• Anonym (Ej avundsjuk)

    Ok att be partner sluta umgås med tjejkompis?

    Hej!

    Min pojkvän har en hel del tjejkompisar, och det har jag inga problem med. dock så har han en tjejkompis, vars kompisar har berättat för mig att hon är kär i honom (väldigt tydligt iof) och håller på med massor av konstiga saker. Bland annat har hon skickat konstiga sms till mig flera gånger, periodvis dagligen, där hon frågar vad jag tycker om henne och vill berätta hur bra hon och min pojkvän är kompisar. Hon är allmänt konstig och jag är trött på det. Tror inte att min pojkvän hade gillat om jag umgicks med killar som var kära i mig. Är det okej att be honom sluta umgås med detta psycho? Självklart menar jag att dem två umgås och inte träffas vid sociala tillställningar eller liknande....

    Mvh irriterad

  • Svar på tråden Ok att be partner sluta umgås med tjejkompis?
  • Anonym (Ej avundsjuk)

    Kan tillägga att detta pågått i två år nu och att jag har försökt vara snäll mot henne och förstå varför hon agerar som hon gör men det är helt jävla omöjligt.

  • MaryM

    Har du pratat med din pojkvän om att hon skickat konstiga sms till dig och att hans kompisar säger att hon är kär i honom? Vad säger han då?
    Hur ofta umgås de två?


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Aniiee

    Vad säger din kille om situationen?


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (Ej avundsjuk)
    MaryM skrev 2016-05-02 14:55:12 följande:

    Har du pratat med din pojkvän om att hon skickat konstiga sms till dig och att hans kompisar säger att hon är kär i honom? Vad säger han då?

    Hur ofta umgås de två?


    Hej och tack för ditt svar!

    Ja och han har pratat med henne, men det hjälper tyvärr inte. Senast förra veckan ringde hon mig mitt i natten för att höra ifall han var med mig. Han har bett henne att sluta men hon fattar helt enkelt inte. De umgås lite olika periodvis men nu så är jag trött på det helt.
  • Anonym (Ej avundsjuk)
    Aniiee skrev 2016-05-02 14:58:17 följande:

    Vad säger din kille om situationen?


    Tack för ditt svar!

    Han tycker också att hon är jobbig men avfärdar att hon skulle vara kär i honom, alla andra ser det dock och vill inte att hennes "besatthet" ska börja tära på vårt förhållande
  • Aniiee
    Anonym (Ej avundsjuk) skrev 2016-05-02 15:00:29 följande:
    Tack för ditt svar!

    Han tycker också att hon är jobbig men avfärdar att hon skulle vara kär i honom, alla andra ser det dock och vill inte att hennes "besatthet" ska börja tära på vårt förhållande
    Ok, isf finns ju inget problem annat än att hon är jobbig mot dig. Du får säga ifrån till henne att du inte uppskattar hennes kontakt. Säg åt henne att sluta. Din kille kan ju åckså såga åt henne att sluta kontakta dig. Han däremot har ingen anledning att sluta umgås med henne. Han är ju inte intresserad av henne mer än som vän.
    You are the creators and the curators of your own lives
  • Aniiee

    Yay, vad bra jag skriver idag.....


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (Ej avundsjuk)

    Hur tycker ni att jag ska agera? Vill undvika "svartsjuk- flickvän- stämpeln"

  • Anonym (Ej avundsjuk)
    Aniiee skrev 2016-05-02 15:11:31 följande:
    Ok, isf finns ju inget problem annat än att hon är jobbig mot dig. Du får säga ifrån till henne att du inte uppskattar hennes kontakt. Säg åt henne att sluta. Din kille kan ju åckså såga åt henne att sluta kontakta dig. Han däremot har ingen anledning att sluta umgås med henne. Han är ju inte intresserad av henne mer än som vän.
    Nej egentligen så har du rätt, men tycker att det känns olustigt att de umgås på tu man hand när jag, och alla andra vet, att hon är jättekår i honom. Han säger ju själv att hon är jobbig och konstig och han har gott om andra kompisar han kan umgås med istället...
  • Anonym (hm)
    Anonym (Ej avundsjuk) skrev 2016-05-02 14:59:12 följande:
    Hej och tack för ditt svar!

    Ja och han har pratat med henne, men det hjälper tyvärr inte. Senast förra veckan ringde hon mig mitt i natten för att höra ifall han var med mig. Han har bett henne att sluta men hon fattar helt enkelt inte. De umgås lite olika periodvis men nu så är jag trött på det helt.
    Fast det är ju ett lite lätt sinnessjukt beteende faktiskt, att ringa upp flickvännen till den kille man är kär i mitt i natten för att kolla om han är där??? Ser inte din kille det problemet vet jag inte om det hjälper att prata om det. Jag skulle i alla fall inte uppmuntra en stalker med att fortsätta umgås vänskapligt, att din kille gör det tyder ju på att han också är lite gränslös, eller faktiskt gillar henne mer än han borde.
Svar på tråden Ok att be partner sluta umgås med tjejkompis?