• GrönaDruvan

    Hur länge dröjde det för er att bli gravida efter missfall?

    Första barnet tog 3 försök..2009
    Andra barnet 1 försök..2010

    Nu försökte vi med 3an sen dec-14 och idag i vecka 9 fick jag reda på att det var missfall.
    14 månaders försök och så går det åt skogen...
    Känns så jobbigt.
    Tänker att jag gjort nåt fel.

    Vill bli gravid igen så fort det går. En mens först rekommenderas...
    Hur fort gick det för er efter missfall att bli gravida igen och hur länge försökte ni innan?

  • Svar på tråden Hur länge dröjde det för er att bli gravida efter missfall?
  • syntharen

    Efter första MA tog det 2 år innan jag blev gravid igen... Efter andra tog det 1 år. Efter tredje tog det ca 4 månader (men bara en mens mellan) och efter fjärde tog det ca 6 månader och den fick jag behålla och idag är jag i v 21. Jag har ett barn innan som fyller 6 år i juni. Sedan blev det alltså 4 missfall innan jag lyckades behålla graviditeten.

  • Moorii

    Upptäckte ma i juli förra året, skapades i slutet på juli, hade första mensen i slutet på augusti och blev sen gravid i slutet av oktober. Så, två månader ungefär.

  • GrönaDruvan
    syntharen skrev 2016-04-30 22:19:04 följande:

    Efter första MA tog det 2 år innan jag blev gravid igen... Efter andra tog det 1 år. Efter tredje tog det ca 4 månader (men bara en mens mellan) och efter fjärde tog det ca 6 månader och den fick jag behålla och idag är jag i v 21. Jag har ett barn innan som fyller 6 år i juni. Sedan blev det alltså 4 missfall innan jag lyckades behålla graviditeten.


    Oj!! Stackare! Hur orkade du gå igenom det igen och igen och inte ge upp? Jag hade nog aldrig orkat det...
    Tycker detta känns övermäktigt, men det är nog mest min ålder som spelar in kanske, att jag känner mig stressad över åldern.
  • holydiver

    Barn på första försöket 2012,
    Gravid på första försöket 2014, missfall i v 6
    Gravid efter ett års försök, missfall i v 6
    Gravid igen efter ca 3 mån. Har precis gått i i v 6 och hoppas innerligt att detta slutar väl.

  • GrönaDruvan
    Guckin skrev 2016-05-01 08:35:41 följande:

    Fick MF i vecka 8, två veckor senare blev jag gravid igen.


    Oj, det var snabba ryck
  • GrönaDruvan
    Svartajägaren skrev 2016-05-01 09:21:04 följande:

    MF i v.12 i februari, gravid igen i juli och nu har vi en liten flicka som är 5 dagar gammal! :D


    Grattis!
Svar på tråden Hur länge dröjde det för er att bli gravida efter missfall?