka?