• Anonym (Vet ej in eller ut)

    Hur ska jag tolka detta min man gjort?

    Min man & jag har varit ihop två årtionden och naturligtvis har det gått upp och ned under den tiden, men jag har nog överlag tyckt att vi är ganska stabila.

    Nu har vi senaste åren gått igenom en riktig kris då ett av våra barn varit mycket sjuk. Jag har väl sett det som något som sammansvetsar oss och gör det i det närmaste omöjligt att göra slut. 

    I dag såg jag av en slump - verkligen, då det var det sista jag väntat mig - att han suttit och kollat foton av flertalet tjejer på Facebook. I och med att jag inte kände igen namnen blev jag fundersam så jag kollade upp dem lite snabbt; visade sig att de flesta av dem var sådana han träffar på i jobbet. Kändes ju så där kan jag säga, speciellt med tanke på att det främst var tjejer i 20-årsåldern och snygga naturligtvis.

    Jag har inga komplex om mitt utseende, jag är snygg för att vara 40 och brukar få uppmärksamhet när jag är ute, komplimanger och dylikt - men det sved ju ändå att han sitter och letar upp dem.

    Konfronterade honom och han menade att han inte ville något mer men att han gillar att kolla in snygga tjejer för att "man gör så som man". Han menade att det var ungefär samma som om han porrsurfat men det känner inte jag - skillnaden är att porr är anonymt och detta är tjejer han träffar då och då. Vi hade ett djävla bråk då han till slut kom fram till att ja, det var fel men han tänkte inte försvara sig under lång tid framöver för SÅ fel tyckte han inte det var i och med att han inte varit fysiskt otrogen eller tänkt vara det.

    Han frågar mig om inte jag tittar om jag ser en snygg kille och jag svarade att ja, det gör jag - men jag letar inte upp dem på Facebook sedan och scrollar igenom alla deras foton. Han menade även att detta varit som en "verklighetsflykt" då vi har det så tungt med vårt barn. 

    Ganska fort konstaterade han att om jag tänkte hålla detta emot honom hur länge som helst så tänkte han inte lägga ned en evighet på att få det bra och "försvara sig", han lägger ord i min mun som att jag inte kommer förlåta detta (för det tycker han att han vet om mig). Jag sade att jag tycker det är märkligt och kallsinnigt att han så fort och bara så där är beredd att släppa två årtionden ihop, dessutom när omständigheterna är så svåra med ett barn som verkligen behöver oss. 

    Jag tror inte han har legat med någon annan och ärligt skulle han inte få en enda av de där unga brudarna, men det känns rubbat att han sitter och glor på dessa tjejer han inte egentligen känner men träffar i bland. 

    Han har inte varit borta om nätterna, han sitter inte i hemliga samtal eller smiter iväg & sms:ar, han är konsult och på olika arbetsplatser och jag tror faktiskt inte han varit fysiskt otrogen eller tagit det längre än att glo - men vad ska jag tänka om detta egentligen? Är det så "farligt" eller är det ursäktligt? 

    Så lagom djävla kul när man har något viktigare att lägga energi på - och så gubbsjuk han helt plötsligt kändes. 

  • Svar på tråden Hur ska jag tolka detta min man gjort?
  • Anonym (Chilla lite)

    Jag har full förståelse för att du blir upprörd, men chilla lite. Inte värt att starta världskrig för något sådant. Dessutom, när du inte tror att han ens skulle varit eller kunna vara otrogen.

    Säg vad du tycker om saken och i så fall be honom sluta med det. Fortsätter det sen så får man ta upp det igen.

    Sen kan jag säga dig, att för de flesta 20 åringar är din man totalt ointressant, för gammal, partner och barn. Nana!

    Jag är 24, skulle aldrig falla mig in att flirta eller något med en man i den åldern, skulle inte någon av mina jämnåriga vänner heller göra.

    Men jag hopps det känns lite bättre nu när du kanske fått sovit på saken också.

  • Anonym (Förstår)

    Jag förstår dig. Jag hade också blivit förbannad. Precis som du säger så är porr osv så himla opersonligt men dessa tjejer träffar han på ibland. Man vill väl inte att ens man ska gå runt med snuskiga fantasier om någon de träffar på ofta. Fick just reda på själv att min kille flirtar med en tjej som han träffar varje dag i jobbet. Han har bjudit ut henne på fika osv. Vad är det med män och lojalitet egentligen? Tänker de bara med snoppen och sitt stora ego?

  • Pappa41
    Anonym (Förstår) skrev 2016-05-02 07:04:12 följande:

    Jag förstår dig. Jag hade också blivit förbannad. Precis som du säger så är porr osv så himla opersonligt men dessa tjejer träffar han på ibland. Man vill väl inte att ens man ska gå runt med snuskiga fantasier om någon de träffar på ofta. Fick just reda på själv att min kille flirtar med en tjej som han träffar varje dag i jobbet. Han har bjudit ut henne på fika osv. Vad är det med män och lojalitet egentligen? Tänker de bara med snoppen och sitt stora ego?


    Män
    Min erfarenhet är att kvinnor är likadana

    Men på TS fråga
    Visst är det tråkigt men tror din man ögon shoppade
    Tycker du kan pika honom, men ta det lugnt ögon shoppa är vad det är och många män gör det tror även kvinnor gör det....

    Dessutom så finns det inget vackrare än en välbevarad 35-40 årig kvinna ????
  • Anonym (D)

    Jag förstår vad du menar men är det så farligt egentligen? Om ni har vart gifta i 20år, han älskar dig, han är trogen och inte ens försöker något mer med tjejerna så vad spelar det för nån roll om han käkar lite ögongodis? Om du nu litar på honom, varför blir du sårad och svartsjuk. Gubbsjuk behöver man ju inte vara för att man tittar på vackra bilder.

    Härrom dagen lånade jag sökfältet på min sambons Facebook och såg att han hade sökt på en ung snygging, han satt brevid så jag frågade nyfiket vem det var, fick svaret att det är en tjej på jobbet, de andra sa att hon hade snygga lättklädda bilder. Jag blev själv nyfiken och tittade in. Jag hade blivit mer förvånad om han inte hade gjort det. Han är 41, jag är 29 och vi har nyss fått barn. Tycker du att jag borde blivit arg?

    Jag hittar istället glädje i att unna min man lite frihet och att han känner att han kan vara öppen och ärlig med sånt.

  • Anonym (Cilla)

    Svårt att kommande vettigt svar när man inte har all fakta, men jag kollat också upp folk jag möter i jobbet. Inte för att jag vill nåt, utan för att jag är intresserad av att få veta mer om dem.

    Låter helt ok i mina öron. Och jag hade inte diskuterat det mer.

    Hans reaktion däremot kändes inte helt ok. Inte ok att avfärda din oro så där. Det däremot hade jag verkligen diskuterat.

    Lycka till!

  • Anonym (Vet ej in eller ut)
    Anonym (D) skrev 2016-05-02 11:22:56 följande:

    Jag förstår vad du menar men är det så farligt egentligen? Om ni har vart gifta i 20år, han älskar dig, han är trogen och inte ens försöker något mer med tjejerna så vad spelar det för nån roll om han käkar lite ögongodis? Om du nu litar på honom, varför blir du sårad och svartsjuk. Gubbsjuk behöver man ju inte vara för att man tittar på vackra bilder.

    Härrom dagen lånade jag sökfältet på min sambons Facebook och såg att han hade sökt på en ung snygging, han satt brevid så jag frågade nyfiket vem det var, fick svaret att det är en tjej på jobbet, de andra sa att hon hade snygga lättklädda bilder. Jag blev själv nyfiken och tittade in. Jag hade blivit mer förvånad om han inte hade gjort det. Han är 41, jag är 29 och vi har nyss fått barn. Tycker du att jag borde blivit arg?

    Jag hittar istället glädje i att unna min man lite frihet och att han känner att han kan vara öppen och ärlig med sånt.


    Farligt och farligt - jag vet ju faktiskt vad hans tanke är med detta. Vill han lägga in stöten på dem fastän han förnekar det - jag har ingen aning. Jag har aldrig satt någon slags uttalade restriktioner på min man men han har ju trots allt smusslat med detta i flera månader - då väljer ju han att inte vara öppen och ärlig och DET känns inte helt ok tycker jag.
  • Anonym (Vet ej in eller ut)
    Anonym (Chilla lite) skrev 2016-05-02 06:49:43 följande:

    Jag har full förståelse för att du blir upprörd, men chilla lite. Inte värt att starta världskrig för något sådant. Dessutom, när du inte tror att han ens skulle varit eller kunna vara otrogen.

    Säg vad du tycker om saken och i så fall be honom sluta med det. Fortsätter det sen så får man ta upp det igen.

    Sen kan jag säga dig, att för de flesta 20 åringar är din man totalt ointressant, för gammal, partner och barn. Nana!

    Jag är 24, skulle aldrig falla mig in att flirta eller något med en man i den åldern, skulle inte någon av mina jämnåriga vänner heller göra.

    Men jag hopps det känns lite bättre nu när du kanske fått sovit på saken också.


    Jo, sant - tror inte han skulle få napp även om han försökte (så fet plånbok har han inte, haha). Jag har inte gjort någon jättegrej av detta i dag men jag blev ändå sårad - och sedan påminde jag honom om att det är mycket möjligt att det sitter män som kollar in mina bilder på det sättet och frågade honom hur han kände för det. Och tänk; det var inte lika roligt. :-P 
  • Anonym (Vet ej in eller ut)
    Anonym (Förstår) skrev 2016-05-02 07:04:12 följande:

    Jag förstår dig. Jag hade också blivit förbannad. Precis som du säger så är porr osv så himla opersonligt men dessa tjejer träffar han på ibland. Man vill väl inte att ens man ska gå runt med snuskiga fantasier om någon de träffar på ofta. Fick just reda på själv att min kille flirtar med en tjej som han träffar varje dag i jobbet. Han har bjudit ut henne på fika osv. Vad är det med män och lojalitet egentligen? Tänker de bara med snoppen och sitt stora ego?


    Trist, skulle definitivt ta det värre om det dessutom skulle fikas och hållas på med bara dem närvarande. Det är ju det läget jag inte vill hamna i heller, men han har sagt att det inte är så och jag svarade att då accepterar jag det DENNA gång. Händer det mer i liknande stil kommer jag inte se det med så blida ögon. :-/
  • Anonym (Vet ej in eller ut)
    Pappa41 skrev 2016-05-02 07:26:16 följande:
    Män
    Min erfarenhet är att kvinnor är likadana

    Men på TS fråga
    Visst är det tråkigt men tror din man ögon shoppade
    Tycker du kan pika honom, men ta det lugnt ögon shoppa är vad det är och många män gör det tror även kvinnor gör det....

    Dessutom så finns det inget vackrare än en välbevarad 35-40 årig kvinna ????
    Eller hur - precis vad jag tycker att han borde komma ihåg att uppskatta..! :-P
  • Anonym (Vet ej in eller ut)
    Anonym (Cilla) skrev 2016-05-02 14:43:00 följande:

    Svårt att kommande vettigt svar när man inte har all fakta, men jag kollat också upp folk jag möter i jobbet. Inte för att jag vill nåt, utan för att jag är intresserad av att få veta mer om dem.

    Låter helt ok i mina öron. Och jag hade inte diskuterat det mer.

    Hans reaktion däremot kändes inte helt ok. Inte ok att avfärda din oro så där. Det däremot hade jag verkligen diskuterat.

    Lycka till!


    Han var mindre i försvarsställning i dag och ganska skamsen. Sade att det är färdigt med det nu. Jag kan också kolla upp folk - men då är det BÅDE kvinnor och män, inte bara män om jag säger så. Och inte bara snygga, unga män. :-P
Svar på tråden Hur ska jag tolka detta min man gjort?