• TMacSwe

    sprucken glas på iPhone 5s

    Hej!

    Min sambo tappade sin mobil på marken för ca 3-4 mån sen, och hon känner att hon ville försöka ha den så tills abonnemanget går ut och då fixar en iphone 6.

    Saken är att skärmen har förvärrats, och vill se om ni anser telefonen farlig (kan ge stötar mm) när den används, eller om den e helt ofarlig och går att använda dom sista 2 månader som e kvar på abonnemanget?

  • Svar på tråden sprucken glas på iPhone 5s
  • Holma
    TMacSwe skrev 2016-05-01 22:36:36 följande:

    Hej!

    Min sambo tappade sin mobil på marken för ca 3-4 mån sen, och hon känner att hon ville försöka ha den så tills abonnemanget går ut och då fixar en iphone 6.

    Saken är att skärmen har förvärrats, och vill se om ni anser telefonen farlig (kan ge stötar mm) när den används, eller om den e helt ofarlig och går att använda dom sista 2 månader som e kvar på abonnemanget?


    Beroende vilken operatör ni har kanske hon kan byta redan nu , vet att vissa kan man byta 3-6 mån innan abb går ut
  • TMacSwe

    Vi har telenor, och vi vet att man kan byta redan nu, men då ska man betala för telefonen man har "resterande av de abonnemanget" + kostnaden för nya, men vill mest veta om telefonen börjar anses som för farlig att användas med tanke på bilden.

  • Mascaraklumpar

    Stötar kan jag inte tänka mig, det är ju så låg ström som går in i telefonen. Däremot finns det nog risk att skära sig på glaset om det skulle lossna bitar, så låt inget barn använda den bara.

  • Starka

    Köp ett skärmskydd o sätt på så länge så slipper ni skära er plus att bitar inte kan ramla bort. Funkar nån mån i alla fall

  • Kerubmamman

    Jag är lite nojig så jag skulle bara ladda den när jag är vaken. 
    Passa er noga för regn, min gamla telefon (betydligt mindre skärmskada) kortslöts av fukten när den låg i handväskan en regnig dag. 

    Sen håller jag med om att skärmskydd kan vara bra.  


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden sprucken glas på iPhone 5s