• Turenskan

    Clearblue advance monitor

    Jag har använt en gravidsticka sticka av clearblue advance monitor men upptäckte att jag tydligen inte kunde använda mig av den eftersom jag måste lägga upp en cykel.

    Jag fick två skarpa sträck, jag vet att jag inte ska läsa av strecken egentligen, men eftersom jag använde mig av ett annat märke äl stickor denna månad och fått positivt i flera dagar så börjar jag nu fundera eftersom jag aldrig fått så starka sträck.

    Någon som fått två starka sträck på monitor stickorna (gravid) och faktiskt varit gravid?

  • Svar på tråden Clearblue advance monitor
  • Let it Rain

    Du syftar på gravidstickorna, va? Isf: Ja. Jag råkade testa utanför testintervallen med min monitor när jag var gravid och då visade den exakt så, två tydliga streck.

  • Turenskan

    Ja precis, gravidstickan hade två tydliga streck, typiskt att jag inte kan använda monitorn för att testa. Får köpa gravtest imorgon...

  • Turenskan

    Aha, ja exakt så såg mitt med ut!

    Intressant, har du använt monitorn tidigare och fått två sådana streck?

    Grattis till dig!!!

    Får hoppa in på apoteket senare idag ????

  • Let it Rain
    Turenskan skrev 2016-05-01 12:55:11 följande:

    Aha, ja exakt så såg mitt med ut!

    Intressant, har du använt monitorn tidigare och fått två sådana streck?

    Grattis till dig!!!

    Får hoppa in på apoteket senare idag ????


    Jag använde monitorn i ca 5 månader innan jag blev gravid (började dock inte försöka direkt), men detta var första gången jag fick två streck, det har bara varit ett innan. Är nu gravid i 12:e veckan! :)

    Tänk på att testa med morgonurin bara!
  • Turenskan

    Japp det blir en väntan på morgondagen, på väg till apoteket nu. Vore fantastiskt kul om det vore så att jag blivit gravid nu när jag precis köpt monitorn ????

  • Let it Rain
    Turenskan skrev 2016-05-01 18:24:54 följande:

    Japp det blir en väntan på morgondagen, på väg till apoteket nu. Vore fantastiskt kul om det vore så att jag blivit gravid nu när jag precis köpt monitorn ????


    Haha, ja ganska typiskt faktiskt. ;D Hoppas!
  • Turenskan
    Let it Rain skrev 2016-05-03 02:14:48 följande:

    Hur gick det för dig?


    Turbulenta dagar.

    Fick jätteont i magen söndag kväll, testade positivt måndag morgon och fick åka till akuten efter jobbet för att kolla upp vad som hänt.

    Läkaren hittade inget på vul mer än vätska (kan vara därför jag har ont, eller utomkveds) så imorgon ska jag in på kontroll igen...

    Men stickorna verkar iaf visa att jag varit/är gravid
Svar på tråden Clearblue advance monitor