• Anonym (Malince)

    Har min familj rätt över min partner?

    Hej!

    Jag ber om råd eftersom jag vet inte om jag lurar mig själv eller om min familj har rätt eller om det är seriöst med min "hen"'-vän eller inte. .

    Jag har varit tillsammans med "hen" snart ett halvår nu och det är ett distansförhållande eftersom vi bor 4 timmar ifrån varandra. Och det har gjort att vi har inte kunnat träffat lika mycket men det har ändå inte skadat vårat förhållande. Men under all denna tid så har aldrig min "hen"-vän varken träffat min familj ännu eller jag "hen":s familj plus "hen" har inte varit hemma hos mig ännu. Jag bor fortfarande hemma med mina föräldrar medans "hen" har lägenhet. Och det har gjort att min familj tycker det verka oseriöst eftersom "hen" har aldrig varit hos mig. Och jag kan förstå dom till en viss del. Att vi dock har varit mest hos "hen" är för vi få vara ensamma utan att ha nyfikna föräldrar plus vi har planerat saker där "hen" bor. Men iallafall nu har jag sistone börjat tjata på min "hen"-vän att komma till mig men problemet är att "hen" jobba så mycket och är knappt aldrig ledig. Och det gör det svårt att komma till mig. Och jag försöker förklara min familj det att det är mycket just nu för "hen", men dom säger bara om "hen" är seriös så få "hen" ta ledigt tex en helg bara. Och det få mig undra om min familj har rätt eller inte men samtidigt så pratar jag hela tiden med "hen" och jag märker inte att "hen" bete sig konstigt eller så, plus "hen" vill till och med att jag ska flytta ner till "hen" så vi kan träffas mer och så.

    Vad tycker ni? Har min familj rätt eller är dom bara för överbeskyddande och rädda att se mig bli sårad eller är min "hen"-vän seriös när "hen" har svårt att komma till mig men ändå förslagit att flytta ihop ?

    Snälla hjälp!

  • Svar på tråden Har min familj rätt över min partner?
  • fae

    Quick question, var hittar man sig en "hen-vän"? Blev lite sugen.

  • Anonym (Malince)

    Jag skrev "hen"-vän eftersom jag vill inte gå ut om det är en pojkvän eller flickvän, ok? :)

    Och jag är snart 20 och hen är 27

  • Lena

    Partner är ett mycket praktiskt ord då...

    Jag tycker det är konstigt din partner inte vill träffa din familj.

  • Anonym (Undrar)

    Har din vän en hönsfarm, eftersom hen inte kan vara ifrån sitt arbete?

  • fae

    Jag har aldrig sett ordet hen användas så frekvent i en och samma text. Du har totalt missförstått ordets användningsområden. Det går inte att ta in texten.

    Bara som en parentes.

  • Anonym (hönan)

    Jag tycker att din familj borde vara mycket mer oroade över att du börjat dejta en höna. Att hönan inte vill komma över och träffa familjen är ju sekundärt.

  • Anonym (Malince)

    Okej jag säger partner istället ..

    Och det har aldrig varit att min partner aldrig sagt att han/hon inte vill träffa min familj för det vill min partner och vill att jag ska träffa dens familj också. Men just nu är det svårt för min partner eftersom det är mycket med jobbet

  • Anonym (:))
    Anonym (Undrar) skrev 2016-04-30 21:31:03 följande:

    Har din vän en hönsfarm, eftersom hen inte kan vara ifrån sitt arbete?


    haahaha
Svar på tråden Har min familj rätt över min partner?