• Anonym (beata)

    ena manligare av kvinnorna, alltid så?

    Ja, alltså jag e rätt ny me denhär delen kvinna-kvinna men väldigt lycklig o kär i kvinnan i fråga. Det jag funderar är om det jämt i ett lesbiskt förhållande är så att den ena är sas mera manlig? både i handling o tankar. Hur ska jag förklara. Väldigt omsorgsfull är hon om hur jag har det, att jag skall må bra, ligga bra, inte frysa mm, mycket mer teknisk (fixar golv, lampor o bilar typ), vill jämt betala då vi är ute, vill så "skydda" mig på nåt sätt från allt ont. Det värmer förstås o omtanken är guld värd då man inte varit van med sådant. Är det så att det ofta är en i förhållandet som tar mera denna roll liksom? 

  • Svar på tråden ena manligare av kvinnorna, alltid så?
  • Smecker

    Ja, den ena ser alltid ut såhär. Det är en naturlag.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (beata)

    Ja de va ju ett bra svar, tack.

  • Anonym (beata)

    Ja de va ju ett bra svar, tack.

  • Anonym (Rationell)

    Din teori stämmer. Homosexualitet beror på hormonell obalans och det är en glidande skala. Den som är "mer" lesbisk tar ofta mansrollen i förhållandet. Det är oftast väldigt lätt att se vem som har vilken roll i lesbiska par.

  • pinksparks

    Nu känner inte jag jättemånga lesbiska par men om jag utgår från mig själv så nej, det stämmer inte. Min flickvän och jag är båda vad som skulle anses "tjejiga", använder smink, smycken och klänningar t.ex. Ingen av oss är speciellt tekniskt eller händigt lagda. Vi värnar lika mycket om att den andra ska ha det bra och brukar turas om att betala och så där. Sen beror det på. I vissa situationer kan jag känna att min flickvän är lite mer den omhändertagande, men det tror jag mer har att göra med att hon är äldre än mig. Och i andra situationer kan jag känna att jag tar den rollen.

    Med risk att låta som att jag försöker vara väldigt PK tror jag inte att man kan generalisera på det sättet. Allt är individuellt. Vi lever trots allt i år 2016. Eller så är det jag och min flickvän som är udda. Men så länge ni båda trivs med att ha det så, spelar det väl ingen roll om det är så "det brukar vara" eller inte?

  • Anonym (piper)

    Om man ser det som en skala från feminint till manligt så är det ju ganska osannolikt att båda ligger på exakt samma punkt på den skalan. Så på så sätt är väl oftast den ena mer manlig. Däremot måste inte den ena vara manshaftig eller ta på sig någon slags manlig roll i varje situation. Det händer förstås, men det är ingen självklarhet att det måste vara så.

  • Anonym (:-))

    Ta set som ett tecken på att du är oengagerad i henne?? Hon gör mycket för dig.

  • Anonym (M)

    Det går säkert tolka in det alltid om man vill.

    Om du uppfattat tjejen som mer "kvinlig" i allmänhet hade du nog tolkat det med att hon är omsorgsfull kring hur du ska ha det som "kvinligt omhämdertagande" snarare än "manligt beskyddande" tex.

Svar på tråden ena manligare av kvinnorna, alltid så?