• Anonym (Ts)

    Hur gör vi med rummet?

    Jag bor med min sambo i HANS hus. Jag har ett barn som bor hos oss varannan vecka. Han har eget rum.

    Nu har sambons barn separerat och vill bo här. Det är som sagt sambons hus så han bestämmer. Men vi har bara vårat sovrum och min sons rum.

    Blir min son utslängd nu?

    Inte nog med det, idag fick sambon ett sms om att dottern kommer flytta hit så fort hon kommer hem från semestern. Ska hon ha rummet? Sonen? Mitt barn? Dela alla tre?

    Kan inte prata med honom om detta eftersom det är hans hus - han bestämmer. Jag kan bara vänta och se vad han beslutar. Men hur skulle ni tänka?

    Sonen är redan här!

    Mitt barn är 14, hans är 19 och 25.

  • Svar på tråden Hur gör vi med rummet?
  • Anonym (Kajsa)

    Klart ni ska prata om detta, ni är en familj nu som lever tillsammans.

  • Christi38

    Bor 25-åringen hemma?

    Ni får prata om det tillsammans. Kanske dags att byta boende om alla tre barnen ska bo hemma?!

  • Anonym (S)

    Hans barn är tillräckligt gamla för att bo själv. De får alltså sova på soffan eller den bästa lösning ni kan komma fram till tills de hittar en egen bostad. De har ju redan flyttat hemifrån.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (S) skrev 2016-05-01 17:38:03 följande:

    Hans barn är tillräckligt gamla för att bo själv. De får alltså sova på soffan eller den bästa lösning ni kan komma fram till tills de hittar en egen bostad. De har ju redan flyttat hemifrån.


    Ja men båda barnen har kris. Sonen lämnade sin sambo helt plötsligt (chock för oss alla särskilt för henne) och dottern vill bo nära sitt sommarjobb så hon lämnar sin sambo tillfälligt.

    Det är bortskämda vuxna barn vi pratar om.

    Sonens mamma har ett stort hus men sonen vill hellre bo med oss.

    Dotterns mamma har en tom lägenhet nära oss då den familjen bor på lantstället hela sommaren, men även hon vill hellre bo med oss.

    Det blir nog jag som kommer flytta.
  • Anonym (S)

    Du hör väl själv hur det låter?

    Har de andra ställen att bo på ska definitivt inte din son behöva flytta på sig när han faktiskt bor där.

    De äldre barnen har andra alternativ, det har inte din son.

    Inser din sambo inte det vet jag inte om han är så mycket att ha.

  • Påven Johanna

    Ni bor i ett hus som har två sovrum? Och hans ungar är bortskämda? Okej. 
    Jag förstår inte varför ni inte skulle kunna resonera om saken bara för att huset är hans? Ni bor ju i det tillsammans. Återvändande vuxna barn menar jag får ta det som bjuds och under en begränsad tid.

    Med det sagt så skulle jag inte själv vilja bo i hus ägt av min partner - varför köper du inte i dig i tvårummaren?

  • Anonym (Ts)
    Påven Johanna skrev 2016-05-01 18:04:20 följande:

    Ni bor i ett hus som har två sovrum? Och hans ungar är bortskämda? Okej. 

    Jag förstår inte varför ni inte skulle kunna resonera om saken bara för att huset är hans? Ni bor ju i det tillsammans. Återvändande vuxna barn menar jag får ta det som bjuds och under en begränsad tid.

    Med det sagt så skulle jag inte själv vilja bo i hus ägt av min partner - varför köper du inte i dig i tvårummaren?


    Jag har ett annat hem som är uthyrt.

    Det var 4 sovrum när jag och mitt barn flyttade in. Då bodde även dottern här. Vi har slagit ut väggar och gjort 2 sovrum istället.

    Jag kastar ut dom som bor i mitt hem och flyttar dit. Bestämt mig för det nu!
  • Anonym (123)

    Detta känns inte som ett seriöst inlägg på nått plan

Svar på tråden Hur gör vi med rummet?